{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Køb af brygt MC, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Når man skal købe en brugt MC, og man har fundet den model man vil have og køber den af en privat, hvad gør man så med betaling?

Lad os antage den koster 60.000, hvordan får sælger de 60000?

Skal jeg have dem kontant på mig, eller hvad? Det er jo ret ricikabelt i mine øjne... Hvad med en check, det vil han jo nok ikke godtage...

Kan man evt sammen gå ind i banken, og lade banken overføre beløbet til hans konto, så han kan se banken overfører beløbet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brygt MC, hvordan?
  • #1   7. jan 2009 Det aftaler du med sælger. Kunne evt. være en check hvor i begge tager i banken med den..

• #2   7. jan 2009 Jeg betalte min med en banknoteret check. Vi ordnede salgspapirerne sammen så fik jeg nøglen og han checken.

• #3   7. jan 2009 Ja ok, det er nok det smarteste at begge parter tager i banken sammen.

Skal man egentligt lave en slutseddel, og er fdm's skabelon dækkende til dette formål, eller skal man selv tilføje sælgers anmærkning om at xyklen eksempelvis ikke har været skadet osv, som man så kan bruge som bevis senere, eller er det at gå forvidt, og skal man derfor bare acceptere at købe cyklen som beset?

Hvis cyklen er i den anden ende af Danmark, er man jo næsten nødt til at købe den, hvis man har rejst så langt efter den smiley

• #4   7. jan 2009 he he 100000 kr i kontanter fylder ikke ret meget hvis det er i nye tusser, syntes check er risikabelt.

T

• #5   7. jan 2009 En mulighed er også at lave en netbanks overførelse, man kan evt. have sin netbanks nøgle med på en usb-stik, imens den anden kigger med.

• #6   7. jan 2009 Tag en bankudstet check med når du skal ud og se mc`en. tjeck inden om der er gæld i den. Tag checken med hjem hvis du ikke køber mc`en, det er ikke nødvendig at købe selvom man har kørt langt. Husk at lave en slutseddel, hvis du køber.

• #7   7. jan 2009 gå i banken sammen, og evt omregistrere sammen, er klart det bedste efter min mening, det er jo en del penge..

• #8   7. jan 2009 Enten kontant eller en check udskrevet af banken har jeg brugt.

Har brugt FDMs slutseddel med succes.

• #9   7. jan 2009 Altid kontant for mig ked af og sige det men stoler ikke ret meget på folk når der er tale om så mange penge. og så er det da også lidt sjov og rende rundt med 60 af de stor :O)

men jeg har altid handlet kontant.

• #11   7. jan 2009 Fdm s slutseddel er fint dækkende .
    du skal have en bankudstedt check med hans navn på spørg sælger inden om det er ok ( få den lavet på det du evt vil byde ham hvis prisen ikke er aftalt og så resten i kontanter) hvis handlen ikke bliver til noget sætter banken pengene på kontoen igen; hør dem lige om det er ok.
    huske tjek for restgæld i i bilbogen. god handel,

• #12   7. jan 2009 Jeg foretrækker at bruge kontanter. Selv en banknoteret check kan forfalskes. Det har før været vendt her på forum. Og banken kan være dage om at opdage det.

• #13   7. jan 2009 ja nu skal han jo betale og ikke modtage , og kontanter kan også være falske men et tlf nr man ringer til og et opslag på krak så er den rimelig sikker.

• #14   7. jan 2009 Jeg har ikke brugt hverken check eller kontanter til disse ting i årevis.

En passus i handelsdokumentet om, hvornår og hvortil pengene skal overføres. Så er den skid slået, sålænge man bare har styr på hinandens identiteter og begge skriver på handelsdokumentet.

Altså : 98% af alle mennesker er hæderlige, og de uhæderlige kan man så komme efter med en sagskærer smiley

• #15   7. jan 2009 Da jeg købte min på Fyn fik jeg min kone til at overføre pengene ved netbank og sendte udskrift på overførelse pr mail til sælger . Så var handel ok og jeg fik mc og kvittering med hjem . Han sendte så reg. attest når han har set pengene på konto.

• #17   7. jan 2009 Knud - hvad gør du så hvis manden du har handlet med ingenting har du kan gøre udlæg i? smiley

• #18   7. jan 2009 Jeg bruger en af disse tre muligheder:
    1. Kontanter
    2. Kontanter
    3. Kontanter

• #19   7. jan 2009 Lars

Det er ret enkelt, hvis han trækker betaling for en MC han har købt af ,mig tilbage, så har jeg et juridisk gyldigt handelsdokument, der gør cyklen til min!

Hvis jeg har købt en MC af ham, så har jeg dokumentation for at overførslen er sket, og i øvrigt har jeg en cykel, med papir på, at den er min.

Hvis I står med en handelspartner I stoler så lidt på, så forstår jeg overhovedet ikke, at I tør stå der med mange tusinde kr i kontanter!

Alt det her forudsætter, at man har styr på registreringpapirerne og har checket, om der er pant i cyklen.

Det er lidt det samme der gør sig gældende, hvis jeg kigger på en cykel mhp køb. Begynder sælger på en masse pis om, at han vil have penge eller andre garantier inden jeg kører, kan han sgu se sig om efter en anden køber. Typisk står min bil eller MC hos ham mens jeg prøvekører, og så kan han få lov at se, evet holde mit kørekort i hånden.

Jeg gider overhovedet ikke handle med noget, der ikke forstår begrebet gensidig tillid.

• #20   7. jan 2009 Cool cash virker hver gang. Det var også det eneste jeg ville have fingrene da jeg solgte en i foråret. Også selvom han arbejde i en bank. Om han så nuppede dem af kassen da han gik til fyraften er jeg squ ligeglad med ;o)

• #21   7. jan 2009 Når man nu er så bange for andres hæderlighed kunne man jo også forestille sig, at cool cash virker, lige til man er rullet, ikke har noget papirer, og handlespartneren ikke har en MC til salg!!!!

• #22   7. jan 2009 Bank noteret check... Og husk at få stel nr. så du kan tjekke den for restgæld inden en handel.. Det kan din bankrådgiver gøre for dig, eller bilbogen i Århus!!

Og husk slutseddel fra FDM!!

I kan evt. også gå i banken sammen, og bagefter få den omregistreret sammen..!!

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 91
    #23   8. jan 2009 Du går ned i banken og hæver 55.000 kr i 50 øre og så betaler du manden med dem - hvis han spørger om det er lige penge kan du jo altid bare sige han selv gerne må tælle efter... og vupti så har du sparet 5000 kr :0)

Husk bobcat eller minegraver til transport af 50 ørene..

Kommentér på:
Køb af brygt MC, hvordan?

Annonce