2.191 visninger
|
Oprettet:
wd 40 ? {{forumTopicSubject}}
er der syre i wd 40 ?
alså må man sprøjte forgafel crom osv med wd 40 når den skal stales op eller ud og køre en tur og man ikke er sikker på at alt salt er væk fra vejen.
På forhånd tak.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.647
WD40 er et opløsningsmiddel - ikke et smøremiddel.
nov 2008
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 49
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 7 Svar: 70
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 24 Emner: 33 Svar: 135
Ja det bruger jeg så IKKE !!!
SES DERUDE
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 328
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
det skal siges.. men ville bruge silikone som saimon siger:-)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 247 Svar: 4.397
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 762 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.833
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
for hulen jeg har bandet meget over det
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 247 Svar: 4.397
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.613
efter WD40 kan jeg ikke engang løfte låsen i nøglen uden at nøglen glider ud, så velsmurt er den.
Wd40 4 lLeif . har knap 1 liter tilbage af 5 liters dunken.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
ja det er låse af en stærk alu legering
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 247 Svar: 4.397
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.411
feb 2006
Følger: 175 Følgere: 164 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.462
blev opfundet i tidernes morgen med henblik på rens af elektronik feks. volumeknapper , kontakflader osv.
hvorfor det er havnet i alle gør det selv værksteder ? navnet WD 40 falder vel bare i folks smag
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.481
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Men, det har meget lidt vedhæftningsevne. Det er fint at vinterkonservere en cykel, der står ude under en MC garage med.
Det indeholder ikke syre, men er grundlæggende en tynd petroleumsopløsning af nafta(råolie). Det er størkt hydrofobt med stor affinitet for metal, dvs, at det kryber ind mellem metal og vand/fugt.
Sajmon. Hvis du vil karakterisere WD-40 som et opløsningsmiddel, så må du i sagens natur sige over for hvad.
Motorolie er nemlig også et opløsningsmiddel - overfor konsistensfedt.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 184
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.276
Og ret så smart er de folk bag WD-40, at det er komplet umuligt at dosere i små mængder, det vælter ud i lårfede stråler. Hvergang man bare liige skal ha' et lille sprøjt. Men man får da brugt noget.
Der findes 100vis af andre meget meget bedre produkter.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
Følte sku helt det var tvshop live med alt det mundlort som sælgeren fyrede af :oD
wd 40 ?