2.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Robin B
Robin B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

God begynder mc God begynder mc

Jeg går og kigge på mange forskellige motorcykler. Har snakket med min forsikring for at høre lidt priser osv.

Dem jeg har kigget på er:

Kawasaski Z750
Suzuki SV1000 S og lidt SV650
Triumph Street Triple (min favorit)
Ducati monster 696

Regner med at bruger mellem 80000 til 140000 kr en mc.
Kom med mogle bud til mig og noget viden til en nybegynder inden for emnet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God begynder mc
  • #1   12. feb 2009 glem sv1000 den er lidt for powerful til nybegyndere

men du må jo bare ud og prøve de forskellige cykler, men HUSK at kontrollerere forsikringerne inden du bare køber

• #2   12. feb 2009 Triumph Street Triple yes yes også mit valg ... men du får utrolig meget for 100K hvis du køber SV 1000 og der er power nok til de fleste , du skal bare være sikker på at du kan styre dig for som dækpifteren siger er den en mundfuld for en begynder , men ikke umulig :o))

• #3   12. feb 2009 Helt sikkert Triumph! Den kører mega godt, og anderledes med de 3 cyl:-)

• #8   12. feb 2009 Vil sq lige slå et slag for Ducati Monster! Se dér har du en anderledes motorcykel med karisma.

Ved ikke lige om det er muligt at slå Suzuki's forsikring.

• #9   12. feb 2009 Hvis du ikk har flere års anciennitet er suzuki forsikring rigtig god. Men ved også at Kawaski er kommet med noget lignende.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve en Z750, GSR600 og SV1000 alle super cykler med gode forsikringstilbud.

• #10   12. feb 2009 Kan kun sige at jeg har været super, duper glad for min Z750... tror SV650 ville kede dig i løbet af relativt kort tid. Kawa'en kan altså også godt forsikres selvom man er ny.

• #11   12. feb 2009 Rene J - det ville da være rart hvis man kunne leve ud fra din filosofi.

Jeg hældte faktisk lidt til en Z1000 da jeg købte min SV1000 men forskellen på kasko lå på henholdsvis 7k for SV'en og 19k for Z1000 - så der blev jeg sgu nød til at at tage forsikring med i mine overvejelser, men det ville da være smukt hvis økonomi kunne være ligemeget.

• #13   12. feb 2009 køb din triumph og smid en ansvarforsikring på fra gf, du skal ikke høre på CL B. du betaler 2500 kr årligt ca. som nybegynder i ansvar hos gf. så smider du 10 000 i banken selv (hvis du kan for skulle du vælte har du penge til at rep. din mc for). det er fint nok hvis du vil have fuld kasko, men så bliver det dyrt^^

men tænk lidt over det her, du køber en kasko til eks 16000 årligt det er lidt over 1000 kr om måneden der ryger lige ud af vinduet, og det eneste du får for de penge er falsk tryghed.. med ansvar forsikring skal du blot lade være med at tage chancer i trafikken og det gør de fleste heller ikke som nybegynder.. (og nu kommer der en masse indlæg med blødninger der skal være smart i en fart og skriver jeg kørte i snit 2000 km i timen den første uge på min mc) men lad dem om det^^

bare tænk dig om og vælg den mc du kan li i design og kan lide at køre på. reesten skal nok falde på plads

• #15   12. feb 2009 Rene havde du selv regnet med at når man sammenligner en cykel der koster 80k mere end den anden at der ikke ville være kvalitetsmæssige forskelle?

Jeg ville da også vælge en speed triple hvis jeg kunne plukke dem på træerne - men sådan er virkeligheden jo bare ikk.

• #16   12. feb 2009 hehe, denne tråd kører helt af sporet smiley

jeg trækker mig ud af diskutionen inden det er for sent^^

håber du finder ud af det robin^^

• #17   12. feb 2009 Suzuki gsx 750f

• #18   12. feb 2009 For at tilføje noget nyt:
    Triumph er kvalitet, og har længere service intervaller end suzuki i hvert fald.
    Husk at det er billigere at give lidt mere og købe den rigtige cykel første gang, end at sku sælge og købe ny om et år!!!

pøjpøj

-Triumph go your own way-

• #19   12. feb 2009 Ninja zx6r er ret lækker at se på og så der også Yamaha R6. den nye model er total lækker.

• #20   12. feb 2009 Hayabusa k9 er et godt valg som begyndercykel smiley

• #21   12. feb 2009 triumph.... helt klart.
    eller billigere endnu, den dye suzuki sfv 650

• #22   12. feb 2009 Vil lige indskyde at man at snildt kan begynde på en SV1000, hvis man bare har en smule omtanke i hovedet smiley - men ja triumphén er sgu fed

• #23   12. feb 2009 søren l

hvor stor tror du % chancen er for at en 22årig KAN styre sig på gassen??

jeg kunne satema ikke som 22 årig

• #24   12. feb 2009 Som nybegynder er resultatet nok det samme om man giver den gas på en Street Triple eller en SV1000.

• #25   12. feb 2009 højvang, det er korrekt nok

nu har jeg ikke lige prøvet den street triple, men der er da rimelig forskel for mit øje på de to

• #26   12. feb 2009 Dækskifteren (aarhus) . Det siger jo bare noget om dig. Ikke om alle andre.

Men Robin B Du kan sgu da købe min. Du kan få den til 140.000,-

• #27   12. feb 2009 The Knee Dragger = Hvorfor sælge? Den er så røv fed din, kæft den vil jeg gerne eje:)!

• #28   12. feb 2009 Jeg må mene da jeg læste du skulle bruge en begynder-cykel, tænkte jeg også på en GS500E, eller noget i den dur. Hvis du er brand new, så hold dig til 750 og derunder, så kan du altid køre dig selv ihjel når du har lært hvordan man gør det ordentligt smiley

• #29   12. feb 2009 ah jeg var træt af skolens cb500 inden jeg fik taget kortet smiley
    Så længe det er en motor med lidt bundtræk (som street triplen), der ikke behøver 78.000 omdr. for at trække, så kan man snilt styre det med lidt fornuft!! Han har jo taget det store kort!!

• #30   12. feb 2009 Her er der 4 fine bud på begyndermaskiner i 80-140.000,- klassen:
    http://www.youtube.com/watch?v=yKVEzLJroLA

• #31   12. feb 2009 Jeg ville aldrig købe noget uden fuldkåbe.. Det er ikke fedt at køre længere ture på motorvej (ex. ferie) pga vind og vindstøj..

• #32   12. feb 2009 Jabbekot, tror nu nok at mange nøgne cykler egner sig lige så meget til ferieture, som din ZX9R smiley var selv i norge på min og køre i 10 dage uden problemer, men ja vil da nok komme til at savne en kåbe hvis man kører meget på motorvej - ligesom jeg personligt ville komme til at savne en mere oprejst køre stilling på en racer, hvis jeg var på en tur som ikke omfattede motorvej (som vores sidste år ikke gjorde )

• #33   12. feb 2009 tag og køb bladet bike, der står en super annoce omkring triumh street triple og en lækker outsider honda vtr 1000

honda vtr er maks lækker begynder maskine..

• #34   12. feb 2009 Søren L [Struer] : Min er faktisk ikke specielt racet, modsat hvad jeg selv troede, inden jeg købte den..

• #35   12. feb 2009 På MC messen viste Aprillia deres Shiver 750 2008 til 110.000,-
    Fed V2èr til små penge..

• #37   12. feb 2009 Hørt

• #38   12. feb 2009 Meldahl:

Min kompliment - du har da den vigtigste kommentar i denne streng, skønt det nok ikke er den trådstarter vil høre:-)

• #39   12. feb 2009 Jeg ville købe den shiver til 110.000,- Det er sgu bare for billigt.

• #40   12. feb 2009 Knud : Tak, men jeg føler mig faktisk bare en lille smule overhørt.

Well, men jeg har ikke styr på de store maskiner, andet end han helt sikkert skal holde sig fra en kawasaki zx10r som begynder smiley

• Robin B
    Robin B Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #41   12. feb 2009 tak for alt input. Kan godt være jeg kun er 22 år, men jeg bliver nød til at styre gashåndtaget pga jeg skal til og i gang med uddanne mig til politibetjent smiley
    Har selv IF forsikring pt, og de har givet mig et tilbud på 8300 for en forsikring af en SV1000.

• #42   13. feb 2009 "du køber en kasko til eks 16000 årligt det er lidt over 1000 kr om måneden der ryger lige ud af vinduet, og det eneste du får for de penge er falsk tryghed.."

Falsk tryghed? Hvorfor er den falsk?

Forestil dig, at du kører med ansvar. En bil kører ud foran dig ved ubetinget vigepligt. Du undgår med nød og næppe bilen, men ryger af og totalskader din motorcykel. Bilisten stikker af. Du får af forsikringen i alt kr. 0, så du nu kan bruge de næste 8 år på at betale 2.000 kr. per måned af på en motorcykel, du kun havde kort tid, hvis du altså har finansieret cyklen. Ellers har du bare lige smidt 150.000 opsparede kr. væk.

Alternativt kan cykle blive stjålet (sker selv fra aflåste garager), og igen vil du i alt få udbetalt kr. 0 af forsikringen.

Hvis man har så mange penge liggende, at man i de situationer bare kan trække på skuldrene og købe en ny, ja, så er det da fjollet at betale for kasko, men hvis man ikke lige kan hæve 150.000 kr. i banken igen og igen, så er kasko nok en god sikkerhed at have.

• #43   13. feb 2009 Hold kæft hvor er du klog at høre på Rene J - Du er bare min totale ynglings helt fordi du har en CBR 1000 smiley Jeg bukker mig i støvet for dig

• #44   13. feb 2009 Hov men som betjent får du jo SINDSYG billig mc forsikring!!!!!!

Undersøg lige hvornår du kan få den og køb en ordenlig cykel fra start smiley tillykke og husk mig i fremtiden - sort triumph, kører normalt meget pænt smiley

pøjpøj

• #45   13. feb 2009 Det er helt fint du har en holdning til SV650 - det var faktisk heller ikk en model jeg anbefalede. Ikke pågrund af de ting du skrev om den men mere fordi jeg tænkte han ville få lidt mere power med de andre modeller (z750, gsr600, sv1000) det jeg egentlig prøvede at pointere med prisforskelllen mellem triumph og sv'en er at man jo kunne bruge nogle af de mange penge man sparer ved at købe sv'en, på andre bremser, usd forgaffel, og andet ekstra udstyr og stadig få den langt billegere end triumph'en.

Men som jeg har sagt tidligere, så er der sgu kun et og gøre og det er at komme ud og se/prøve cyklerne selv - for når man spører herinde vil der altid være folk som rene der vil sige at sv er det værste lort mens der er andre som syntes det er en rigtig fin mc - en ting der er sikkert er at objektivitet er sjældent noget folk bruger når de kommer med svar - halvdelen af gangene vil folk anbefale cykler som de helt tilfældigvis også lige har til salg, og overhovdet ikk var en af de modeller som trådens starter spurgte om.

• #46   13. feb 2009 - Rene J
    Den nye Gladius skulle være ganske fortræffelig, hvis man ellers kan stole på MCN's test (link længere oppe). Den skulle være forberedet på alle punkter i forhold til SV'eren. Bare synd at den ligner noget der kunne være med i en Bratz-tegneserie...
    Men jeg ved godt, du ikke har meget til overs for Zuki'erne:-)

Kommentér på:
God begynder mc

Annonce