{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køle og bremsevæske - type ??
  • #1   9. mar 2009 følger lige med jeg var ved at oprette et indlæg om precis det samme smiley

    så undskylder at jeg libe spørg mere ind til det men

    jeg har INTET kølervæske på min åbentbart :S så aner ikke hvad jeg skal komme på hvad gør jeg ? smiley

    og lund håber det okay jeg også spørg


  • #2   9. mar 2009 det er i hvert fald alm DOT 4 eller Dot 5 Bremsevæske i skal bruge både i bremse og evt kobling. kølervæske skal i bruge en som er beregenet til aluminium, men hvis i har en manual står det specificeret der i

  • #3   9. mar 2009 kristian H:
    Hvis der er din zzr 600 du snakker om, så har du da en kølevandstempartur måler, mon ikke der også er kølevæske på den så?


  • #4   9. mar 2009 jo men mener at der ikke er noget i den dunk hvor der bude være kølervæske smiley den er tom hehe

  • #6   9. mar 2009 Linket skal åbnes 2 gange...

  • #7   9. mar 2009 Jeg skiftede kølervæske i weekenden. Det er meget nemt.

    Tsvansen har kølervæske til motorer med aluminiumstop (den blå), som man blander 50/50 med destilleret vand.

    Så tømmer du motoren for den gamle kølervæske. På min er det en skrue ved pumpen, der skal løsnes, så det gamle væske tapper af.

    Dernæst skyld systemet grundigt igennem med alm vand, sæt skruen på plads med ny spændskive og en klat Locktite og fyld det nye og blandede kølervæske på i radiatoren, der på min gamle BMW sidder helt forrest ved 'møllen.'

    Cyklen vrikkes og skubbes lidt frem og tilbage, så det hele fordeler sig. Efterfyldes, motor tændes og kører lidt, Efterfyldes. Og det var så det.

    smiley


  • #9   9. mar 2009 Kristian H:
    Okay så vil jeg nok gøre som Dan J beskriver, og så hold lidt øje med om den bruger noget vand, det vil den gøre lidt lige efter du har skiftet men efter et par ture skal den helt ikke bruge for meget.


  • #10   9. mar 2009 Hov bemærk lige: Gammel kølevæske løber hurtigere af, hvis du tar påfyldnings-låget af - altså det 'låg' der sidder på din køler. Det er også her, du skal hælde vand til gennemskylning på og siden hen den ny kølevæske. smiley

  • #11   9. mar 2009 Tak for svarene.

    Og Dan fin guide. smiley


  • Jari S
    Jari S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #12   12. mar 2009 Bremse vædske dot 4 og dot 5 er kognings temp. man går efter hvor dot 5 har en højere kogning temp så kører man meget frisk på sin mc så tag dot 5. kølervæske er gult til alminums topstykker. det blå kan få moteren til at korridere inden i.

  • #13   12. mar 2009 Jari S

    Det passer simpelthen ikke. Det er det blå, der er godkendt til aluminiums-topstykker, og det er så sikkert som amen i kirken. Det står også på dunkene.


  • Jari S
    Jari S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #14   12. mar 2009 Motul Bremsevæsken dot 3 har et tørt kogepunkt på 240°C.
    Motul Bremsevæsken dot 4 har et tørt kogepunkt på 245°C.
    Motul Bremsevæsken dot 5.1 har et tørt kogepunkt på 272°C. .
    Bremsevæsken optager fugt som er i luften og blander sig og dermed nedsænkes kogepunkten efter hånden som det bliver ældre.
    der kan ske dette at når man har noget bremse væsken kogepunkt vil dine bremser ikke virke mere.

    Ang. kølervædsken må jeg nok tilstå at efter jeg høret lidt kritik må jeg nok til stå at farven ændrer sig meget fra udbyder til udbyder.
    det er blåt nogen sted og andre steder er det "Gult" eller rød. så beklager at jeg ikke fik kontrolleret det godt nok inden udtagelsen.
    (link fjernet) ved denne er den rødlig.
    osv.
    men hvis man får den forkerte kølervædske i kan det som sagt korridere.


Kommentér på:
Køle og bremsevæske - type ??

Annonce