1.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Michael B
Michael B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Schuberth S1 Schuberth S1

Efter at have søgt rundt herinde på forumet, og læst adskillige anmeldelser besluttede jeg at købe Schuberth S1.
Igår skulle jeg så køre min nye bike hjem, og umiddelbart efter start begyndte visiret at dugge rigtig meget, og den indre film begyndte at løsrive sig.
Nu, er der ikke megen film tilbage, og visiret er da lige til skraldespanden.

Andre der har erfaringer med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schuberth S1
  • #1   5. mar 2009 Det lyder da ikk særlig rart, med sårn en dyr hjelm smiley

• #2   5. mar 2009 Jep det er der vist en del der har prøvet. Få et nyt visir, der er jo garanti på.

• #3   5. mar 2009 du kommer ikke uden om at den dugger, den er simpelthen så tæt at det ikke kan komme ud. sulfo på indersiden kan dog afhjælpe det lidt...

• Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   5. mar 2009 Lavede lige en søgning, kan læse at andre også har samme problem herinde.
    Sjovt så, så spurgte forhandleren, om jeg ikke ville have et S1 Pro visir med. Nu forstår jeg hvorfor...

• #5   5. mar 2009 Jeg kørte i går første tur med min spritnye Schubert J1, som er en jet-hjelm med kæmpevisir. Ingen dug, men plasticfilmen på indersiden af visiret smuldrede også med det samme.

Jeg har købt hjelmen til næsten halv pris på brandudsalg hos Louis.de, men det er da alligevel træls. Og jeg gider ikke rigtigt sende hele hjelmen tilbage.

• #6   5. mar 2009 Den plastik film som er på indersiden, er den sådan en smule gul?

• #7   5. mar 2009 Ikke på min hjelm. Man kan faktisk slet ikke se den. Det er en helt tynd plastic-coating, som altså nu flosser..

• #8   5. mar 2009 Yep, min gjorde det samme - og det var møg ubehageligt at køre i mørke, da alt lys blev sløret og gjorde det næsten umuligt at se... Jeg ringede til forhandleren i Jylland, som fint kendte til problemet og tilbød mig at købe et s1 pro visir for prisdifferencen, eller de kunne sende et nyt, fungerende s1-visir, kvit og frit...
    Så kontakt forhandleren smiley

• #9   5. mar 2009 Hvordan ser den der film ud som der falder af?

Jeg har nemlig for ikke så lang tid siden købt en Schubert S1 Pro, og på indersiden sad der sådan noget gulligt film. Jeg har bare pillet det af.
    Og når jeg tager hjelmen på indenfor, og udånder det jeg kan, så dugger den overhovedet ikke.

• #10   5. mar 2009 min S1 pro er monteret med dobbelt visir, altså (næsten) ingen dug. Den dugger en anelse mere end min Shoei Raid også med dobbelt visir, men nu er det jo også en smule køligt lige nu.

Men ja det kunne godt være du skulle have taget det visir han tilbød smiley Men hør ham da om muligheden for at få det nu.

• #11   5. mar 2009 Jeg har kørt en sesson med min S1 pro og det spiller bare. Har ikke haft de omtalte problemer

• #12   5. mar 2009 Jeg har allerede brokket mig til Louis.de, men aner ikke, hvad der kommer ud af det. Der gælder vel andre regler i Tyskland end i Danmark, selv om det jo på alle måder er for ringe, at en hjelm til næsten fire kg (vejledende, jeg har kun govet 2300 på udsalg) begynder at gå fra hinanden efter under 20 minutter på hovedet.

• #13   5. mar 2009 Det er et velkendt problem med den første "serie" af S1. Jeg har købt min i louis også og skulle sende det gamle visir retur efter jeg havde modtaget et nyt med posten uden beregning selvfølgelig. Du lægger bare ud for forsendelsen selv og får det retur på din louis-konto. ingen problemer der.
    Har ikke haft problemer med det siden.
    Men RIGTIG god hjelm ellers.

• #14   5. mar 2009 havde samme problem og købte et visir med pinlock i stedet

• #18   5. mar 2009 Har kun problemer med at hjelmen dukker når jeg holder stille i lyskrydsene... så vipper man den da lige op - hvor svært kan det være.

Har meget sjældent været generet af dug i min Caberg Justissimo - støj er en anden sag smiley Men kører med ørepropper alligevel.

• #19   5. mar 2009 Jeg fik bare et nyt visisr, men den var også købt i Danmark, det koster jo lidt at handle i udlandet,.

• #21   5. mar 2009 men du skal have den ombyttet hvor du købte den,.

• #23   5. mar 2009 Nu har jeg fået svar fra Louis.de. Jeg får nyt visir tilsendt og skal sende det defekte derned. Det er cool nok. Visiret til pågældende hjelm (J1) er halvpebret - koster 70 euro.

På den anden side manglede det også bare.

• #24   5. mar 2009 Jeg har heller ikke oplevet det på min S1 Carbon, dog kan den godt dugge lidt hvis jeg holder stille, men ellers kører jeg mest med den i første hak, vi kører vel også på mc for at få lidt frisk luft, ikk..

Kommentér på:
Schuberth S1

Annonce