2.288 visninger
|
Oprettet:
Køle og bremsevæske - type ?? {{forumTopicSubject}}
Hej Bikers.
Jeg skal til at klargøre MCen til sommeren, og så vil jeg skifte væsker på den.
Motorolie og filter har jeg,
men jeg er lidt i tvivl om kølevæske og bremsevæske.
Er det alm. kølevæske til bil jeg skal bruge , og alm. DOT 4.1 væske ?
Tak.
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 594
så undskylder at jeg libe spørg mere ind til det men
jeg har INTET kølervæske på min åbentbart :S så aner ikke hvad jeg skal komme på hvad gør jeg ?
og lund håber det okay jeg også spørg
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
Hvis der er din zzr 600 du snakker om, så har du da en kølevandstempartur måler, mon ikke der også er kølevæske på den så?
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 594
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
http://www.louis.de/_10c10e5050982f1a5fa66ae09b00a66bf1/index.php?topic=search&searchterm=k%FChlfl%FCssigheit
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Tsvansen har kølervæske til motorer med aluminiumstop (den blå), som man blander 50/50 med destilleret vand.
Så tømmer du motoren for den gamle kølervæske. På min er det en skrue ved pumpen, der skal løsnes, så det gamle væske tapper af.
Dernæst skyld systemet grundigt igennem med alm vand, sæt skruen på plads med ny spændskive og en klat Locktite og fyld det nye og blandede kølervæske på i radiatoren, der på min gamle BMW sidder helt forrest ved 'møllen.'
Cyklen vrikkes og skubbes lidt frem og tilbage, så det hele fordeler sig. Efterfyldes, motor tændes og kører lidt, Efterfyldes. Og det var så det.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
Okay så vil jeg nok gøre som Dan J beskriver, og så hold lidt øje med om den bruger noget vand, det vil den gøre lidt lige efter du har skiftet men efter et par ture skal den helt ikke bruge for meget.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.472
Og Dan fin guide.
feb 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Det passer simpelthen ikke. Det er det blå, der er godkendt til aluminiums-topstykker, og det er så sikkert som amen i kirken. Det står også på dunkene.
feb 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
Motul Bremsevæsken dot 4 har et tørt kogepunkt på 245°C.
Motul Bremsevæsken dot 5.1 har et tørt kogepunkt på 272°C. .
Bremsevæsken optager fugt som er i luften og blander sig og dermed nedsænkes kogepunkten efter hånden som det bliver ældre.
der kan ske dette at når man har noget bremse væsken kogepunkt vil dine bremser ikke virke mere.
Ang. kølervædsken må jeg nok tilstå at efter jeg høret lidt kritik må jeg nok til stå at farven ændrer sig meget fra udbyder til udbyder.
det er blåt nogen sted og andre steder er det "Gult" eller rød. så beklager at jeg ikke fik kontrolleret det godt nok inden udtagelsen.
(link fjernet) ved denne er den rødlig.
osv.
men hvis man får den forkerte kølervædske i kan det som sagt korridere.
Køle og bremsevæske - type ??