{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

lille/stor kørekort til mc ??? {{forumTopicSubject}}

min søn skal snart til at tage mc kort

han mener at når han er 18 og tager kørekortet må han begynde at køre på motorcykler med over de 34 hk når han er 20

jeg mener at det intet har at sige og at han skal være 21 lige meget hvad

hvem af os har ret eller har ingen af os ret ???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Et Ifø toilet der nogengange løber . 590 kr.
  • build my bed 600 kr.
  • Opsætning af 2 væghængt sengeborde 375 kr.
  • Slå græs 440 kr.
  • Putting up paintings and pictures on the Wall 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lille/stor kørekort til mc ???
  • #1   29. jan 2009 Når du har haft kortet i to år får du automatisk det store kort smiley Er du 21 kan du tage det store med det samme. Din søn har altså ret smiley

  • #2   29. jan 2009 når han har haft kortet i 2 år må han køre stor mc


  • #3   29. jan 2009 LILLE MOTORCYKEL Max. 25 KW + max. ydelse 0,16 KW pr. kg. egenvægt. Svarer ca. til 34 HK - 400 ccm

    STOR MOTORCYKEL Over 25 KW eller over o,16 KW pr. kg. egenvægt Altså over 34 HK - 400 ccm.

    Aldersbegrænsning:

    18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.

    Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.

    Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og vil så kunne køre på alle motorcykler.

    21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL


  • #4   29. jan 2009 Martin: Kubikstørrelse har INTET med de 34hk at gøre. En RS250 har 69hk og en LS650 har 31 hk.

    Bjarne: Din søn har 112% ret. Han må køre stor MC efter 2 år med det lille, også selvom han på daværende tidspunkt ikke er fyldt 21.


  • #6   29. jan 2009 Den er sku god nok smiley Jeg tog mit kørekort da jeg blev 18 i sommers, og når jeg bliver 20 (altså har haft 2 års kørselserfaring) må jeg køre stor motorcykel.

  • #7   29. jan 2009 Min søn har en Dragstar 650 som er neddroslet til 34 hk . Og den kører bare fantastisk.

  • #8   29. jan 2009 Og hvis du er over 21 og tager køreprøven på en lille cykel, skal du også vente 2 år, eller aflægge prøve på en stor... Og det her ved jeg af erfaring, da en fra mit hold da jeg tog kortet, hellere ville køre på en lille 125 china chopper da hun ikke var særlig høj.. lille kort..

Kommentér på:
lille/stor kørekort til mc ???

Annonce