{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Hmm hva gør en... "klog" {{forumTopicSubject}}

Jeg er sku kommet i et dilemma smiley

Jeg gik her og fantaserede om at skifte "Tøzen" ud med en ny maskine her til næste sæson, og derfor prøvede jeg en SV1000 s'er .. og den faldt jeg sku for.. men så dukkede tankerne op omk. en VTR eller en Falco .. hmmm og så var valget jo ikke lettere..

Men nu har jeg så gået og "grublet" siden November og nu dukker alle de her "SM" og Enduro tanker så op igen, havde dem tilbage i slut 90'erne ,,, hvor jeg var vild med Dominatoren & Transalp/African Twin ect. og gerne ville "lege" på sådan nogle... og nu er KTM mfl. jo kommet med nye type fede/sjove maskiner.. så hva skal man nu gøre...
Har jo ikke lige prøvekørt nogle af de nye maskiner/typer så det er jo ikke nemt at sammenligne og holde tingene op mod hinanden.. og jeg syns sku det er en tand for dyrt bare at købe en Endouro/SM og så finde ud af at det aligvel ikke var det jeg ville..

Er der nogen her der kan hjælpe "en klog" smiley
Hva hulen gør man... er der et sted hvor man kan komme til at prøve en af de nye typer Endouro/SoúperMote maskiner ??!

pft.
Lars R <- "en klog" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm hva gør en... "klog"
  • #1   10. jan 2009 Har et BIKE blad liggende, hvor de netop tester brugt SV1000s mod brugt Falco, og her vinder Falco'en stort. Ikke fordi SV er en dårlig MC, men simpelthen fordi Aprilia'en er sat sammen af bedre komponenter.

    Det en klog gør, er at prøve de MC'er man har i tankerne. Af "enduro" maskiner ville jeg kigge på TDM900, Versys og Benelli TRE-K http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52269


  • #2   10. jan 2009 Man skal bare passe på ikke at lade sig forblænde af en enstamper Enduro/SM'er, jo det er da sjovt at den kan gå på baghjul og ikke vejer særligt meget, men personligt syntes jeg hurtigt at man mangler farten uden det lyder som at stemplet vil sprænge ud, og man får også en del vibrationer på mange af enstamperne.

    KTM importøren på fyn er vist ikke fedtet med prøveture.


  • #3   10. jan 2009 Når du siger Enduro hvad tænker du så på? Du nævner selv Africa twin og transalp gode rejse maskiner men tror ikke de vil blive kaldt enduro jern sammen med de lokale off-road rødder... Samtidig fra SV 1000 og til en mere eller mindre hardcore supermotard er det også stor forskel... Dem Jesper nævner (TDM, Versys osv.) har lidt off-road over sig, men egner sig mere til dårlige veje end egentlig off-road (ligesom min egen) på både godt og ondt... det er svært at vælge ja, men held og lykke med valget

  • #5   10. jan 2009 og lad være med at tænke på en RSV 1000 Mille, for så bli'r valget endnu sværere smiley

  • #6   10. jan 2009 På DBA er der en Vtr1000SP2 til salg til 137000kr det er da billigt. med sådan en så glemmer du vist hurtigt de andre . Og Carsten, Honda er da bedst smiley

  • #7   10. jan 2009 RSV og SP2 er jo vildskud i denne sammenhæng. Vil man have en gadevenlig maskine, så er Falco og VTR bedre.
    I samme klasse er der også Triumph Sprint RS
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56973946


  • #8   10. jan 2009 RSV og SP2 er jo vildskud i denne sammenhæng!
    Jammen hold da fast hvor er det to pragtfulde maskiner!
    Det er jo toppen af V 2 de repræsenterer! smiley


  • #9   10. jan 2009 Prøv at kigge lidt på www.tenere.dk

  • #10   11. jan 2009 Gør som Jesper (Virum) skriver... Prøv den der nye Benelli Tre-K. Om ikke andet så for at vi andre kan høre hvordan den kører;-) Den får jo vældige roser med på vejen!

    Synes det lyder som en rigtig god ide du har med at få prøvet så meget som muligt! De enstampede KTM'er osv. er jo ret så meget "hooligan-cykler" uden den store komfort. Så hvis du kan lide at ligge og lege med baghjuls-kørsel og udskridninger så er det helt sikkert vejen.

    Send en mail til forhandlere der har de modeller du gerne vil prøve og forklar din situation. Det er ikke utænkeligt at du vil se dem konkurrere om "din gunst" hvis du gør dem det klart at du også prøver andre steder! Bare lyd seriøs ik'? smiley Og så skriv da gerne en lille test-rapport fra det du får prøvet! (hvis du gider). Held og lykke med MC-valget. NYD DET!!! Det er det fedeste at skulle købe ny!


  • #11   11. jan 2009 Hej Alle smiley

    Først stort tak for alle jeres input.. virkelig værdsat og tak for jeres tid..

    Simon J : Det er vist nok mest sådan noget "rejse-endouro" jeg har tænkt på .. da jeg skal bruge den på ca 80 km motorvej hverdag, i sæsonen.. og en gang imellem med passager. Så du har nok ret at SM og hardcore off-road nok ikke er vejen frem.

    Jesper [Virum] P : Benelli TRE-K Ser faktisk ret så fed ud og har lidt af begge verdner .. sådan umiddelbart som jeg ser det. tak for ideen..

    Nogen der så ved hvor man kunne komme til at prøve en af disse cykler ...


  • #12   12. jan 2009 Beneli'en skal du vel næsten snakke med Italien bike store om ( www.haasum.dk ) de andre burde kunne findes hos de mere almindelige mærke forhandlere

Kommentér på:
Hmm hva gør en... "klog"

Annonce