644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Stort hoved Stort hoved

Jeg skal have en ny hjelm. Jeg ved ikke rigtigt hvilken. Et krav er at den får 5 stjerner i Sharp's test http://sharp.direct.gov.uk/

Jeg vil gerne ose lidt i butikkerne og finde en jeg synes er ok.
Problemet er at jeg nok er oppe i XXL og dem er der ikke mange af på hylderne.

Jeg tør ikke rigtigt bare bestille en hjem, jeg har lige måtte afvise en AGV, den passer mig meget dårligt.

På MC messen var alle hjelme stort set M ell. L, så det kunne jeg ikke bruge til noget.

Hvor går man hen og prøver, hvem har et stort udvalg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort hoved
  • #2   9. mar 2009 Det var der jeg prøvede AGV'en så desværre.

• #3   9. mar 2009 HJC hos touringshop.dk
    (får 5 stjerner)
    (link fjernet)
    (den ER stor)

• #4   9. mar 2009 Kun HJC HQ1 får 5 stjerner, så hvis det er et ufravigeligt krav så duer ikke :o)

JLL

• #5   9. mar 2009 Hvad med BMW's System hjelme - mener de fås i den størrelse også ?!

• #6   9. mar 2009 Det er ikke noget problem at finde en hjelm på nettet, det er et problem at prøve en.

• #7   9. mar 2009 Ups, manglede at skrive at du formentlig nok kan prøve dem hos Xpedit i Ølgod ( kender ikke deres udvalg, men prøv at ring til dem ).

• #8   9. mar 2009 (link fjernet)

De fås i xxxl og så er det jo bare at ringe rundt og høre om de har nogen hjemme smiley

• #9   9. mar 2009 må anbefale BMW's hjelme har selv et stort hovede
    kan heller ikke bruge en AGV
    så prøv ved en BMW forhandler
    har en her:Englandsvej 51
    2300 København S
    Telefon: 32594611 / 45886600
    Fax: 32840611 / 45931170
    E-mail: info@jan-nygaard.dk
    Hjemmeside: www.jan-nygaard.dk

• #10   9. mar 2009 Hein Gericke i tyskland smiley

• #11   9. mar 2009 Arai har også en model i xxxl

Men der er forskellige hovedformer alt efter om den kommer fra Europa, USA eller Asien.

• #12   9. mar 2009 HJC-hjelmen kan altså prøves i Brøndby hver søndag når touringshop.dk har åbent

• #13   9. mar 2009 + han har også de store Arai

• #14   9. mar 2009 Af ren og skær nysgerighed: Hvad kan du så lige bruge Sharp-testens resultater til??? De begrunder overhovedet ikke hvad de dumper de forskellige modeller på!!! Eks. modeller som ellers har fået top-scorer i andre strenge tests... Og her begrunder man eks. hvad/hvorfor de får den placering de nu engang har fået tildelt.

I min "lille og begrænsede verden" - kan jeg ikke bruge Sharp-testen til noget som helst, mener helt klart at den er overvurderet !

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #15   9. mar 2009 Du skal futte rundt til de nærmeste forhandlere og prøve hjelme - det er den ENESTE måde at finde ud af om den dur til dit hoved.

Og glem den sharp test - den er ikke repræsentativ nok til at give et endegyldigt billede af om en hjelm er sikker eller ej.
    Der er så mange faktorer i et styrt at du aldrig kan teste dig frem til "den bedste" eller "den sikreste"....

• #16   9. mar 2009 Glem alt om diverse tests, men find en der passer. Det er meget bedre end nogen som helst tests.

Du kan regne med at den billigste pispotte fra Harald Nyborg er mere sikker, hvis den sidder rigtigt, end verdens bedst testede hjelm, hvi den sidder bare en smule for løst på din knold.

Hjelme købes efter hvordan de sidder ikke efter hvad de hedder!!!!

Og så kan den ende med at koste 600 kr eller 6000!

• #18   10. mar 2009 Til Hans(Odense K) BMW havde størrelser til voksne mennesker som man kunne prøve. Dejligt.

Til Per F: Jeg har en Schubert, den passer fint, men skal skiftes fordi den er skadet. Desværre dumper den i Sharp testen, så jeg skal ikke have en ny Schubert.

Til Sajmon ™: Det er det der er hele problemet. Forhandlerne har dem ikke hjemme, så jeg har kørt mange km forgæves.

Til Kim S; Det er rigtigt at man ike kan se hvad hjelmene dumper på, men det Sharp tester for er hvor meget af stødet der forplanter sig ind i hjernen og det er det de bliver vurderet efter,

Til Jan S; Jeg prøver touringshop,dk i Brøndby på søndag.

Kommentér på:
Stort hoved

Annonce