1.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rasmussens ulykkesf dækker KUN hvis... Rasmussens ulykkesf dækker KUN hvis...

... MC'en - IKKE - er af typen SuperSport/SportsTouring eller over 1000cc.

I forlængelse af at jeg har modtaget et meget interessant tilbud fra Rasmussen ringede jeg lige til dem i dag da det ikke fremgik tydeligt om ulykkesforsikringen dækker MC-kørsel.

De informerede mig i denne forbindelse om ovenstående - hvilket jeg syntes er en ret vigtig information som man burde blive gjort opmærksom på når man forespørger på et samlet tilbud på MC og ulykke og nogle andre ting.

Man kan desuden ikke tegne MC-forsikring hos dem uden også at flytte sine andre forsikringer.

Hvis DU har en MC og ulykkesforsikring hos Rasmussen eller Lloyd bør DU lige se om dette også er gældende for dig!

Forsikringsselskaber... *SUK*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rasmussens ulykkesf dækker KUN hvis...
  • #1   28. jan 2009 Prøv Trekroner. Har lige flyttet mine forsikringer dertil.

• #3   28. jan 2009 Jeg har da rasmussen på min, blade CBR1000RR og den er pisse billig, og dækker cyklen ved skade / tyveri.. ulykke det har jeg andet sted... så er jeg da fuldt dækket..

Med andre ord det folk bruger Rasmussen til er jo at forsikre deres drømme cykler som andre selskaber slet ikke vil tage ind eller giver en latterlig høj pris på..

• #4   28. jan 2009 Kenneth > Jeg er netop en af dem... Jeg er dog ikke sikker på at du forstår mig ret. Jeg taler om min personlige ulykkesforsikring som skal dække invaliditet som følge af MC-ulykke. Det er DEN som ikke dækker under de omstændigheder jeg har skrevet. De ville hellere end gerne dække min drømmescykel og til en god pris. Dog glemte de lige at sige det med ulykkesforsikringen...

• #5   28. jan 2009 Rigtigt Jakob, har lige fået det samme at vide af en af mine venner der er assurandør - man skal informere forsikringsselskabet om at man kører mc, og derfor betale et præmietillæg.

• #6   28. jan 2009 Er det samme hos Tryg, de dækker kun 50% af skaden hvis det er på mc, med mindre man tegner extra. men de siger det da i det mindste når man henvender sig for at få forsikret geden.

• #7   28. jan 2009 Christian > Det er jeg klar over... Min pointe er at man ikke kan få dette forsikringstillæg under givne omstændigheder. Det var netop det jeg spurgte dem om da jeg ringede.

Det vil sige at hvis man vil have fordel af Rasmussens gode priser på drømmecyklen kan man være tvunget til at tegne en ulykkesforsikring som ikke dækker på nævnte område.

• #8   28. jan 2009 Thomas R - Okay gør Tryg i det mindste det ? Jeg er forsikret med alt ved Tryg, men var da ikke lige over "den der" du nævnte, så tak for info, det vil jeg lige undersøge smiley

• #9   28. jan 2009 Jeg tror man skal tegne ekstraforsikring ved de fleste selskaber i forbindelse med ulykkesforsikringen, når det drejer sig om mc-kørsel. Det opdagede jeg desværre på den ubehagelige måde og fik kun 50% af forsikringssummen.

Men det er et problem, hvis man har en gammel ulykkesforsikring og først senere får mc, så kan det være at man lige glemmer at tjekke betingelserne i sin ulykkesforsikring.

• #10   28. jan 2009 Alle forsikringsslevskaber stinker. Jeg har du som du nævner Rasmussen/Loyrds - og jeg har en mega god deal. Så jeg skal ikke klage for meget hvad det angår. så man kan nok ikke tage alle om en kam - selv om vi gerne vil.

• #11   28. jan 2009 Som oftest dækker ulykkesforsikringen kun halvt ved MC ulykke, MED MINDRE man har tegnet en ekstraforsikring.
    Så det er de ikke ene om. Og det samme gælder også hvis man kommer til skade ved "ekstrem sport" såsom vandski, go-cart osv.

• #12   28. jan 2009 René, det var dæleme billigt !
    Truede du assurandøren med et oversavet jagtgevær mens han skrev aftalen under ? *GG*

Kunne være man skulle have fat i TopDK............

• #13   28. jan 2009 Christian B - Jeg tror Rene J bestak ham med vin ;-))

• #14   28. jan 2009 *GG* sikkert, Helle smiley

• #15   28. jan 2009 nu kender jeg jo ikke din alder, men jeg er 39 og giver 5.800,- inkl. kasko for min R1'er ( uden "ekstraudstyrsdækning" ).
    Så på en helt ny cykel med en nyværdi på 320k er det sgu da rimeligt billigt, er det ikke ?!

• #16   29. jan 2009 Jeg har GF-forsikring - og der er fuld dækning ved ulykke.
    Ikke noget med ekstraforsikring der smiley

Kommentér på:
Rasmussens ulykkesf dækker KUN hvis...

Annonce