6.260 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Regntøj Regntøj

Har fået arbejde ca. 35km. fra min bopæl, og hvor jeg før kun har brugt motorcyklen som legetøj til hyggekørsel, kommer jeg nu til at bruge den som transportmiddel til og fra arbejde, ihvertfald 7 måneder om året.

Mit spørgsmål er så, hvad for noget regntøj skal man købe, hvis man gerne vil holdes rimeligt tør? Skal det være 2-delt eller heldragt, materialevalg, størrelse osv.
Konkrete bud på gode modeller modtages også gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regntøj
  • #1   25. feb 2009 Hva med et sæt godt tekstil tøj??

• #2   25. feb 2009 Heldragt regntøj fra thansen skulle være ganske fine til det... og er heller ikke så dyre.. og en del mere praktisk end tekstiltøj for nok er det vandtæt, men ret længe om at tørre..

• #3   25. feb 2009 Hvilken dragt køre du med?

Jeg har et regnsæt der passer som et kondom ud over min dragt og det er 100% vandtæt og blafre slet ikke:)
    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Arlen-Ness-1375-Wet-Race/SubProducts/Arlen-Ness-1375-Wet-Race-0001
    Det er dyrt men det er rigtigt godt og fylder meget lidt:)

Jeg har også et regnsæt fra T Hansen men det er slet ikke til at sammenligne og blafre helt vildt...

• #4   25. feb 2009 Ser super nice ud det Arlen Ness/Berik regnsæt der!!

• #5   26. feb 2009 Siger det kun 1 gang " rukka "
    så er alle problemer løst

• #6   26. feb 2009 Rukka kan være godt, men en del af deres nye tøj er kun vandtæt når foret er monteret. Og hvor smart er det lige om sommeren.?

• #7   26. feb 2009 Kører jeg i læder har jeg et todelt regnsæt med mig, det er foret og varmt (selv om sommeren kan det være koldt i regnvejr) jakken er i neongrøn og med god pasform og nemt at tage af o på uden at skulle smide støvler m.m. pris var omkring 800 hos Bikx i næstved.

• #8   26. feb 2009 Glem alt om Rukka, det dumpede fælt i alle tests om sikkerhed i 2008...

det er faktisk sikre at stå på røven i en t-shirt og g-streng end i et rukka sæt...

LÆDER ER DET ENESTE DER DUER (også som mc tøj)
    og så en regndragt udenover..

• #9   26. feb 2009 Jeg har den regndragt fra t-hansen. jeg bruger den hvis jeg skal længere i regnvejer. Den fungere rigtig godt, tror man kan springe i havnen uden at blive våd =o). Ellers har jeg bare et sæt tekstil tøj, det holder mig findt tør, så det er faktisk ikke det vilde jeg bruger dragten.

• #10   26. feb 2009 Kenneth F - Hmm.. Lyder sgu ikke specielt lækkert det du skriver.. Kører rundt i et et Rukka sæt fra sidste år i den overbevisning at det er god kvali...

Har du links til de undersøgelser? smiley

• #11   26. feb 2009 Der er også flere test der både siger for og i mod
    Jeg skifter ikke mit rukka tøj
    Kender 2 der smuttede af banen for en 4 år siden føren havde lædder på og passaceren havde rukka på
    det var meget ens ikke noget der var slidt igennem ved nogle

Og mit er 100% vandtæt også selv om foret er ude

• #12   26. feb 2009 Har en "billig" HELD regndragt til 399kr. Fungere fint blafre ikke, men lynlåsene er rent til grin. Alle 3 er nu udskiftet på garanti så nu er jeg tilfreds.
    Hel regndragt er at foretrække frem for todelt.

• #13   26. feb 2009 thansen dragten virker men er meget skrøbelig, så ville ikke holde længe til dagligt brug tror jeg..
    Stak min fod gennem syningen i benet og rev lynåsen af, første gang jeg brugte den!! Var dog også lidt hårdhændet, men stadigvæk!?!
    Den holdt mig dog tør og varm en hel dag i regn!!

Man ligner bare en fisker i den smiley

• #14   26. feb 2009 Hej Brian S :

du skal tage det jeg skrev lidt som sjov, DOG er det rigtigt at det blev lavet en kæmpe crash test sidste år hvor rukka dumpede fælt I FORHOLD til prisen..med andre ord det var ikke bedre end andre mærke i goretex..som Rukka ellers har hævdet i mange år...og derfor konkluderede testen at det kunne ikke svare sig at betale merprisen for rukka kontra andre mærker i Goretex.

og endelig konklusion var at læder ER bedst ved styrt, men goretex er bedst angående behagelighed..

Iøvrigt testen bør du kunne finde herinde ( eller link til den ), den var oppe og vende sidste år.

MVH
    Kenneth

• #15   26. feb 2009 Lyder som om jeg skal have fat i en heldragt så. Har lidt kig på to af dem her:

(link fjernet)

Så er spørgsmålet bare om Held Splash til 325,- er god nok, eller om man skal gå efter den lidt dyrere Held Collin til 595,- Der er jo nok ikke andet for, end at jeg må ud og "mærke" på tingene selv, det er jo ikke nemt at vurdere kvaliteten ud fra billeder.

Muligvis jeg skulle gå efter noget foret regntøj istedet, for der er ikke så meget varme i mit lædertøj, for som Lars S nævner kan det jo selv om sommeren være koldt at køre i regnvejr, og hvad er det så ikke i ydersæsonen.

Er der nogen der har et godt bud på foret regntøj (gerne link)?

• #16   26. feb 2009 Jeg tror ikke foret regntøj er nødvendigt når du bare ikke bliver våd. desuden jolder regntøjet jo vinden ude så man ikke bliver kold.

• #17   10. mar 2009 Var i tyskland for at proviantere lidt her i weekenden, så jeg var lige et smut forbi Hein Gericke. Jeg endte med at købe en regndragt i tilsyneladende rigtig fin kvalitet til kun 425 DKK.

Kommentér på:
Regntøj

Annonce