3.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

progressive fjedre??? progressive fjedre???

hej Mcg sidder og savler over lækre stumper på ebay til min gamle honda mens jeg venter på diverse dele skal komme hjem, og jeg faldt over alle de der reklamer og auktioner for wilbers progressive fjedre, er der nogen der har erfaringer med disse? og hvad gør de bedre? er de bare generelt bedre end de standart gamle fjedre eller er det vildt overreklameret??
det er selvf til forgaflen jeg snakker om her :D...

håber der er nogen der kan give mig et godt svar derude

mvh michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  progressive fjedre???
  • #1   16. feb 2009 eller mener faktisk de hedder wirth nogle af dem men det gør vel ikke dne store forskel

• #2   16. feb 2009 Jeg har selv Hyperpro på min i forgaflen
    og den bagerste fjedre, den er blevet mærkbar bedre
    helt anden MC at køre på, pengene er givet rigtig godt ud..
    Det tekniske lader jeg andre om at forklare.

Mvh Henrik

• #3   16. feb 2009 ok mange tak, det jeg var mest intra i var om det var en væsentlig forbedring, men så tror jeg da lgie der bliver hentet sådan et par hjem nu hvor man alligeevl sidder o længtes efter sol og sommer smiley

• #4   16. feb 2009 tjaeh, jeg gav min gamle fizzer et sæt wilbers progressive fjedre, men det var sammen med en anden bagdæmper og en masse nye lejer osv., så jeg tør ikke garantere noget. I mit tilfælde synes jeg dog den er blevet bedre, også i forgaflen. Den er stadig behagelig blød hvis man kan kalde noget på min cykel blødt, men er dog bedre når der køres friskt og den bliver presset..under alle omstændigheder, så vil de originale jo blive slappere med tiden, den ene fjeder på min var faktisk under min. målet ifl. haynes og et nyt sæt kan måske mærkes i sig selv..?

• #5   16. feb 2009 jaa det jo ikke nogen let cykel jeg har, men nu gør jeg sku forsøget... der jo kun en måde at finde ud af om de er gode til en gammel cykel som min, så må jo bare prøve mig frem

• #6   16. feb 2009 jeg har hyperpro i min, og der er KÆMPE forskel, brug de penge på det, du vil ikke fortryde

• #7   16. feb 2009 Du kan læse mere om det her:
    (link fjernet)
    Men generelt har en gadekører kun fordel af dem, mens en racerkører har bedst nytte af liniær fjedre.
    Så på med dem. På min CX500 gavnede de gevaldigt.

• #8   16. feb 2009 Tja, jesper, Kim phillip og andre kan da lige få det til at hænge sammen med progressiv på banen, sååå:D

• #9   16. feb 2009 BTW, så var det en okay upgrade på min 929, må indrømme den ikke begyndte at svinge af sig selv som mange næsten mener, men det hjalp da en smule... Tror at på en cykel som min viser fordelen sig mere på bane, for selvom jeg presser på, presses affjederingen aldrig som på en bane...
    Tror at letvægtsfælge er en bedre upgrade til landevej, men også en smule dyrere jo:)

• #10   17. feb 2009 Hmmmm, har nu altid lade mig fortælle at race-folket foretrækker en liniær affjedring, bla. fordi den har samme egenskaber i hele affjedringen. Men kan da godt være det så har ændret sig.

• #11   17. feb 2009 Har lige monteret på min Viffer... det er et must til cykler over 10 år... man fatter ikke hvor ringe ens cykel er før man har skiftet fjedre og mærket forskellen...

I øvrigt er Bagdæmperne fra MAX (Mc Nøglen) rigtig gode... og til at betale sig fra... og det er rigeligt til os dødelige... smiley

Øster

• #12   17. feb 2009 Fjedere bliver IKKE slappere med tiden. Det er en myte. Googel evt. Hooks lov om fjedre. De kan godt gå i stykker, men enten virker de, eller også virker de ikke. Der er ikke nogen gråzoner.

• #13   17. feb 2009 det er korrekt som asger fortæller, det der gør forenden sluppy er at olie mister sin viskositet og bliver tynd som vand

• #14   17. feb 2009 Måske nogen skulle læse Hooks lov nok engangl. Min erfaring siger i hvertfald at fjedrene måske ikke bliver slappere med tiden, men så i hvertfald kortere.

Honda mener nok det samme eftersom de opgiver service mål på deres fjedre smiley

• #15   17. feb 2009 Dækskifteren (aarhus) .
    Nu ved jeg ikke lige hvilken olie du bruger.. men viskositet ændre sig ikke pga slid.. det varme påvirkning der klare den opgave. En kold affjedring opføre sig ikke på samme måde som en varm affjedring.

Der imod udskilder olie en masse slag, der har det med at sætte sig i simsstakken. Og det kan virklig give problemer.

Asger L
    Fjedre ændre sig sku med tiden.. ALLE der sælger affjerding opgiver service mål på deres fjedre.. Men det er så nok bare for at sælge??

Vi andre skifter dem bare en gang om året.

• #16   17. feb 2009 Teori og praksis hænger ikke altid sammen...

Kommentér på:
progressive fjedre???

Annonce