{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Kobling fedter ved olieskift R1 {{forumTopicSubject}}

Har hørt at Shell`s Advance 10/40 Fully Synt. får
koblingen til at fedte på R1. Har selv en R1 2000, har
netop købt denne olie, men ikke skiftet endnu.

Fedter en R1 2000 på denne olie, eller er det kun andre
R1 modeller??

Har nogle af jer prøvet det?

Hører meget gerne nærmere før jeg hælder på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling fedter ved olieskift R1
  • #1   19. jan 2009 jeg ved det ikke . men undre mig over at du har hørt den fedter med den olie ,og så NETOP køber den !!.

    Men hvis det er en mc olie du har så kan jeg ikke lige se hvad der skulle være galt for at køre på det .


  • #2   19. jan 2009 kender ikke lige den olie men der er nogle der tror det går med en dyr bil-olie.. det gør det ikke, hvis ellers det er en mc olie kunne jeg ikke forestille mig at shell sender olie på markedet der ikke virker.. mon ikke det har været en dårlig kobling..?

  • #3   19. jan 2009 edt enest du skal være sikke på er at det er mc det olie du ahr købt og ikke til bil. da bil olie ikke har de samme adativer som mc olie og det er kobling ikke glad for. mvh allan h

  • #4   19. jan 2009 Læste også nogle indlæg med at Castrol Power1 R4 fik koblingen til at glide på min gixxer. Det gør den altså ikke...

  • #5   19. jan 2009 Køb du bare en dyr olie til bilen, men hæld det for guds skyld ikke på din mc. Additiverne gør at olien smører krumtap/knaster/ventilløftere/etc. ekstremt godt, pøser du olien på en MC med vådkobling opnår du det at den også smører din kobling ekstremt godt og så kan man sige at du får en "glidende overgang" mellem gearskiftene. pga. additiverne. Så drop det og køb en god MC olie, så slipper du for en masse bøvl med koblingen

  • #6   19. jan 2009 Shell Advance er en JASO specificeret olie. Den burde ikke få nogen som helst koblinger til at glide.

    .... ikke fordi jeg selv tror, at det gør så meget forskel, men det er netop en af de olier de olie/koblingsreligiøse siger, at man skal bruge.

    Kig i din manual og se om Yamaha anbefaler noget specielt


  • #7   19. jan 2009 Olien havde jeg allerede købt sidste sæson efter anbefaling af en
    forhandler. I dag var jeg så nede hos Køge MC, hvor de fortalte at
    de havde haft problemer med R1-eres koblinger og netop denne olie.

    De anbefalede så Shells syntetiske, istedet for den fuldsyntetiske.

    Nogen der har kørt med denne fuldsyntetiske og haft problemer med
    koblingen??

    Tak for svarerne så hurtigt


  • #8   19. jan 2009 har selv haft koblings problemer ifb. med olieskift... castrol r4 virker bestemt ikke til en ´98 (fedter). motorex fedter ikke men gearkassen klonker helt vildt ved gearskift... shell fuldsyntestisk olie virker fint.

    bare mine erfaringer med yamaha´s kobling..


  • #9   19. jan 2009 Jeg har hørt fra 2, uafhængigt af hinanden, at den gør. Ved dog ikke lige med 2000 modellen. Nogle af de nyere yamaha'er er lavet med forskellige slags koblingsplader. Der er vist nogle i kork og nogle i noget papir lignende. Hæng mig ikke op på hvad det er, men vi hørte lidt om det på det seneste yamaha kursus.

    Yamaha har haft en samarbejdsaftale med shell, så de benægter det, men denne aftale ophørte sidste år.

    Nu laver Yamaha deres egen Yamalube som fungere fuldt ud til alle deres maskiner.

    Motorex'en har jeg aldrig haft problemer med, uanset kørselstype.


  • #10   19. jan 2009 Hva`så Tue J.
    Tror du forhandleren (Køge MC) er så flink, at han
    bytter olien til Motorex, da det jo er ham der anbefalede den og da
    den blev købt der? Findes der mon så flinke forhandlere?


  • #11   19. jan 2009 Det kunne de godt finde på. smiley

    Har sendt dig en PB


Kommentér på:
Kobling fedter ved olieskift R1

Annonce