1.398 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Road race på Jyllandsringen Road race på Jyllandsringen
Godaften alle sammen
Jeg vil såmænd bare høre om der køres ganske almindelig roadrace på jyllandsringen. Altså hvor det ikke er trackday men kun for racercykler og folk der har licens til at køre race. Hvis der køres, hvor tit er det så?
Overvejer nemlig at købe en billig racer til sommer når jeg kommer hjem fra australien. Og da jeg bor rimelig kort køretid fra banen ville det være en god og oplagt mulighed da jeg desværre ikke kommer til at have tid til at køre voldsomt meget længere for at køre ræs, da jeg skal begynde på min uddannelse.
0 synes godt om
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Dog er det A-licens der kræves i Super Challenge medmindre man kan få sig et wildcard
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 331
-Eneste mulighed er som Nikolaj siger, at køre med i super challenge.
-Banen er også ganske dyr at leje.. hvis det overhovedet var muligt pga. af disse sindsyge miljøkrav..
-Skulle du ud og leje banen - og overholde krav, ville sådan en træningsdag løbe op i 12-14.000 / pers. (pga. at det ikke ville kunne lade sig gøre at være mere en en håndfuld køere)
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
syntes det du skriver det er lidt selvmodsigende ;-D og køre race som studerende ??? nøj der skal laves orange penge for det kan hænge sammen ;-D
ellers slå dig sammen med nogle stykker og del transporten så bliver det lidt billigere
ønsker dig dog alt held med det
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
Men ja Claus det er ikke billigt det ved jeg. Men jeg har lidt på bogen til at investere med heldigvis. ;P Men det lyder som om jeg skal finde en gadecykel i stedet. æv æv.
Men hvad er det der gør at banen ikke udlejes til den slags?
feb 2007
maj 2007
Ej men er det virkelig ikke nok hvis man kører med standartpotter og ståluld i enden? eller det har måske ikke noget med sagen at gøre?
Jeg kender ikke rigtig noget til reglementet, så det ville være fedt hvis i kunne forklare mig det?
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
feb 2007
-Miljøkrav fortolkes individuelt af de respektive amter/kommuner.. og ifgl. ansvarlig vedr. udlejning af JyllandsRingen indebærer disse krav at max 3-4 MED STANDARD POTTER ville kunne køre samtidig på banen.. og da de fleste arr. fordrer mindst 60 tilmeldte for at det "hænger sammen", kan man lige så godt stoppe inden man er kommet igang... desværre.. ville også meget gerne selv..!!
maj 2007
Road race på Jyllandsringen