1.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

strate på bane kørsel strate på bane kørsel

hej MG
har tænkt mig at få lidt spænding fra tid til anden smiley så ville prøve at komme på bane med en cykel ...

altså starte lige så stille med en 600ccm og så tage et begynder kursus evt på ring knutstorp hvor man køre med en instruktør og så evt bare tage rundt til forskellige free race angementer ...
er der noget der ved hvad de forskellge baner koster hvor almendelige mennesker kan komme og køre uden kort og bane licens
evt gode cykler .. da min onkel har en 04 cbr 600rr der bare står som jeg godt må låne smiley

bare kom med input og gode/dårlige erfaringer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  strate på bane kørsel
  • #1   27. feb 2009 www.RPM-Racing.dk

www.racing4fun.dk

søg evt i forum . der er flere der gør i den slags .

• #2   27. feb 2009 tak smiley

• #3   27. feb 2009 andre med imput

• #4   27. feb 2009 jeg kan godt forstå at du skriver som du gør carsten . men kan trådstarter håndtere en mc så er der ikke ret mange der vil sige at han ikke må komme og køre på trackdays .
    og DU carsten kommer nok ikke de første par år til at køre i hans gruppe smiley .

• #5   27. feb 2009 jeg er 100 % enig der .

men .
    jeg har selv kørt pocketbike i en årrække og DER finder man mange unge der udemærket kan håndtere en bike . de har selvfølgelig en fordel i forhold til tobias her men jeg håber da ikke han mener at et begynder kursus er nok !.

• #6   28. feb 2009 Hej carsten
    Jamen jeg syntes nu at tobias gør det i en rigtig rækkefølge tager et begynderkursus med instruktør, hvordan skal det ellers foregå,
    og ja action er vel en del af en banedag og mener nu at instruktørerne styrer det rigtigt godt,med minimal uheld men jeg er nu heller ikke så erfaren på det omsåde men mener nu tobias gør det rigtige ved ik rigtig men mener nu ikke der er aldersbegrændsning på en banedag.
    ok forstår bare ikke helt din lidt hårde korte udmeldning

• #7   28. feb 2009 Carsten tænker bare hvordan vil du ellers starte op med at kører ræs ? smiley

• #8   28. feb 2009 hvaaaa hvordan startede i selv ???? var i superbike køre fra første dag !!!!!!!!!!!!! spøger om der er angemanter hvor man ikke SKAL have bane licens for har jeg sku ikke noget at bruge til når jeg ikke vil køre race men dette er da ikke ensbetydning med at jeg ikke vil lære reglerne .. og jo vil gerne have mc kort og får jeg men det ene udelukker da ikke det andet ... og hvis du er bage for at du kommer i samme klasse som mig er det da dig jeg er nervøs for .... og jo har kørt bane scooter og med stort held og det er det der har givet mig blod på tanden .... og nu har jeg kun hørt gode ting om disse kurser med erfarene mester køre og så tænkte jeg hvad fanden ... og nu har min onkel tilfældigvis en 600rr der bare står jeg gerne må bruge så hvorfor ofre penge på en 20hk 4g ?? bare forde det er en 600 betyder jo ikke at håndtaget skal være i bund eller hvad ???

og mange tak
    Mikael N

• #9   28. feb 2009 og næææ men om et eller 4 kurser er hvad der skal til så er det det jeg skal have .. og håber da også I er så proffesionelle at i ikke bare skider på andre bare forde de ikke køre så stærkt vel ??? så er det da jer der er nogle idioter , men ville enligt bare høre om der var andre der var kørt den vej eller hvordan i ville gøre .... for det er da ikke alle der tror de køre superbike som jeg har fået indtykket af nu

• #10   28. feb 2009 tobias . du misforstår vist lidt de ting der er skrevet .
    utrygheden i at du evt ville på 1 kursus og SÅ ud at køre trackdays ligger i at du så ikke ville vide RET meget om håndtering af mcèn . de fleste der melder sig til den slags trackdays er folk der har kørt mc i en periode og ønsker at udfordre sig selv og deres maskine lidt mere .

vi taler kun sikkerhed her og det ER ikke særligt sikkert med en gut på banen der måske kun har siddet på en mc 1 gang før . det bliver et faremoment for alle de øvrige deltagere på banen.

• #11   28. feb 2009 okay ej kan godt følge det hen af vejen .. men har ikke kørt mc men end del år som motorcross som jeg da slet ikke vil sætte i forbindelse med kørsel på asfalt bane .. men det giver jo en fornemelse af kun at have 2 hjul ..men havde nu tænkt mig at tage det kursus og se hvad det er og så se hvad der skal til . INTET andet . og sjælent har jeg da set så resaveret et folke fær som motorcykelister ja og så campister og det er da klart at man ikke kommer væltene ind på banen den første dag og skal lege med jer "hårde gutter" men jeg regner da med at instruktørene er så professionelle at de ved hvad dere skal til og ikke til ... ved ikke noget om det men kunne da forstille mig at man starter lige så stille ... og min onkel har være motorcykel jounalist i mange år så mon ikke jeg kan få lidt gode råd ellers så er det da bare ud på en lukket plads og køre lidt på kværne har da så sandeligt ikke tænkt mig at køre med om pokalen lige forløbig
    og ja rgner med at tage kortet inden sådan man lige får kørt nogle kilometer på en skole knallert inden men ellers har jeg fået at vide at de kurser er meget fine til at komme igan og ja hvem ved hvad det føre til

og det jeg skrev med at tage rundt til track days mente jeg med at tage et kursus og så melde mig på "grønt" hold til de andre også

• #12   28. feb 2009 okay ja men kan gold følge dig men ville selv tage den laveste klasse indtil jeg har fået kørt en del kilometer ..
    men har aldrig sagt jeg ikke vil tage licens eller kørekort .. spurgte endligt bare om der var noget steder det ikke behøves .. for kørekortet skal jeg have og så kan licencen altid komme hvis det bliver seriøst

• #13   28. feb 2009 Tobias: Jeg synes nu også tonen har været en smule hård. Jeg tror dog at du med fordel kan tage et køreteknisk kursus af en art inden du melder dig til grøn klasse, hvis du aldrig rigtigt har kørt MC før. Du lærer nogle uundværlige teknikker på disse kurser, som du vil få brug for både på vej hvis du tager pappet og på de senere trackdays.

Eksempelvis er DMC Bronze, MC-instruktørerne og FDM gode muligheder (ved ikke om de kræver kørekort).

• #14   28. feb 2009 og den SPÆNDING jeg vil have kan for mig fint forgå bag en mester køre for det er jeg jo ikke vant til i min bil men bare det at komme på to hjul er fedt for mig

• #15   28. feb 2009 vil have kortet for at få føling med en lidt større maskine end en crosser og så bare få stille og rolig erfaring og det kan for mig lige så godt komme på et svingkursus som på en lukket bane og vejen . men dette kan jo godt komme samtidig.... vil bare gerne lige så stille igang og tro mig jeg kender godt mine begransninger men det tager jeg som en oplevesle og så må man jo tilbage og øve

• #16   28. feb 2009 og tak thomas og trode endligt at grøn klasse var et slags introduktion men kan godt se at det helt banale vil være fint at have med der til

• #17   28. feb 2009 Tobias: præcis. Jeg var på grøn klasse med racing4fun sidste år (2 dage). Jeg har 5 års erfaring fra MC og havde MASSER af udfordringer i denne klasse.

Instruktionen i grøn klasse har mest fokus på at vælge de rigtige linier på banen og placering på MC'en (hænge ud). Man lærer ikke de helt grundlæggende ting der.

• #18   28. feb 2009 okay men regner med at tage kortet og så tage med min onkel og melde mig i grøn klasse bare for at prøve
    og ja har kørt 2 hjuler og bane cross og bane scooter så det med 2 hjul er intet problem men ikke noget med den kraft som en mc

• #19   28. feb 2009 for hvis instruktøren ikke mener man er sikker smider han vil bare en af smiley

• #20   1. mar 2009 mange tak til jer smiley

Kommentér på:
strate på bane kørsel

Annonce