{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Honda VFR/RFV 400 som begynder mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle mcg'er!

Jeg fik kørekort sep. 08, og vil gerne have min første motorcykel til sommer. Jeg har kigget lidt på Honda VFR 400/ RFV 400.
Hvad for nogle erfaringer har i med de 2 maskiner, og hvilken vil i vælge hvis det var Jer? Hvad er fordele og ulemper på disse maskiner? Hvad vil forsikringspræmien ligge på, hvis jeg ikke har haft motorcykel før, og hvilket selskab vil I anbefale?

På forhånd tak, mvh. Markus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda VFR/RFV 400 som begynder mc
  • #1   20. jan 2009 Jeg kan se du er 21 år. Altså skal du ikke tænke på hk.
    Derfor vil jeg nok anbefale dig at købe en 600cc i stedet. Den er hurtigere, men oftest også lige så billig. De er som regl billigere i dele, og du vil kunne køre på den i længere tid, før du bliver træt af den.

Eller evt en Honda VFR750.

• #2   20. jan 2009 Ang forsikringen, vil det nok være ret dyr med Kasko. Ansvarsforsikring vil dog kun ligge på 2200-3000 kr ved GF, alt efter hvor i landet du kommer fra.

• #3   20. jan 2009 Det skal han vist, da han har ikke haft kørekort i 2 år endnu...

• #4   20. jan 2009 Hvis han var fyldt 21 i september da han fik kortet, så skal han ikke.

• #5   20. jan 2009 Jeg tror jeg tager en ny teoriprøve og køreprøve hvis jeg køber sådan en, da jeg ikke ønsker at få maskinen skal drosles

• #6   20. jan 2009 Kommer an på prøven han tog....

• #7   20. jan 2009 Synes vfr 400 er for dyr ifh. mange andre 600...

• #8   20. jan 2009 Synes hellere at du skal købe en VFR 750 F fra 1991 og frem, altså en RC 36'er...Billig forsikring, masser kræfter og super super velkørende og måske en af de mest stabile maskiner i verden.. Du vil ALDRIG fortryde en VFR 750!

• #9   20. jan 2009 RVF 400 er en super dejlig maskine. På en snoet landevej er den ligeså hurig som større maskiner, og den er lettere at lære at køre.
    Hvis man måler værdi for pengene ud fra antallet af hk, så er en RVF for dyr sammenlignet med en CBR600. Men RVF'en er modsat den typiske 600 ccm gademaskine, IKKE en sparemodel. Affjedring, bremser mm. er ikke taget fra discounthylderne, men fra hylderne med racekomponenter.

• #10   20. jan 2009 Hvordan kan man nogensinde sammenligne en vfr/rfv 400 med en 750?!? Det er en super fed racer og en imo lidt mere kedelig sportstour!

Jeg personlig er til den første kategori og havde derfor valgt en rfv400, der er en tilslag herinde! Som jesper siger er den en maskine med sjæl og komponeterne iorden, så finder du en velholdt model er der super meget sjov for pengene!!!

Men gør dig først klar hvad vil, racer, touring eller noget der imellem...

• #11   20. jan 2009 Vil det være en dårlig maskine at køre lange ture på, f.eks. Norge osv?

• #12   20. jan 2009 En VFR/RVF 400 er nok ikke særlig god til langture på grund af siddestillingen. Er det det du vil bruge cyklen til, så vil jeg hellere anbefale dig at købe en VFR 750. For øvrigt, så vil jeg anbefale dig at besøge VFR klubbens hjemmeside.
    www.vfr.dk
    Her kan du finde rigtig mange oplysninger om de forskellige VFR modeller og årgange samt få svar på de spørgmål der evt. skulle dukke op.

• #13   20. jan 2009 Jeg mener bestemt ikke at en 400 ccm racercykel kan være særligt fed at køre lange ture på.. Du sidder racet og motoren kører ved højere omdr... Tror at en 750'er mere allround og helt sikkert ikke sport "kedelig"..

• #14   20. jan 2009 Kender en der har haft både en RVF400 og ZRX400. Kawa'en har en mere rummelig kørestilling, så den var ok til touring. Men med RVF skal man ikke være for stor, fysisk. Så det kommer i sidste ende ud på hvordan du er bygget.

• #15   20. jan 2009 Det var så ZXR 400 jeg mente

• #16   20. jan 2009 VFR 400 (og i særdeleshed RVF) er kun at anbefale til en begynder, hvis du samtidigt ligger ed til motorguderne om at behandle og passe på den, som var det dit liv det gælder. De er begge ved at være eftertragtede ny klassikere - og det er der også en grund til!

Vil du ud og køre langttur og touring, så er det ikke en MC for dig.
    Så med mindre du har siddet og set, og savlet over, racerbiler og motorcykler siden du kunne kravle og derfor ALTID og KUN ALTID vil bruge dine sparepenge på kun den bedste olie, de bedste dele og den bedste vedligeholdelse, så vil jeg bede dig om IKKE at købe en.

• #17   20. jan 2009 markus, skal du have damer bagpå ville jeg nok vælge 500 minimun, og hvis du bliver bidt af at køre på mc, vil det spare dig selv for en helvedes masse besvær og købe en større maskine første gang... så skal du ikke døje med sælge din "gamle maskine" evt låneflere penge i banken og vente på den ene bliver solgt før du kan købe en ny...

så tænk det godt igennem^^

• #18   20. jan 2009 Okay. Har også kigget lidt på en ZX6R, men nu må vi se hvad det bliver

• #19   20. jan 2009 held og lykke champ, husk og smid en linie hvad det blev til

• #20   21. jan 2009 Læg lige mærke til der bliver skrevet begynder MC. Der mener jeg ikke en VFR750 er ok. Havde en VFR750 som 20 årig, og hele 2 års erfaring, så jeg mente da nok jeg kunne styre min højre hånd...
    Det kan man ikke. 105hk er mange for en begynder.

• #21   21. jan 2009 Jesper [Virum] P: Nej det behøver det altså ikke at være.. Jeg mener at det er op til en selv og du kan tværtimod lave langt sikrere overhalinger med det extra overskud.. Jeg har kun haft cykler med 100+ hk og har kun fået en bøde på 13 år..

• #22   20. apr 2009 Om den er rar at køre lange ture på, kommer jo helt an på hvordan du er bygget.. Jeg har en cbr 400 som hverdagscykel, og har da også kørt over 200 km på den i et stræk (kun afbrudt af en optankning)..
    Men igen, det kommer helt an på ens kropsbygning.. Nu er jeg heldig nok til at have scheuermanns (hvilket vil sige at jeg er krumrygget), og det gøt at jeg sidder ekstremt godt på rr-modeller.. Men prøvekør da en rvf 400, se hvad du synes om den, for 400 cc skal ikke undervurderes. De er faktisk meget sjove at køre på.
    Det kan godt være at man får flere HK ud af en 600 cc.. Men da jeg stod og skulle vælge imellem en cbr 600 F, og en cbr 400 RR, valgte jeg den lille.. Den virkede utroligt gennemført, og jeg følte at jeg sad som støbt i den. Desuden er der en del forskelle på de 2 modeller. Den største forskel, som jeg synes er på de 2 maskiner (udover motorstørrelse selvfølgeligt) er stellet.. 600 cc = Stål 400 cc= Aluminium.
    Nu må i rette mig hvis jeg tager fejl, men efter hvad jeg har forstået, tog de stellet fra en cbr 400, gjorde lidt større, smed en 900 cc motor på og kaldte den "fireblade"..
    Undervurder aldrig 400 cc, de er ekstremt sjove at køre, og de har alligevel en topfart på den pæne side af 200..

Kommentér på:
Honda VFR/RFV 400 som begynder mc

Annonce