Henvisninger til Ture, track days m.m. {{forumTopicSubject}}
Øhhhhhhh, indlæggene flyver da vist ind og ud herinde.
Med reference til MOTO's indlæg, kunne jeg godt tænke mig at få gentaget den vejledning HA gav omkring henvisning til indlæg. Som jeg husker den, sagde den tydeligt:
1. sæt xxxxx kr. ind på min konto xxxxx og
2. Henvisning til tur m.m. - (også kommercielle indslag)
1 = FORBUDT
2 = Helt OK, blot indlægsskriver ikke selv havde økonomiske interesser i turen.
Var det sådan det var, eller er der noget jeg har misforstået.
Der var endvidere i tråden direkte spørgsmål om hvorvidt det var tilladt f.eks. at henvise til MOTO's tur på MOTOPP's hjemmeside - dette kom der vist ikke noget svar på før tråden blev slettet.
Mvh
JLL
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.034
Forklaringen var endog fulgt med på vejen af udsagnet - er det så svært at forstå, så der burde vel ikke være de store problemer med at lægge den ud igen med samme ordlyd :o).
JLL
mar 2007
DAMN BLIVER DET IKKE SNART VEJR TIL AT KØRE, så man kan få sluppet tasterne.
JLL
mar 2007
JLL
mar 2007
JLL
mar 2007
JLL
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.890
som udgangspunkt må du ikke som bruger her på siden smide link til eller oplyse om noget der referere til en indkomst for dig selv.
dog kan ingen forhindre enhver anden i at oplyse/smide link til noget han har fundet på nettet . at der så i visse tilfælde ville være en tydeligt rød tråd i opretteren af et indlæg kontra personen bag det der bliver linket til er vist en gråzone .
jeg måtte feks slette en bestemt tekst i min profilbeskrivelse da den fortalte om en vis ydelse jeg kunne udføre . og dermed har jeg overtrådt reglerne .
mar 2007
Jeg vil give dig helt ret i at lødig debat må der da være plads til. Når indlægget oven i købet klart definerer regler for sober anvendelse af forummet fra en HA, så fatter jeg så absolut intet.
Jeg tror ikke engang man var uenig med HA'eren (det der ord associerer jeg altså med noget andet) - man spurgte jo bare ind til den præcise mening med definitionen ved anvendelse af et friskt eksempel ..... hvad er der lige galt i det, absolut intet, med mindre naturligvis HA'eren overskred sine beføjelser og kom med en fejltolkning af regelsættet, men så var det vel bedre at korrigere fremfor at gå i "flyverskjul".
Bare mine 2 cent
JLL
dec 2005
nogen der vil oplyse mig :-).
dec 2005
dec 2005
det er derfor der finde reklamebannere og den slags . de presser dig jo til at købe plads til den slags . ganske simpelt faktisk .
dec 2005
der burde være en anden side for de øvrige ikke kommercielle ting .
dec 2005
han har endda lige haft stukket en finger i jorden omkring et fælleskøb jeg stod for hvor han vist troede at jeg tjente penge på det !!.
dec 2005
og til sådan en side ville du kunne linke så tosset du ønsker (iflg reglerne) .
efter mine banedage er blevet forretning er jeg også nødt til ikke at strø omkring mig med tilbud . men det er så heller ikke længere nødvendigt !.
dec 2005
dec 2005
dec 2005
jeg kan ikke helt se hvem der skulle få ondt i nummeren over at der bliver arrangeret noget . også selv om det koster penge .
men igen . der er regler og det er der også i marked og vi ved jo godt hvordan her ville seud hvis alt var tilladt .
dec 2005
Det er ikke tilladt at udnytte MotorcykelGalleri.dk til at reklamere for andre hjemmesider. Det være sig kommercielle eller private hjemmesider.
den der havde jeg så ikke set før . den må være af nyere karakter eller ogaå har jeg sovet lidt . (men det lyder jo ikke muligt)
så kan vi som brugere jo faktisk ikke oprette et indlæg der henviser til gejl eller lir UANSET hvem der er ejer . så sådan et link her er jo også forbudt
www.eRacing.dk
SÅ står jeg sku af hvis det er tilfældet !!.
dec 2005
også det her som mange jo ellers nyder godt af
www.fc-moto.de
det er sygt .
dec 2005
nu står der udnytte . jeg ved det ikke men at bruge og at udnytte ER jo ikke det samme . måske der ligger noget der .
jeg er jo ikke HAèr så jeg taler jo kun om mine egne erfaringer på det punkt i her diskutere . men et reglsæt der fortalte helt hvad der var ok og hvad der ikke er ok var nok på sin plads .
mar 2007
Humlen var jo netop i HA's svar at:
1)
Du ikke selv måtte linke til egen hjemmeside (kommerciel anvendelse af Forummet) - det kan man måske ikke fortænke dem i såfremt der linkes til noget kommercielt man selv tjener på (ingen hentydning til MOTO's ture her).
2)
MEN at ANDRE godt måte linke til andre hjemmesider (også kommercielle sider) bot man ikke selv havde økonomisk gevinst i det, eller var involveret professionelt i det man linker til.
JEG lagde så et link ind til MOTO's hjemmeside, gjorde klart at jeg ikke havde økonomiske interesser, men blot anså det som en spændende tur til Bornholm.
HERUDOVER var der et direkte spørgsmål om hvorvidt man måtte linke til MOTO's hjemmeside, altså om det var lovligt.
VIPS - siden var væk :o) - men vi kan jo prøve igen - jeg smider en side op om Bornholmssiden, så må vi se hvad der sker når HA nu ikke vender tilbage i dette forum :o)
Så bliver jeg nok frosset, men lad os nu se - hvis jeg bliver frosset, må vi konkludere at der ikke længere må henvises til hjemmesider med kommercielt indhold, dette vil sige alt fra FDM over KJ-Motor til Ebay.
Mvh
JLL
dec 2005
dec 2005
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
Som Dannie skriver så er regelsættet uhørt dårligt og det er blevet sagt videre op til flere gange. Men en ting er sikkert, at udføre reklame for egen arrangement, som man har en økonomisk interesse i, ikke er tilladt. Jeg skal ikke gøre mig klog på om MOTO tjener 12kr. og 25øre eller om han sætter 5.000 kr til. Det sidste tror jeg ikke nogen overhovedet gider. Men det gider jeg heller ikke undersøge, for jeg er ikke sherlock holmes i hver sag.
Det er lettere at skære alle over en kam og så kategorisere dette som et kommercielt indlæg - hvilket det med garanti ville være i langt de største tilfælde, hvis ikke alle og derfor blev det slettet.
Kan heller ikke se hvad julemærketuren har med dette at gøre. Det er jo ingen sammenligning.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
mar 2007
Kan sku godt forstå, at det en gang imellem kan være en udfordring at være HA, men det fjollede er jo, at du netop gav en super god og "pædagogisk" forklaring, og derfor undrede det mig, at der blot to indlæg efter var "radiotavshed" :o).
Julemærketuren er jo netop et eksempel på at reglerne kan være lidt svære at overholde 200%, idet der bl.a. reklameres med prissætning for "dit og dat" (hvorfor det også er svært at skære alle over en kam),
Bare tag dialogen, og slet så indlægget hvis det løber af sporet - hvilket den omtalte tråd bestemt ikke gjorde ;o)
Keep up the good work.
JLL
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
Henvisninger til Ture, track days m.m.