{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Ang. salgs annoncer?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Der er noget der har undret mig... Jeg har flere gange set en der har sin mc til salg... Og hvor der står " fast pris, sættes op til foråret "...???

Hvorfor sætter man en pris nu, og så sætter den op til foråret???

Hvorfor ikke bare skrive den pris man gerne vil have, og så evt. skrive afslag ved hurtig handel eller noget andet, har aldrig forstået dette med at sætte prisen op til foråret??

Dette er ikke ment negativt overfor dem som laver disse annoncer, undrer mig bare personligt over hvad grunden er til at den skal værer dyrere til foråret, når man nu engang sælger for at få en anden mc???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. salgs annoncer??
  • #1   4. jan 2009 Kan kun give dig ret.

• #2   4. jan 2009 Der er større efterspørgsmål på f.eks en cabriolet om sommeren frem for om vinteren. Stigning i efterspørgsel, stigning i pris.

• #3   4. jan 2009 Markedet er jo lidt i dvale om vinteren, så derfor er priserne som regel også lidt lavere, så må man sætte prisen lidt lavere for at gøre det atraktivt.
    Til foråret er der flere købere, da det jo er mere aktuelt med en MC
    Så udbud og efterspørgsel, som med så meget andet (feks både og camping)

• #4   4. jan 2009 Det er vel noget folk skriver for at køber skal tro han gør en god handel.
    Når så foråret kommer og den ikke er solgt bliver prisen sat ned i stedet for.

• #5   4. jan 2009 kan det ikke være ligemeget, hvad man skriver hvis man synes prisen er den rigtige køber man den.Det vel ikke anderledes end når man skriver mc til salg i sit profil navn, og så kaster en masse indlæg ud i forummet.

• #6   4. jan 2009 en anden ting at under sig over er, Mange salgs annoncer står der:

" jeg skal ud og rejse så derfor sælger jeg"

Hvor mange skal ud og rejse og hvorhen ?

Hvorfor er jeg ikke blevet spurt om jeg vil med?

• #7   4. jan 2009 jep, og lur mig om der kommer forårspriser i ´09, NAAAAAAAAAAAAA. ihvertfald kun i nedadgående retning

• #8   4. jan 2009 Jeg glæder mig også til forårspriserne, for de bliver nok endnu lavere. Feks står SV650'erne typisk til over 80K, hvilket er mere end nyprisen i 09. Og der er rigtig mange SV'ere til salg så sælgerne skal nok blive møre.

• #9   4. jan 2009 Det jeg undre mig mest over er hvorfor det åbenbart skal være nødvendigt at begrunde et salg..
    Hvis man sætter sin cykel til salg, er det vel for at slippe af med den. Hvad årsagen dertil er, kan da være køber irrelevant..

Men ellers er det vel meget normalt at priserne er lave i efteråret og stiger til foråret.. Hmm!!!

• #10   4. jan 2009 en pris er et forhandlings-oplæg intet mindre intet mere

• #11   4. jan 2009 Rene.. Begrundelsen for salget er en ret vigtig faktor for mig når jeg køber en cykel fordi:
    Hvis begrundelsen er at maskinen kører af lort .. Så er det jo en dårlig handel.
    Det skal "virke" oprindeligt. Hvorfor skulle du ellers ville sælge din cykel?

Jeg undre mig også over den der "prisen sættes op til foråret". Det holder jo ikke.. Det giver jo egentligt bare en som mig (potentiel køber) lyst til at skambyde 10.000 under prisen - fordi den er jo "sat forårs op"... 8-)

Og de cykler jeg vil købe når jeg kommer hjem fra min rejse, dem har jeg allerede udset mig 4 mnd inden smiley - så har jeg selvfølgelig et par stykker i kikkertern, hvor jeg har taget kontakt til nogle, og andre ikke, og så håber jeg bare prisen falder, og så tager jeg bare det bedste "bud" når jeg skal handle smiley

Men ja.. Det er købers marked. Jeg måtte selv 12.000 under markedes pris på 400ccm da jeg skulle sælge min sidste år.

Men sådan er livet nu engang.. Sov godt.

• #12   5. jan 2009 Gider ofte ikke en gang tage kontakt til sælger med den slags annoncer.

1. De er ofte allerede lidt for højt sat, selvom det er til "vinterpris".
    2. Da det er jo allerede er til "vinterpris" er sælger ofte ikke særlig tilbøjelig til at forhandle yderligere om prisen.
    3. Mine krejler/fusker alarmklokker ringer...

Andre gode:
    Meget billigt = meget dyrt (eller også er standen også "meget billig")
    Danmarks billigste = Danmarks dårligste stand (og dermed dyrest i reperationer).
    Danmarks flotteste = Danmarks dyreste (men desværre ikke bedste stand...).
    Trænger til en kærlig hånd = Renoveringen alene koster mere end en magen til i perfekt stand...
    Kørt af pige = ...som ikke ved hvor man tjekker olie, men den lever da endnu... (Undskyld piger, det var ikke for at generalisere, selvom det meget vel kan opfattes sådan!).

Kald mig bare pessimist! smiley

• #13   5. jan 2009 Enig med Christian smiley - Tænker præcis det samme.

• #14   5. jan 2009 Da jeg selv har cykler til salg og også kigger på nye cykler så synes jeg faktisk ikke det er så generende.

Hvis man virkelig er på markedet for at købe og ikke bare sidde og skrive og spilde en eventuelts sælgers tid med diverse ting man har imod en annonce så betyder indholdet i annoncen faktisk mindre for mig.

Det er mere vigtigt at komme ud og se varen i stedet for at bruge tid på at granske hvad en sælger skriver.

Men det er bare min mening.

• #16   5. jan 2009 Jeg har da lige sat mine cykler op.. Og det er ikke nogen joke...

• #17   5. jan 2009 Nikolaj:

Er selv på markedet for at købe lige pt.
    - og med alle de cykler der er til salg er der ikke tid til at nå at se dem alle sammen, så der bliver grovsorteret i stor stil. Men jo, det er selvf. vigtigst at se 'dyret' live inden man køber.

Ps Hvem er det der er på markedet for at spilde sælgers tid? Den forstod jeg ikke helt... Vi debatterer da emnet her i forummet, som man bør og skal. Det er således frit for div. sælgere om de vil læse med - hvem ved, måske de lige frem kunne lære noget af det?

• #18   6. jan 2009 Tak for jere svar og meninger smiley

Kommentér på:
Ang. salgs annoncer??

Annonce