{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Debat om traik sikkerhed {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg læser lige i avisen at, mediehuset Fyens Stifttidende inviter til 'borgermøde', som skal handle om trafiksikkerhed d. 23/2 kl. 16.00 til 17.30

se link
http://www.fyens.dk/article/1182529:Trafik----Hvis-vi-bare-kan-undgaa-en-trafikdraebt-om-aaret

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan spdan et arrangement vil spænde af. Ikke mindst fordi man som MC-ist får et skærpet syn på den trafik man bevæger sig rundt i. Men også fordi at MC-ist har det med at blive gjort til syndebukke (specielt hvis de ikke er repræsenteret) for alverdens trafikale elendigheder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat om traik sikkerhed
  • #1   20. feb 2009 Dan the Man:

    Jeg må skuffe dig. Initiativerne fra i fjor er ikke døde. Der har siden da været møder vedr. mulige aktiviteter to gange med deltagelse af RSFS, forskellige organisaationer og helt almindelige MC- ister. Det næste er her i marts, hvor jeg desværre ikke selv kan deltage, men vi vil være repræsenterede.

    Kenneth B:

    Jeg kan kun opfordre alle jer lokale til at møde op den 23. gerne i fuld mundering, så I er synlige. Tal med folk i en ordentlig tone og deltag i debatten på samme måde. Et af vore problemer i trafikken er, at vi simpelthen ikke opfattes som almindelige mennesker, men galningen, af en ganske stor del af de øvrige trafikanter


  • #2   20. feb 2009 Jeg tror nok der skal komme noget op at stå, men vi bevæger os jo rundt på de politiske brædder her, og det tager tid.

    Det bliver efterhånden meget klart, at selv RFSF kan komme med alle de rekommendationer de vil, der sidder nogle administraterende politikere og vælger hvilke tiltag, der skal gøres.

    Men - sådan virker de mindre behagelige konsekvenser i et demokrati. Mindre behagelige i dette tilfælde, fordi vi er MC-ister. Havde vi været jyske bilister kunne vi i stedet glæde os over at man nu vil spendere over 110 mio på at rette skilte og hellanlæg, så hastigheden på meget gode landevejsstrækninger kan øges fra 80 til 90 kmt....


  • #3   21. feb 2009 Jamen så glæder vi os over at vi må hæve hastigheden på "få" strækninger med 10 km/timen men lad os ikke få armene alt for højt op, denne siddende regering (som jeg selv har stemt på) har endnu ikke givet os noget som trafikanter uden at det er blevet endnu sværere at bibeholde den mobilitet der kræves i vores samfund.

    Med den skepsis Espersen og nu Mikkelsen har skubbet ind under mine pandelapper betyder en øgning af hastigheden på få udvalgte strækninger KUN en undskyldning for at stramme op på bødetakster og få endnu flere kroner ind i kassen til den skjulte skat, samtidig med at vejnettet forfalder mere og mere.


  • #4   21. feb 2009 Dr. Bombe:
    '
    Jeg kunne som sådan ikke være mere enig. Kig dig for to gange og opfør dig så andre har en chance for at forudse dine handlinger.

    Det er det allerførste vi som børn lærer om trafik, og hvis vi alle -uanset transportmiddel - kunne holde fast i det, så var vi kommet meget langt med sikkerhed.

    Desværre - ser det ud til, at det er helt andre ting, der har prioritet for en masse trafikanter. For lige at citere Mikke J herindefra:

    Mig, Mig og så min IPod er tilsyneladende det vigtigste på vore veje i dag!


Kommentér på:
Debat om traik sikkerhed

Annonce