{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Nakkebeskytter {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der kører med nakkebeskytter til dagligt ?

Jeg synes det virker ganske fornuftigt, og har set på lidt forskelligt.

Kun nakkebeskytter:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/EVS-RC-Evolution-Neck-Protector/SubProducts/EVS-RC-Evolution-Neck-Protector-0005&ChangeAction=SelectSubProduct

Nakkebeskytter, rygskjold og brystbeskytter

http://www.revzilla.com/product/dainese-gilet-wave-2-neck

Er det noget der er værd at købe eller er det helt overkill at benytte den slags til daglig kørsel ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nakkebeskytter
  • #1   8. feb 2009 Det er sikkert en sikkerhedsmæssig god ting, men de ser da godt nok ud til at hindre nakkebevægelserne meget og det vil jeg tro vil være et stort irritationsmoment for mig.

• #2   8. feb 2009 Jeg har den fra Dainese og mærker den slet ikke når jeg kører. Nakken kan du bevæge nøjagtig som du vil, der er ingen hiindringer.

Nakkebeskytteren er jo flere plader sat sammen i foret, lidt sammenligneligt med menneskets rygrad, hvilket sikrer mobiliteten.

• #3   8. feb 2009 man kan ihvertfald ikke køre ræs med den i det første link....måske MX men ikke RR, så touringcykler og MX måske.... men ikke racere

• #4   8. feb 2009 Umiddelbart er jeg mest til den fra Dainese - det virker som om den er lettest at have på og køre med.

Men jeg må jo ud og prøve den en dag...

Men kom frisk med flere input - gerne fra nogle der har prøvet at køre med nakkebeskytter

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #5   8. feb 2009 Jeg har Gillet Wave2 Neck, og jeg pillede nakkedelen af da den irriterer mig hjernedødt. Jeg kører endda på en naked cykel med rimeligt oprejst siddestilling, så det burde give de optimale forhold...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #6   8. feb 2009 Som udgangspunkt er der intet som er overkill at bruge i dagligdagen, for man kan aldrig blive FOR sikker på MC.

Jeg sætter mig ALDRIG på cyklen uden handsker / støvler / hjelm / rygskjold / fuld læderdragt og at jeg er frisk nok i knoppen til at være 100% på mærkerne, men man kan sagtens finde folk som synes jeans, gummisko, vindjakke og hjelmen hængende på albuen formiddagen efter en druktur, er 10-4 og en gummiand.

• #7   8. feb 2009 Sajmon - der er vi så helt enige !

Det er kun tosser der ikke kører med sikkerhedsudstyr...

Kommentér på:
Nakkebeskytter

Annonce