{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Bridgestone dæk hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge lidt hjælp til dæk valg, da jeg ikke har den store erfaring endnu og skal have nogle nye til sommer.
Hvis Rossi køre på Bridgestone, så gør jeg også smiley derfor valget.
Jeg har en R1 fra 98 og kører stille og roligt på den indtil videre.
Vil gerne lærer at udnytte den noget mere og "ligge" lidt mere ned i svingene og kunne også finde på at hoppe på en banedag eller et kører kursus.
Ved at lave en søgning på Bridgestone side fik jeg følgende muligheder:
Battlax BT-002 Racing Street
Battlax BT-014
Battlax BT-015
Battlax BT-016
Battlax BT-021

Efter at have læst om dem alle sammen, blev mit bud Battlax BT-016.
Nu kunne jeg godt tænke mig at hører fra nogle fra jer som har erfaring generalt med Bridgestone og Battlax BT-016 om dette er de rette til mig eller om jeg skal vælge nogle andre.
På forhånd mange tak for svarene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bridgestone dæk hjælp
  • #1   29. jan 2009 Jeg har bt 002 på r6eren og tror jeg næste gang tager 16eren eller et pilot power fra michellin, 002 er jo næsten perverst lidt mønster i.

• #2   29. jan 2009 Jeg har lige smidt BT016 på min mille. Jeg har tidligere kørt på Pilot Power, og har været sindsyg glad for dem. Skiftet skyldes BT016 har vundet samtlige test af sportsdæk sidste sæson, så de skulle være RIGTIG gode. Jeg tror det er et godt valg.

• #3   29. jan 2009 BT016 er bløde som snot og hvis du vil kører mere end 3500km skal du tage en BT021
    BT016 er det rigtig godt dæk med grip i men gir du lidt gas holder de bare ikke i længden

• #4   29. jan 2009 har sat 002 på min regner ikk med mange km i den meennn de står fast!!!!

• #5   29. jan 2009 Søren (Esbjerg) F.. BT 016 er jo netop ikke blødt som snot på midten da det jo er 3 compound , men de er bløde som varm lakrids helt ude på siderne hvor der er brug for det :o) kanon dæk synes jeg ..

• #6   29. jan 2009 Kørte BT-021 på min gademaskine og var jævnt glad for dem. De står fint fast også til en banedage eller to og så er der nogle kilometre i dem.

BT-016 er en tand mere sport og det betyder færre antal kilometre og mere bid. Men om du kan mærke forskellen i bid er så en anden sag.

• #7   29. jan 2009 Jeg har kørt på 002 nu i 4 år, og ja i starten og i slutningen af sæson er disse dæk ikke en fordel, de bliver lidt hårde hvis asfalttemp. når ned på ca 10 grader

Men fuck hvor de rykker i de midterste måneder af sæsonen, der er ikke mange dæk der kan følge med i grip...

Man skal vælge dæk ud fra hvad man vil med mc'en, er det baghjulskørsel og hurtige starter eller er det langture.

• #8   29. jan 2009 BT002 Racing Street er udgået af programmet (mener der en en BT003 på vej som afløser) BT014 også udgået, d.v.s. at de 002/014 der sælges nu, er dæk der har ligget på lager i en vis tid. BT015 (ligeledes udgået) blev som jeg husker det udviklet specielt til enkelte (Japanske) mærker, og var ikke som mange troede efterfølgeren til BT014.

BT016 er det nyeste dæk af dem du nævner og et godt kompromis mellem sport og ligeudkørsel, hvor BT021 efter min mening er et mere touringorienteret dæk (generelt ved Bridgestone … højere tal = hårdere dæk)

BT016 er som nævnt fler-compound altså hårdt på midten for holdbarhed ved ligeudkørsel, blødt på siderne for grip ved sportslig kørsel. BT016 bliver rost til skyerne i samtlige tests.

Jeg ville i dit tilfælde ubetinget gå efter BT016.

Jeg har selv kørt BT002 Racing Street og har været super tilfreds med det. Ingen problemer med opvarmning af dækket, da der er tale om et særdeles silicaholdigt dæk. Kommende sæson bliver på et BT016 :o).

Mvh
    JLL

• #9   29. jan 2009 Mange tak for alle svarene, jeg hopper på BT-016 smiley

• #10   29. jan 2009 Til dem som gerne vil vide mere om BT 016, fandt jeg denne side:
    (link fjernet)

• #11   29. jan 2009 Udemærket valg.. Du bliver glad for det, har været rigtig godt tilfreds med mine, og de har spillet max på både gade og bane. På bane ville jeg dog stadig vælge BT002/3 men hvis det skal være et dæk der kan begge så bliver du glad.

Jimbo.

• #12   29. jan 2009 Talte sidste år på en trackday med en masterkører, der havde BT016 på cyklen, han var ovenud begejstret for dækkene, så med mindre du er fuldtidspro. Så rækker BT016 så rigeligt også på banen, BT016 skulle også være bedre til at håndtere regnvejr, hvilket kunne være ”spændende” på BT002’erne :o).

JLL

Kommentér på:
Bridgestone dæk hjælp

Annonce