{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Back to basics... {{forumTopicSubject}}

Nu hvor krisen for alvor er begyndt at kradse i afgiftshærgede Danmark. Kan man se et stigende antal motorcykler som ønskes afhændet på diverse annoncesider. Jeg synes personligt det er synd. For man ved jo udemærket at det er somregel deres kæreste eje de forsøger at komme af med, og at det ikke er med deres gode vilje..

Men hvorfor skal det gå sådan??

Mange har selvfølgelig pengene til at gå ud og købe deres "drømmecykel", hvad mærke/type det nu måtte være, kontant. Mens os andre fattigrøve må ty til banken eller andre finansielle virksomheder for at realisere vores drøm om at komme ud og opleve friheden. Og i nogen tilfælde er det så også disse virksomheder som knalder låget i på kassen, og forlanger pengene retur med det samme.

Men hvorfor skal det hele være så fint???

I bund og grund er det jo glæden og frihedsfølelsen ved at trille ud af asfalten på to hjul som er altafgørende.. er det ikke??

Derfor har jeg nogen gange svært ved at forstå hvorfor nye mærker på markedet bliver svinet til og bliver kaldt havelåger og skrammel osv osv.. Bare fordi de har fundet kernen i hvad mc-livsstilen drejer sig om.. Nemlig at køre.. og intet andet... For selvom disse cykler kun koster en brøkdel af hvad de gængse mærker på markedet koster. Ja så opfylder de jo faktisk drømmen om at komme ud og køre.. Og køre det gør de sgu.. De er måske ikke af samme toptunede kvalitet som mange af de kendte mærker. Men har da hørt om flere som har kørt både 30-, 40 og 50 tusind kilometer uden nævneværdige problemer..

Desuden vil jeg også klappe i mine "små" hænder over disse mærker.. "Endelig nogen som tør skille sig ud!!!" tænkte jeg, da jeg så deres nye hjemmeside. Hvis man tager et hurtigt kig på de mærker som er mest kendt og velset. Ja så kan man jo kun konkludere at de stadig tærsker langhalm på gamle udtjente designs og modeller. Og det syns jeg sgu er ved at være pænt kedeligt. Men så falder man over et næsten ukendt mærke fra det fjerne østen.. Og FUCK der er nogen som har fulgt med i timen derude. De bygger jo motorcykler til en pris, der for os almindelig dødelige, næsten er til at betale kontant ud af et almindeligt dansk husholdningsbudget. (vi kender dem godt. Vi kalder dem kinesere)

De modeller som de står overfor at lancere er jo lige så fede som hvis men havde købt en mc og bygget på den i flere år. De er sikkert ikke af samme kvalitet som det vi kender. Men man kommer sgu ud på en cykel man kan føle sig stolt af. og som folk vil vende hovedet efter...

Der er bla den ny bobber-model som springer mig meget i øjnene.. Utroligt at de kan bygge så fed en mc til så få kroner..

Så jeg vil håbe de kommer til landet.. så skal jeg sgu ha mig en...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back to basics...
  • #1   13. mar 2009 Det er der da et helt klar svar på.

    LIVET ER FOR KORT TIL KEDLIGE MOTORCYKLER


  • #2   13. mar 2009 CH M: Rart at høre at der er nogen der er enig..

  • #3   13. mar 2009 Fordi flere (ikke alle) er af så ringe kvalitet, at det skal betegnes som lejetøj.....!!

    Kvalitet har jo også noget med sikkerhed at gøre.....!!


    Men igen........bare man kender de rette mærker/modeller.....så er der jo også nogle "guld-korn" blandt disse kinesere.....


  • #4   13. mar 2009 Claus A.... Du skriver "Bare fordi de har fundet kernen i hvad mc-livsstilen drejer sig om.. Nemlig at køre.. og intet andet..." Jeg går ud fra at du mener kører som hver især har lyst til.... For jeg er meget enig med CH M her...

  • #5   13. mar 2009 lejetøj = legetøj...

  • #6   13. mar 2009 Keyser Nielze:

    Hver sin passion mht køreglæde. Nogen elsker fart.. andre bare at trille derudaf..

    Overskriften skal jo sådan set også forstås på den måde at de første motorcykler der kom på gade, jo ikke kørte 230+ i timen..

    Men tror nu alligevel at de nye modeller bliver guld-korn. (til dem som de tiltaler selvfølgelig)


  • #7   13. mar 2009 Som CH M skriver. Der er dog forskellige grænser for hvad en kedelig motorcykel er.

    Claus: Hvad er det for en ny Bobber du tænker på?


  • #8   13. mar 2009 En del af køreglæden for mig er ikke kun at kunne trille der er ud af, det er også fornemelsen af kvalitet, at den cykel jeg kører på er skruet godt sammen. Det mærkes tydeligt fra model til model. Har prøvet op til flere kinesere, og finder mig særdeles tilfreds når jeg kommer tilbage på min gamle honda.

    Jeg skal dog ikke afvise at der kan være "guld" i mellem de fremtidige modeller, og pris finder jeg også ganske tiltalende


  • #9   13. mar 2009 Ride To live - Live To Ride eller også er det omvendt. smiley
    Jeg har en gammel Yamaha, jeg har taget kort og købt i en lidt senere alder end andre, og dem jeg kører med har de fedeste maskner, og godt nok kan jeg ikke følge med i optrækket, men tro mig det optræk min har, passer mig fint indtil videre, og jeg hører ikke nogle kommentarer fra dem, vi mødes for at køre på de små landeveje, og hygge os. That´s bikelife smiley
    Ses derude..


  • #10   13. mar 2009 Jesper [Virum] P:

    Her er et lille ink til de nye modeller:

    (link fjernet)


  • #11   13. mar 2009 Nogen kommentare til de nye modeller???

    Syns personligt at de er ved at komme frem til nogen rigtig fede maskine.. Især til de priser de går for..


  • #12   13. mar 2009 Ja det er sgu fedt at alle kan få en ny cykel, og lur mig om de kinesere ikke også stiger i pris og kvalitet med tiden.
    Syns nu også Kawa er seje nok med deres 250cc maskiner til under 60K!! og honda er også hoppet med på vognen


  • #13   13. mar 2009 Det har du ret i Per. Og synes også det var på tide de kom igang med at lave de "små" cykler igen.

    Men Syns nu alligevel honda, suzuki, yamaha osv osv burde gøre lidt mere ud af deres "små" modeller.. Ikke dermed sagt at kvaliteten er ringe tværtimod. Men syns bare de falder lidt meget i med mængden..

    Og der er der jeg syns Regal har ramt hovedet på sømmet. Man ved hvad man kan forvente når man gir 35 kilo for en af deres cykler.. men de nye ligner jo ikke ligefrem andre standard-modeller... Og det er det jeg syns er top-dollar... Kineser eller ej.. smiley


  • #14   13. mar 2009 Tjaeeee, Honda og Suzuki har fede små MC'er, bare ikke på det europæiske marked.
    Men synes de nye Regals er super fede. Og i den grad noget man ikke har set japanerne lave. Så nu kan de ikke længere kaldes japaner kopier.
    Men det sjove er så, at hvis japanerne tager samme stil op, så kopier de kinesisk stil :o)

    Iøvrigt ser finishen på billederne ud til at være forbedret. Lakering på stel ser bedre ud.


  • #15   13. mar 2009 Det syns jeg også det ser ud til.. smiley

    Og så vidt jeg er informeret skulle de vist også være udviklet i samarbejde med en amerikansk custom-bygger (johnny pag). Så kvaliteten har da fået et nøk opad er jeg sikker på...

    Ved også godt at både suki og honda laver andre modeller til andre markeder. Men igen pga det herlige danske afgiftssystem bl.a. Så får vi dem nok aldrig at se på danske veje.. Desværre..



  • #16   13. mar 2009 Claus A: Ja, spyderen er lavet af Pag, som er tidligere HD custom bygger. Men dog bliver de stadig bygget i Kina

  • #17   13. mar 2009 Det er korrekt.. De r også kun udviklet i samarbejde med ham. Det er den nye bobber bla også..

    Den er i hvertfald på hans hjemmeside også..


  • #18   13. mar 2009 Lidt til eftertanke at de også har en MC med automatgear på programmet...

  • #19   13. mar 2009 Gad egentlig vide om den er tænkt som handicapcykel?? smiley

    hvis den er er det sgu noget af en verdensnyhed.. den første serieproducerede af slagsen..


  • #20   13. mar 2009 Hellere et gammelt øg af en kværn end slet ingen kværn...

    Skulle jeg gå rabundus og var nødt til at skille mig af med min nok så nye og topbelånte R6ér. Jamen så ville der sgu ikk gå længe før der holdt en gammel CB, GS, Z eller hva man kan få en 10-20K.

    Køreglæden vil nok blive anderledes men der vil stadig være køreglæde og det er sgu det vigtigste.


  • #21   13. mar 2009 Jeg ved med stor sikkerhed at jeg slet ikke gider køre hvis jeg ikke kan få den / de cykler med det udstyr jeg vil have.
    Min køreglæde kommer af at køre på noget jeg mener der er i orden.
    Så kommer jeg vil et punkt i mit liv hvor der ikke kan blive råd til Superbiks.. Så bliver der sku ingen kørsel.

    Til gadebrug mener jeg stadig en CBR600F3ér er riglig


  • #22   13. mar 2009 Tja........jeg har det nok nærmere på sammen måde som Jim K...
    (bortset fra jeg skylder 0kr.....he he)

    Nej HELT at undvære, hvis jeg ikke kan få "drømme-cyklen" som CH M, det ville jeg ikke kunne klare......dertil er "trangen" for stor ;-D


  • #23   13. mar 2009 Om man synes om de "nye" mærker er jo en smagsag..

    pointen er sådan set bare at kineserne er kommet for at blive, og de udvikler sig med lynets hast.. Så synes nu de fortjener noget respekt trods alt...

    Havde jeg kun muligheden for at købe "ged" til 30 - 40 kilo. Ja så ville jeg ikke bekymre mig om at købe en af de nye kinesere.. De er også noget billigere at reparere på end gamle udtjente cykler fra 70'erne og 80'erne..

    Men om man kan li dem eller ej er en smagsag...


  • #24   13. mar 2009 bobberen ligner bare ikke en bobber....

  • #25   13. mar 2009 den kan heller ikke synes herhjemme. ingen blinklys, sidespejle, forbremse, eller affjendring... så kan alle sgu designe en fed mc... det er jo bare et lille harley stel nærmest... næ så hellere en mz'er

  • #26   13. mar 2009 Jonas: Det ville nok være en smal sag at få en forbremse på så den kan synes i DK. Og den har affjedring, både i forgaffel og saddel.
    Men det er jo design af en kaliber man ikke har set fra japanernes side endnu. Honda Fury kommer tæt på.

    Claus A: Honda havde også en MC med automatgear tilbage i 80'erne. Så en verdensnyhed er det næppe mere.


  • #27   14. mar 2009 Jesper (virum) P :

    Tror heller ikke det skulle være noget problem med de par småting. Hvis man kigger på johnny pag's hjemmeside vil man også erfare at den i staterne er monteret med dobbelt skivebremse foran. Og den er der heller ikke på Regals side.. Så tror de tilpasser dem til hver enkelt marked.

    Var ikke klar over at honda havde lavet sådan en engang.. men så blev jeg så meget klogere.. smiley


  • #28   14. mar 2009 -Claus A
    Aprilias Mana har også automatgear endda med tiptronic-lignende system. Det er en genial maskine ganske enkelt:
    http://www.motorcycle-usa.com/29/2533/Motorcycle-Article/2009-Aprilia-Mana-850-Review.aspx

    Bortset fra det, så vil jeg give CH M ret i at livet er for kort til kedelige motorcykler. Jeg har ikke haft og vil aldrig købe en mc, jeg finder kedelig.
    Så er det godt, at folk har forskellige lyster og ønsker - ræserfolket kan nok ikke se kinesernes berettigelse før de engang får præsenteret konkurrencedygtig gp-maskine. Som det er nu dækker kineserne kun en del af markedet (dagligdags by mc'er og mini cruisere, crossere, ATV) og der er stort potentiale for videreudvikling. Jeg tror dog mere koreanske Hyosung bliver den første producent, der kan præsentere et fuldt program, der minder om og kan konkurrere med de japanske.



  • #29   14. mar 2009 Jesper [Virum] P
    Du må meget undskylde , men det siger sq en del om din sans for kvallitet når du kan se på et billede at lak kvaliteten er blevet bedre.

    hver sin smag , jeg synes stadig det ligner legetøj eller udstilling modeller


  • #30   14. mar 2009 Junior: Min sans for kavlitet fejler intet (på nær den gang jeg købte en Suzuki), men mht lakering på en Regal Raptor, så ved jeg den er af samme tykkelse og kvalitet som man også kan se fra japan

Kommentér på:
Back to basics...

Annonce