1.398 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Road race på Jyllandsringen Road race på Jyllandsringen

Godaften alle sammen smiley

Jeg vil såmænd bare høre om der køres ganske almindelig roadrace på jyllandsringen. Altså hvor det ikke er trackday men kun for racercykler og folk der har licens til at køre race. Hvis der køres, hvor tit er det så?

Overvejer nemlig at købe en billig racer til sommer når jeg kommer hjem fra australien. Og da jeg bor rimelig kort køretid fra banen ville det være en god og oplagt mulighed da jeg desværre ikke kommer til at have tid til at køre voldsomt meget længere for at køre ræs, da jeg skal begynde på min uddannelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Road race på Jyllandsringen
  • #1   2. jan 2009 Super Challenge drengene kører der. Så ja der køres løb med licens.

Dog er det A-licens der kræves i Super Challenge medmindre man kan få sig et wildcard

• #2   2. jan 2009 Det du spørger på er træningsdage for ryttere med licens.. Og det er der med garanti INTET af..
    -Eneste mulighed er som Nikolaj siger, at køre med i super challenge.
    -Banen er også ganske dyr at leje.. hvis det overhovedet var muligt pga. af disse sindsyge miljøkrav..
    -Skulle du ud og leje banen - og overholde krav, ville sådan en træningsdag løbe op i 12-14.000 / pers. (pga. at det ikke ville kunne lade sig gøre at være mere en en håndfuld køere)

• #3   2. jan 2009 www.mc600.dk der kan du se lidt om det

• #4   2. jan 2009 da jeg desværre ikke kommer til at have tid til at køre voldsomt meget længere for at køre ræs

syntes det du skriver det er lidt selvmodsigende ;-D og køre race som studerende ??? nøj der skal laves orange penge for det kan hænge sammen ;-D

ellers slå dig sammen med nogle stykker og del transporten så bliver det lidt billigere

ønsker dig dog alt held med det

• #5   2. jan 2009 øv øv. Det lyder jo ikke for godt. Jeg syntes også kun jeg kunne finde kørekurser på jyllandsringen. Det var dog for dårligt. Det er sgu ellers en herrefed bane.

Men ja Claus det er ikke billigt det ved jeg. Men jeg har lidt på bogen til at investere med heldigvis. ;P Men det lyder som om jeg skal finde en gadecykel i stedet. æv æv.

Men hvad er det der gør at banen ikke udlejes til den slags?

• #6   2. jan 2009 kan du stave til miljø(støj) krav....

• #7   2. jan 2009 M-I-L-J-Ø-K-R-A-V smiley

Ej men er det virkelig ikke nok hvis man kører med standartpotter og ståluld i enden? eller det har måske ikke noget med sagen at gøre?

Jeg kender ikke rigtig noget til reglementet, så det ville være fedt hvis i kunne forklare mig det?

• #8   2. jan 2009 har du kørt trackdays før?, ellers er det et rigtigt fornuftigt sted at starte.

• #9   2. jan 2009 Ovenstående er under forudsætning af at der køres med standard potter .. altså ca. 4 på banen af gangen for at krav kan overholdes.. lig= meget høj pris.. eneste bane i DK (pt.) hvor der med rimelighed kan køres er på padborg park... som ikke burde køres af andet end 4 hjulede
    -Miljøkrav fortolkes individuelt af de respektive amter/kommuner.. og ifgl. ansvarlig vedr. udlejning af JyllandsRingen indebærer disse krav at max 3-4 MED STANDARD POTTER ville kunne køre samtidig på banen.. og da de fleste arr. fordrer mindst 60 tilmeldte for at det "hænger sammen", kan man lige så godt stoppe inden man er kommet igang... desværre.. ville også meget gerne selv..!!

• #10   2. jan 2009 Ja okay det kan jeg godt se. Så er det ikke nemt at få til at hænge sammen. Mange tak for forklaringen! Nu forstår jeg det meget bedre smiley

Kommentér på:
Road race på Jyllandsringen

Annonce