774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nyedæk Nyedæk

Vil lige starte med at ønske alle et rigtig godt nytår.
Var lige ved at købe nye dæk igår, men jeg kunne godt tænke mig at skifte mit bagdæk fra 140/80-17 til et 150/70-17 lidt brian er man vel:-) Men går den genem syn med det bredeere dæk? Der skal jeg med forbi om ikke så længe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyedæk
  • #1   1. jan 2009 Synes ikke du skulle sætte et større dæk på en "racer" Mc. De er jo lavet for at have gode køre og styreegenskaber - og det får du sku ikke ved at sætte det større dæk på den.
    Det er som du selv siger - Brian. :O)

Køb nogle gode dæk og hold dig til standat størrelsen. Det er hvad - JEG - ville gøre.
    Hvad angår syn - så tro jeg sku ikke de se det eller ved det. De kigger sku nok kun efter mønster.

• #2   1. jan 2009 Jeg har altid kørt med bredest mulige bagdæk og kun fordi jeg synes at det ser bedst ud.. Køreegenskaber?? Jeg kører slet ikke agressivt nok, til at kunne mærke forskel..
    Så i mine øjne: På med det bredeste, der er plads til!

• #3   1. jan 2009 Køb det som cyklen er født til, du skal IKKE gå op i bredde.
    Køreegenskaber er altså bedre en skide 10mm i bredden..

Poul Nyrup: sikke da et skodråd at komme med

• #4   1. jan 2009 Robert: Hvis du læser hvad jeg skriver, så fortæller om MIN mening og MIN erfaring med bredere dæk og hvad JEG ville gøre.. Og jeg kører nu altså ikke sådan, at jeg kan mærke forskel.. Jeg gik fra 140 til 170 på min gamle VFR. Det så fedt ud og den kørte som den plejede.. På min FZR skiftede jeg til 190 fra 180 og igen ingen forskel at bemærke..

• #6   1. jan 2009 Se det var lige precis det jeg selv var kommet frem til, der er ikke noget endegyldigt svar på spørgsmålet, er hvem man spørger, pis også.
    Da jeg agter da at kører frisk til i svingene, som cyklen, modet og vejen nu tillader må jeg nok nøjes med 140, men hvorfor sidder der så, så brede dæk på nye cykler også bane gede, hvis det gør sving-egenskaber dårligere. Tror ikke rossi kører 140 bag på smiley

• #8   1. jan 2009 det er en 3,5 tomme fælg, tror godt der kan være en 150/60-17 på uden de store problemer, så bred er 140'eren heller ikke, men ved ikke hvor meget man mærker med styrrevilligheden var også for at få mere kontakt med vejen

• #9   1. jan 2009 Jeg tror godt du kan få en 150 på, men spørgsmålet er om du overhovedet kan se det...

Mit point...
    jeg havde en 3.5" bagfælg på min gsxf, og der var monteret en 150/60 da jeg fik den, men du kunne ikke se forskellen mellem den og 140.. Problemet var at dækket var "presset" så meget at man ikke kan se den bredere profil.
    Om der er nogle dæk der er bedre end andre til formålet, skal jeg være lade usagt...

• #10   1. jan 2009 For at det skal se bred ud skal fælge også være bred...... 3.5 tommer er ikke bred..... Moderne motorcykler har jo det som forfælg og en 5.5 eller 6 tommer bag. Og de køre tit "kun" 180 bag.

Jeg har også set en VFR som var født med 140 og fik et 170 - og jeg synes ikke der ser bedre ud.
    De nyere VFR har jo også bedre fælg end de gamle.
    skal man have bred dæk på - så på med en bred fælg..... - MIN - mening.

• #11   1. jan 2009 har været rundt om en F2 fælg der er bredere, men opgav igen da akslen er 17mm på min og 20mm på den anden, og så er det også ny bagsvinger, så er det ikke besværet værd, så hellere købe en anden engang med tiden. Tror bare det bliver en 140 igen, og nej det er en smalg fælg, men den er jo også fra '87 smiley

• #12   2. jan 2009 Går lidt med de samme overvejelser. Hvis man på min VFR monterer 180/55 på en 5,5" fælg, i stedet for det standardmonterede 170/60 på 5" fælg, gælder rådende så stadig, at man slal holde sig til det standardmonterede. Den bliver kørt lidt friskt og kommer sommetider en tur på bane, synes køreegenskaber er vigtigere end udseende.

• #14   2. jan 2009 Jeg ved godt, at 180/55 dækket passer på en 5,5" fælg, alle VFR efter '97 kører netop med denne dækmontering, men hvad vil det betyde for styreegenskaberne på min RC36, som er standardmonteret med 170/60 på en 5" fælg?

• #16   3. jan 2009 Thomas R: Kan man ikke "bare" få drejet en anden aksel?

• #17   4. jan 2009 Nej, man skal lave nogle bøsninger der går ind i lejerne på den nye fælg, med den lille kandt så lejerne også kommer med, så den gamle aksel kan bruges igen. Og så skal der drejes af chock koblingen så kæden kommer til´at passe og det forreste tandhjul skal flyttes lidt ud. Og så skal bremsen passes til. Tror jeg nok.

• #18   5. jan 2009 fik lavet en bøsning så dr kan komme F2 fælg på men med den samme aksel smiley

Kommentér på:
Nyedæk

Annonce