1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

import af honda cbr600rr import af honda cbr600rr

Hey mcgalleri..
Vil lige høre om der er nogen herinde der har ostand på import af mc´er.. Overvejer nemlig kraftigt at begynde at køre mc her til sommer og har forelsket mig i honda´s Cbr600rr fra 08, måske endda 09. Men da det jo ikke er en helt billig cyken. Har jeg fået at vide at det godt kan betale sig at impotere sådan en fin cykel..

Kan det det..??? Mener markedet herhjemme stå jo så godt som stille.
Hvad mener i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  import af honda cbr600rr
  • #1   8. jan 2009 Hvis den er ny, kan det ikke betale sig at importere, hvis den har kørt over 6000 km og er mere end 6 måneder gammel, kan det under visse omstændigheder være billigere at importere.. men det er cykler der har et par år på bagen hvor de rigtige besparelser er at hente...

• #2   8. jan 2009 at markedet står stille er jo til din fordel

• #3   8. jan 2009 Strand >> Det kan kun betale sig at importere brugte cykler...

Årsagen er at den afgift du skal betale for cyklen i DK vurderes ud fra cyklens alder og stand. Det vil sige at hvis du køber en ny cykel i Tyskland uden afgift og indregistrerer den i DK så kommer den til at koste sådan cirka det samme som hvis du havde købt den her hjemme.

Hvis du til gengæld gør en rigtigt god handel og køber en brugt cykel i tyskland (brugtpriserne er generelt lidt lavere end i DK). Så sparer du nogle håndører når du får den afgiftsvurderet.

Det kan især betale sig hvis man bare køber et stel og en motor (de dele som man ikke må udskifte ift. om der skal betales ny afgift. Så vil de blive vurderet til ikke at vær en skid værd hvorfor afgiften kommer til at være meget lav. Så kan man ellers lige så stille gå igang med at købe dimser på eBay - og pludselig har man en cykel smiley

Så det man kan spekulere i er at cyklen har en så lav værdi som muligt når den bliver kørt til toldsyn så afgiften bliver sat derefter.

• #4   8. jan 2009 oki.. så er der jo ikke det store at spare..
    Får os at vide af mine kammier at jeg ikke er rigtig klog når jeg vil have en cbr som den første cykel... Er den så vil.. JaJa er godt klar over at der er rimelig riv i den.. men er det så slemt som de gør det til??

• #5   8. jan 2009 njaeeeh, det er jo lidt et vurderingsspørgsmål. En af mine venner købte sådan en som sin første, han var rigtig godt tilfreds. Men det kommer også an på hvem man er (om man kan styre gas-hånden) .. Som du selv skriver er der ret meget riv i, men ikke mere end man kan styre det ved ikke at give så meget gas.. Hvis det var mig og det var en CBR jeg havde forelsket mig i, ville det blive en CBR jeg købte..

så altså, dine venner har tildels ret, men så længe du husker at ha MAX respekt for de kræfter du har mellem benene, så skal det nok gå. Tror det er kodeordet. Respekt for kræfterne..

• #6   8. jan 2009 Jeg er helt enig med Asger!

Dog vil jeg sige - eftersom at det er din første cykel... Så har du vel ikke det store sammenligningsgrundlag for at vurdere hvordan den er at køre på i forhold til andre cykler.

Det vil sige... Hvis du køber sådan en svend og indser at du har begået en fejl... Så kan det blive en forbandet dyr fejl i disse finanskrise-tiden. Det er ikke særligt nemt at komme af med sådan en dyr cykel uden at få økonomiske skridtprygl.

Lyt også til en økonom (mig) når jeg siger at markedet taget i betragtning så er det absolut det dummeste tidspunkt at købe en ny cykel på når du har ALLE kortene på DIN side på brugtmarkedet. Du kan spare kassen ved at købe en cykel som er et år eller to gammel!

Det største værditab er uden tvivl det første år... Hav det i mente når du går ud og shopper!

Har du desuden checket hvad du skal betale i forsikring for sådan en? Det kan være at det har indflydelse på dine overvejelser. Vi er noglelunde samme alder, jeg har 4 års erfaring og bor i indre københavn. Med kasko skal jeg betale omkring 15.000 om året for en 1000cc supersport. Til sammenligning skal jeg betale 6.500 om året for min SV1000S som betragtes som en sportstouring cykel.

Hvis det absolut skal være supersport og du skal have så mange kræfter - så vil jeg anbefale dig at prøve en brugt GSX-R 750 og en Kawasaki ZX636R. De er ikke lige så hidsige... Men tro mig - de er riiigeligt hidsige til en nybegynder! De ligger på omkring 12.000 med kasko for en på 28 med 4 års erfaring.

Endeligt vil jeg også anbefale dig at gå ud og prøve en SV1000S som er et år eller 2 gammel. Dem kan du prutte prisen helt vildt på for tiden og de er meget billige at forsikre!

Jeg regner med at opgradere til en Hayabusa i løbet af foråret og har været ude og prøve et par stykker. Række-4 cykler er super fede - men for dælen da hvor er de "kønsløse" i forhold til en stor V2'er. Lyden, vibrationerne og V2-bundtrækket giver dig virkeligt følelsen af power. Jeg er bange for at jeg kommer til at savne den rigtigt meget :-|

Så prøv også en V2'er inden du beslutter dig... Aprilia RSV 1000 Mille er også et alternativ - om end denne cykel også forsikres som en supersport.

Jeg håber at du kan bruge mine råd til noget og held og lykke med jagten. Du kan altid bare skrive en mail hvis der er noget du er i tvivl om smiley

• #7   8. jan 2009 ... og husk!!!!

Det er vigtigere at cyklen er god at køre på end at den ser skide godt ud. DU skal syntes at den er behagelig, tillidsvækkende, lækker at køre på og skide på hvad alle andre siger!

Jeg er 1.93 høj og har prøve et par 1000cc supersport. De er for små til mig (føler jeg) når jeg kører længere ture og ikke brager afsted med 150+ km/t. Jeg føler ikke at kåben beskytter mod vinden overhovedet med mindre jeg ligger med maven på tanken. Men det er bare min mening smiley

• #8   8. jan 2009 Tak for dit seriøse svar jakob..
    Har undersøgt forsikring. og kan slippe med ca 9.000 for fuld kasko. Så det må siges at være lidt en besparing i forhold til Kbh.. ( det kan godt svare sig at bo i det mørke jylland smiley )
    Har en kammi der har en SV´er dog kun en 650. Men personligt er jeg mere til racer cykler.. Det går lige i trussen hvert forår når de kommer på gaden og man høre den sindsyge vrælen fra en racer der får klø op gennem gearene.. Men det er jo en smags sag smiley

• #9   8. jan 2009 Det var så lidt - any time smiley

Det var satan ædeme' billigt!!!

Jeg ved en del om de forskellige selskaber... Du må have et eller andet at handle med for at få den pris?! Hus, Bil, Båd?! Hvad er det for et selskab, hvad er din selvrisiko har du erfaring fra bil?

Smagssag - helt sikkert! Du skal bare for din egen skyld prøve lidt af hvert. Det er utroligt hvad man kan få lov til at låne til en prøvetur. Her er nogle af de cykler jeg har prøvet i løbet af 2008 - bare ved at gå ind og spørge pænt smiley

http://www.facebook.com/album.php?aid=4332&l=4c41c&id=311300002

Regner dog med at hoppe på en K8 Hayabusa - den er nemmere at komme af med end den gamle model hvis det skulle blive nødvendigt.

• #10   8. jan 2009 kan hjælpe med at hente hvis du køber i udlandet

• #11   8. jan 2009 jacob..
    Jamen har bil. indbo og ulykke forsikring....
    ja jeg er elitebilist. det hjælper jo nok os lidt på det..

nice nok cykler alligevel

• #12   8. jan 2009 Strand > Nåååh ok - jamen så giver det mening smiley

Men du - pas alligevel på med sådan en 1000'er... Man laver uundgåeligt nogle fejl i kådhed - hvis man netop som du og jeg, lader den "gå lige i trussen" smiley

Jeg startede på en GS500F og den blev hurtigt lidt tam. Men ikke desto mindre var det den som jeg - næsten - bragede op bagi en varevogn på helsingørmotorvejen på og næsten lagde ned i en rundkørsel.

Efter et år opgraderede jeg til en SV1000 som jeg første dag - næsten - plantede i et hegn da jeg skulle lege Rossi med en kammerat og undervurdere et sving.

Pointe værende - havde det gået meget stærkere var jeg uden tvivl ikke sluppet så heldigt fra det. overvej derfor om du stoler nok på dine evner og kådhed til at starte på en 1000cc supersport. Det er altså bare IKKE det samme som at køre i bil.... Så prøv en inden du beslutter dig!

Jeg er 7-9-13 heldigvis aldrig kørt galt - hverken i bil eller på MC... Men jeg har overvurderet mine evner ved efterhånden et par lejligheder.

Nåja, f*ck it smiley Jeg håber bare at du tænker dig rigtigt rigtigt rigtigt godt om! smiley

• #13   9. jan 2009 jo os derfor jeg "nøjes" med en 600cc smiley

Kommentér på:
import af honda cbr600rr

Annonce