{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Er den da helt umulig til daglig {{forumTopicSubject}}

Synes efterhånden at jeg har set så mange ytringer om at en ny fz6 s skal have så mange rpm., at den ikke er egnet til daglig transport, wekendture og indimellem lidt længere ture. Er det rigtigt eller overfortolker jeg??
E
Jeg skal jo ud at prøvekøre, men et er en prøvetur (hvor jeg sikkert bliver imponeret) noget andet er jo når man får den med sig hjem og kommer til at bruge den til daglig.

Any comment??

Andre forumemner med "Er den da"
Den er da voksen
https://www.youtube.com/watch?v=v6KWsIFqoso
Skrevet af: Steffen (Fjelstervang) . - 21. jun 2014
Den er da sød..
En lille film med en god afslutning.. Enjoy.
Skrevet af: ™ - Hells - Rider - ™ - 23. nov 2009
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er den da helt umulig til daglig
  • #1   21. feb 2009 Det er vel kun når den rigtigt skal yde, at den skal have så mange rpm. Det skal de fleste 600cc'ere jo.

Ved normal kørsel betyder det intet.

• #2   21. feb 2009 Tror ikke at fz6 er anderledes end alle andre R4 modeller?

• #3   21. feb 2009 Fin cykel og hvis den primært skal bruges til daglig transport bliver du ikke skuffet.

• #4   21. feb 2009 Jeg har aldrig forstået de kommentarer. Hvis man vil hurtigt frem, kan man skifte et gear ned. Hvis man omvendt ikke vil hurtigt frem, men bare kører lige så stille og det er ren transport, så behøver man vel ikke et stort moment.

Valget består i om man kan lide at arbejde lidt med gearne hvis det skal gå hurtigt, eller om man bare vil skulle rulle på gassen. Selv synes jeg sidstnævnte er kedeligt. Uanset hvad man er til, så handler det om smag snarer end cyklens egnethed til det ene eller det andet.

• #5   21. feb 2009 Ok, synes at disse kommentarer giver et lidt andet billede end jeg efterhånden havde skabt mig. Er faktisk lidt mere fortrøstningsfuld igen!!

• #7   21. feb 2009 den er nu ikke den værste. Mange R maskiner i samme klasse er værre. Ikek at de ikek er kørbare, men netop den du omtaler er netop lavet med bredere mellemområde og anden gearing så den er mere kørbar på gaden smiley

• #9   21. feb 2009 Det bedste du kan gøre under prøvkørslen for at mærke om du kan leve med det, er at køre ud på landevejen, og overhal nogle biler i 6. gear. Så mærker du hurtigt om den er "brugbar" til almindelig kørsel.

• #10   21. feb 2009 Morsom holdning vi efterhånden har til MC'ere, for ikke mange år siden var det muligt for adskillige mennesker at køre i dagligdagen på en MZ'er. Frem og tilbage på arbejde, week-endture og sågar en ferietur eller to.

Nu taler vi forholdsvis moderne konstruktioner, hvor man ikke får seneskedehindebetændelse af at betjene koblingen, kæmpe underlår grundet betjening af kick-starter og silkeblød motorgang med bid og endog bremser og styreegenskaber helt i top.

Ikke at jeg ønsker mig tilbage (selvom jeg lige har købt en MZ), men er vi ikke blevet en smule forvænte :o).

Her lidt fra Yamaha's hjemmeside:

FZ6-S er perfekt for den, der vil have en 600 cc som er knap så aggressiv, og meget letkørt. Standard FZ6-S’eren har fået remappet benzinindsprøjtningen for at få en mildere motorkarakteristik, og ændret sædedesign for at gøre den endnu nemmere at manøvrere ved lav hastighed.

Og som Jonas siger - hvad er der galt med omdrejninger :o) - snup du bare den FZ6'er hvis det er den du er forelsket i ;o). Er der detaljer i måden den trækker på du ikke kan lide, så gear den om.

JLL

• #11   21. feb 2009 P.S. der er sku da intet som at klikke gearpedalen to hak ned og vride øret - tager et splitsekund :o)

• #12   21. feb 2009 "Morsom holdning vi efterhånden har til MC'ere, for ikke mange år siden var det muligt for adskillige mennesker at køre i dagligdagen på en MZ'er. Frem og tilbage på arbejde, week-endture og sågar en ferietur eller to.

Nu taler vi forholdsvis moderne konstruktioner, hvor man ikke får seneskedehindebetændelse af at betjene koblingen, kæmpe underlår grundet betjening af kick-starter og silkeblød motorgang med bid og endog bremser og styreegenskaber helt i top.

Ikke at jeg ønsker mig tilbage (selvom jeg lige har købt en MZ), men er vi ikke blevet en smule forvænte :o)."

Haha ja du har fuldstændig ret! smiley
    Vi har det for godt og er for kræsne smiley

• #13   21. feb 2009 jeg kører på en kawasaki zx 12 r med 182 hk på hjulet og hvis man skal hurtig afsted på den . skal man også broge gearne. det er bare min mening

• #14   21. feb 2009 Jesper J, Det er noget fis. Med sådan et kørselsmønster, "vinder" en 2 cylindret naturligvis over en 600cc 4 cylindret. Det siger sig selv. Problemet i dit eksempel er så at kørselsmønstret på en hhv. 2 og 4 cylindret motor er forskellig. Hvilken man foretrækker handler om smag.

Hvorfor skal hverdagskørsel være domineret af det ene kørselsmønster frem for det andet?

Jeg kører en gsx-r 250 der ved gud skal have nogle omdrejninger ved en overhaling. Kører med 9000 rpm ved 100 km/t i 6. gear. Når jeg overhaler på landevejen, går jeg et par gear ned og tager den op på 17.000 rpm. Det synes jeg ikke er irriterende; hvorfor skal hverdagskørsel være kedeligt? Hvis svaret er at det er anstrengende, så kan jeg kun svare at det er det ikke for mig. Ville jeg lulre afsted i 6. gear konstant, så købte jeg mig en bil istedet til at klare hverdagskørslen.

Omdrejninger gør ikke mig noget. Jeg er til 4 cylindrede motorcykler. Og jeg har også været på langtur med min 250'er, faktisk helt til Italien, da syntes jeg heller ikke at motorkarakteristikken var anstrengende.

• #15   21. feb 2009 Jonas F: Nice !

Har gik jeg og troede at Rs'en var "tosset" med omdrejningerne smiley

• #16   21. feb 2009 Jonas-->
    Hvad er det du mener af det jeg siger der er noget fis?
    Jeg har ikke snakket 2cyl vs 4 cyl, det eneste jeg har skrevet, er at han under prøvekørsel kan prøve at lave et par overhalinger i 6. gear. Så han han jo mærke om han kan leve med momentet og trækket ived lave omdrejninger, hvis han ikkegider skifte gear hele tiden.

Så hvad det er du tænker på er noget fis - det forstår jeg ikke lige!

• #17   21. feb 2009 skal man ud af jordvejen skal stort set alle maskiner have nogle snorringer og det rigtige gear. hvis du bare skal følge trafikken er der ingen problemer hvis man kører på noget der er større end en scooter

• #18   21. feb 2009 Jeg mener nu ikke et par overhalinger i 6. gear viser ret meget. Hvis jeg ligger på 80 i 6., er der vel en 3500 omdrejninger på. Der er det altså ikke ret mange cykler der siger tak for i aften og hurtigt væk.

Jeg kan heller ikke komme i tanke om en 600er der er designet til at sejtrække. Så hvis man vil undgå de hyppige gearskift, er løsningen ligetil. Glem 4. og 5. gear og hold gryden i kog.

• #20   21. feb 2009 Ja, det vil jeg jo også mene. Det giver et fint billede af om motorcyklen uden problemer kan følge den normale trafik, og samtidig blive i højeste gear. Det er jo ikke sikkert man gider arbejde med gearene hele tiden.

• #21   21. feb 2009 Sammenlignet med de andre i FZ6 klassen, så skal Yamaha'en typsik snurre 1.500-2.000 rpm højere for at have samme ydelse, intet problem hvis man godt kan lide den type kørsel.

• #22   21. feb 2009 Hej igen til alle.
    Tak for jeres fortsatte diskussion. Jeg synes jeg nu har fået et mere nuanceret billede af havd det er der menes med snakken om træk i mellemområdet, kørestil, arbejde med gearne hele tiden.

"P.S. der er sku da intet som at klikke gearpedalen to hak ned og vride øret - tager et splitsekund" som JL L skriver. Sådan tror jeg faktisk, at jeg vil have det i lang tid fremover, man skal vel mærke man kører, som ny mcist.
    Tak for snakken!!

• #23   21. feb 2009 Jesper J, Det jeg synes er noget fis i dit første indlæg er at du opsætter stort moment og overhalinger i 6. gear som kriterium for om en mc er brugbar som hverdags mc. Godt nok taler du ikke direkte om 2- og 4 cylindrede maskiner, men ovennævnte kriterium passer i hvert fald på de færreste 600cc 4 cylindrede maskiner på markedet.

I dit opfølgende indlæg nuancerer du dog en smule og skriver: "... hvis han ikke gider skifte gear hele tiden."

Ovenstående er netop min pointe. Det handler ikke om hvorvidt cyklen som sådan er egnet til hverdagskørsel, for det er svært at tale om, det handler derimod snarer om foretrukket kørselsmønster.

Kan han lide at skulle arbejde lidt med gearene, så er en Fazer sikkert fin, og han kan derfor ikke rigtig bruge det med overhalinger i 6. gear til særlig meget. Omvendt er det selvfølgelig hvis ikke han gider det.

K4, Jeg advokerer kun for at kriterierne for en god hverdagscykel afhænger af førerens kørselsmønster smiley - dog fornemmer jeg også hvad Jespers referenceramme er smiley

• #24   21. feb 2009 Her er Hr Rahbeks syn på på FZ6'eren (og motoren især):
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44943

• #25   22. feb 2009 Jonas->
    Det er ikke et kriterium for om den kan bruges til daglig kørsel.
    Men som jeg læser hans første indlæg, vil han gerne vide om den kan bruges "almindeligt". Og ved almindeligt forsår jeg at fælge trafikken. Det er derfor en god ting at cyklen ren faktisk kan køres i 6. gear på landevejen. Og jeg snakker ikke noget om højt moment, men ganske enkelt om det kan lade sig gøre at lave en sikker overhaling i 6. gear. Kan det ikke det, så skal han jo gøre op med sig selv om det er en mc for ham. Det kan de fleste 600cc R4'ere uden problemer, men der er nogle få hvor det tager væsentligt længere tid.

Jeg personligt har jeg INTET imod at skifte gear konstant. Men det er jo ikke alle der har det sådan!

• #26   22. feb 2009 Jesper H: FZ6 har altid haft R6 motor. Det var modellen før, FZS600 Fazer der kørte med Thundercat motoren. Under 9.000rpm er den model mærkbart stærkere end FZ6 motoren.

FZ6 kan bedst betegnes som en "fornuftug" udgave af R6. Motoren trives bedst når den køres som en sådan. Og i det tilfælde er den stærk nok.

• #27   22. feb 2009 Jesper J, Jamen så er vi jo nok enige, men tolker blot trådstarters indlæg forskelligt smiley

• #28   22. feb 2009 Ja, det tror jeg du har ret i =)

Kommentér på:
Er den da helt umulig til daglig

Annonce