669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

gsx-r1000 k6 k7 Hva taen skal man vælg gsx-r1000 k6 k7 Hva taen skal man vælg

Jeg er på udkig efter en nyere gsx-r 1000
Og når jeg kigger på dem i Tyskland er der stort set ingen forskel i pris på en k6 - k7
jeg ved godt at der er lidt hk forskel, men vægt og køre egenskaber ved jeg ikke noget om....
Er der nogle der kan komme en mening om emnet ???

Taker og ses derude når det bliver lidt varmere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gsx-r1000 k6 k7 Hva taen skal man vælg
  • #1   7. jan 2009 Jeg har ikke nogen viden om maskinerne som sådan, men kan det virkelig betale sig at importere når man i år kan få en fabriksny K7 for 170.000kr?

Mvh Mathias

• #2   7. jan 2009 ja for den skal være U/afgift smiley

Det glemte jeg bare at skrive ....Sorry

• #3   7. jan 2009 K7 selvfølgelig.. det er en nyere model i rækken af Gixxere. De skifter som regel hvert andet år, dvs. K9´eren er en nyudvikling, så jeg vile da klart gå efter 7´eren smiley

• #4   7. jan 2009 ... Men det ved du jo nok, kan jeg se når du i forvejen har en K4 smiley

• #6   7. jan 2009 Sorry for lidt OT men hvorfor vejer den nye gixxer 192 kg og den gamle 172 kg? De har samme HK og alt det??

• #7   7. jan 2009 Suzuki revealed a significantly updated GSX-R1000 for 2007 at the Paris Motor Show. The new bike gained 14 pounds over the 2006 model which is most likely due to its new exhaust system and new emissions regulations. To counter this significant weight increase, Suzuki claims improved aerodynamics.

Derfor smiley

K9´eren vejer 203 kg køreklar hvor K7-8 vejer 212kg køreklar.

• #8   7. jan 2009 Det er korrekt Marc....

Jeg har bare snakket med en der kører kun bane og kun Gixxer 1000

Og han siger at k6 kører bedre meget bedre.

Men jeg ved sgu ikke , det må blive op til skæbnen tror jeg.

Super fed kværn du har i øvrigt.....

• #9   7. jan 2009 Men tusind tak for hjælpen, jeg har også hørt at k6 er lettere men det er jo klart med udstødning osv på k7

• #10   7. jan 2009 Har lige kigget tests af både K6 og K7 igennem og kan se, at de begge vandt mod de andre 1000´ere i hengholdsvis 2006 og 2007 (ifølge www.motorradonline.de), så de er begge ganske fornuftige cykler.

Om K6 eren kører bedre ved jeg sku ikke; men det kan da godt være... hvis din kammerat siger det smiley

Og tak i lige måde, sådan en K4 er da også en fin knallert!

• #11   7. jan 2009 Ved ikke hvor god du er til tysk; men summa summarum: Ja K6´eren "kører" sku nok bedre smiley

Alt gegen neu
    K5, K6 – im GSX-R-Jargon magische Kürzel, die beide dasselbe meinen: ein nahezu perfektes Sportmotorrad, die Seriensiegerin der letzten Vergleichstest-Jahrgänge. Diesem Über-Bike nachzufolgen ist eine undankbare Aufgabe, zumal sich die Rahmenbedingungen durch die Euro-3-Norm verschärften und die 2007er-GSX-R 1000 die Letzte im Reigen der 1000er-Supersportler ist, die auf diesen Zug aufspringt.
    Und trotzdem: Zwölf Kilogramm mehr als die Vorgängerin sind ein ordentlicher Batzen. Damit setzt sich die K7 souverän ans Ende der Weight-Watchers-Liste (Fireblade und ZX-10R: 205 Kilo, R1: 210 Kilo). Im direkten Vergleich mit der
    K6 ist dieser Gewichtsunterschied zudem allzeit präsent. Das fängt beim Rangieren an, setzt sich beim Einlenken fort und hört in schnellen Wechselkurven noch nicht auf.
    Unterstützt wird der etwas behäbigere Eindruck durch zwei weitere Dinge. Zum einen fällt die Sitzposition auf der K6 kompakter und durch den kürzeren Tank auch vorderradorientierter aus, zum anderen hat der alte Motor ausgerechnet da seine ausgeprägte Stärke, wo das neue Aggregat schwächelt. Zwischen 2500 und 3000/
    min zum Beispiel knallt er eine Drehmoment-woge hin, die im Fahrbetrieb gerne genutzt und
    viel zum quicklebendigen Eindruck der »Alten« beiträgt. Angesichts der deutlichen Delle, die das K7-Aggregat an dieser Stelle aufweist, kann sich die Neue nur düpiert abwenden.
    Das gleiche Spiel runde 1000 Umdrehungen später. Zwar hat dann auch das K7-Aggregat kräftig Luft geholt. Aber nur, um umgehend vom alten, deutlich kerniger laufenden Reihenvierer außen herum überholt zu werden. Zwischen 4000 und 9000/min – und damit im gesamten landstraßenrelevanten Bereich – liegt der alte Motor in Sachen Leistung und Drehmoment immer merklich über dem neuen. Das schlägt sich in den Durchzugsmessungen nur wegen der kürzeren Sekundärübersetzung der K7 nicht deutlicher nieder, verdichtet die Fahreindrücke jedoch ungemein.
    Genau wie dieses unnachahmliche Bellen aus der Airbox, das die K6 auszeichnet. Auch in dieser Hinsicht gibt sich die K7 zivilisierter. Trotzdem hat sie unterm Strich natürlich einige Punkte auf der Habenseite zu verbuchen. Die
    reduzierten Abgase natürlich, den besseren Windschutz, die verstellbaren, weiter hinten angebrachten Fußrasten, den elektronisch geregelten Lenkungsdämpfer, der bei geringem Tempo praktisch nicht zu spüren ist. Für Rennfreaks auch noch die hydraulische, das Spiel automatisch ausgleichende Kupplung und die vielfach einstellbaren Federelemente. Alles in allem aber dürfte es so manchem K5- oder K6-Treiber gehen wie MOTORRAD-Gasttester und K6-Besitzer Tommy. »Es gibt keinen Grund zu wechseln«, befand der nach der ersten Testfahrt.

• #12   7. jan 2009 Du er sgu verdens klasse Marc......

Tusind tak for hjælpen, skidt du bor så langt væk ellers kunne vi trille en tur smiley

• #13   7. jan 2009 x-tra høj til dig

• #14   7. jan 2009 Hvis du skal have en K6 til bane, så er det da denne du skal have... smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=44621

Eller også tag til England og køb en ny cykel... smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=102410

• #15   7. jan 2009 jeg kan skaffe en helt ny k7 til omkrimg 62.000

eller en brugt k6 til samme pris med lidt udstyr.....

Puha jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg syntes k7 er pænest--

• #16   8. jan 2009 Tja. Kører selv K6. Og har ikke prøvet en K7.

Har hørt mange snakke om ulemper ved K7 til ræs men med mindre man er godt og vel skrap til at køre tror jeg ikke det er en faktor.

Jeg ville vælge efter hvad der lige kan findes til de rigtige penge.
    Menet FV Motor har en K7 til salg og kender også end der har en fin K6 til salg med noget fint grej

• #17   8. jan 2009 Tak for jeres svar , jeg tror sgu ikke jeg kan mærke forskel , men jeg skal netop smide de tunge potter og selvfølgeli ha alt grej på den og komplet titanium system på den smiley

Kommentér på:
gsx-r1000 k6 k7 Hva taen skal man vælg

Annonce