9.866 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

"internationalt postcenter" hvad nu? "internationalt postcenter" hvad nu?

hey, har bestilt en udstødning som åbenbart er ankommet til postdk, det er jo fin fin.
Men jeg har så fået brev fra dem hvori de skriver at forsendelsen ligger på "internationalt postcenter's toldlager, da indholdt muligvis er toldpligtigt"

Der er på pakken skrevet at det er som gave ... den har de jo så tydeligvis ikke helt købt. Fordi de skriver "såfremt den er sendt som gave skal jeg vedlægge en meddelse hvori relationen til afsender, samt en beskrivelse af indhold og værdi angives (hvis denne kendes)".

Hvad siger dommerpanelet? Kan jeg snige mig uden om tolden ved at formulere et rigtigt svar?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "internationalt postcenter" hvad nu?
  • #2   3. jan 2006 Gave-reglen glæder kun for beløb under ca. 200 kr. fik jeg at vide...

Mvh. Rune

• #3   3. jan 2006 Hej.
    Jeg røg ind i nøjagtig samme situation i oktober 2001. En pakke, indeholdende et sæde til min mc, var blevet tilbageholdt på international postcenter`s toldlager. De skrev til mig, at hvis jeg ikke inden 14 dage, havde sendt en beskrivelse til dem, om hvad pakken indeholdt, og værdien på indeholdet. Så ville de sende pakken tilbage til afsenderen. Jeg printede siden ud hvor jeg havde bestilt sædet, og sendte det til dem. Det gav en lille ekstraregning på 300kr, men selv med det var det ½ pris af hvad det kostede i D.K.
    M.v.h. Michael.

• #4   4. jan 2006 Et eneste godt råd: Køb INDEN for EU!!

• #5   4. jan 2006 ja jo simon, men der er jo onogle ting som er feedere over there!

• #6   4. jan 2006 æv, lyder til der ikke er så meget at gøre (havde selv den "rige onkel" ide op at vende) men det går nok ikke.

På pakken står klart og tydeligt at det er som gave "to my good friend bla bla bla" eller hvordan det var.

Nå, jeg kunne se der var en e-mail adresse på papiret fra told og skat - kan man bare sende papirer/forklaring til den ?

p.s. Simon...det var så nemt mht. at købe inden for EU, for medmindre jeg selv ville hente den fra Belgien (tror jeg nok det var) var eneste mulighed at få den tilsendt fra USA.

• #7   4. jan 2006 V-2:

Jaja, men mente nu også bare, hvis det var muligt at skaffe tingene andre steder! Det er i hvert fald ikke løsningen, hvis man bare vil spare penge..

• #10   5. jan 2006 @strada,
    swamp er nu proud member of Sarachu owners i Danmark smiley
    (Til GPZ 500S) - og det er ikke belgien de kommer fra, men brasilien - men importeret via usa smiley

Jeg måtte også diske op med told osv for min, 500 kr så vidt jeg husker.

Kommentér på:
"internationalt postcenter" hvad nu?

Annonce