761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rat attack!!! Rat attack!!!

Endelig var tiden inde for min første tur på tøsen i år. Solen skinnede og luften var "lun" og alt var egentlig som jeg havde håbet. Jeg skulle ud på et værksted hvor hun stod opbevaret inde i et lille opvarmet lokale. Perfekt havde jeg tænkt da jeg lagde hende i vinterhi i efteråret.
Da jeg åbner døren ind til indtil rummet undrer jeg mig godt nok lidt over det hele. Der er papir spredt udover gulvet, og der er huller og revner i mit dækken som jeg havde krøllet sammen i et hjørne af rummet. Jeg går straks i gang med at undersøge mit dækken, for jeg synes da godt nok ikke at det var ødelagt sidst jeg brugte det. Indeni finder jeg en masser papir og stof sønderrevet, ligesom når man nuller vådt papir sammen mellem sine fingre, i klamme våde klumper. Hva fanden sker der her tænker. Først tror bliver jeg sur da jeg tænker hva fanden: Har min far brugt mit dækken som skraldespand!? Ville ønske det bare havde været det...

Men så undersøger jeg gulvet, rotte lort! Åh nej er det første jeg tænker og følger sporet af papir og lort hen til toilet døren. Kan se der er gnavet hul gennem gulvtæppet så den/de har kunnet kravle under døren.

Undersøger mit mc tøj der har ligget på et bord. De små forpulede kræ har lavet huller i mine handsker og finder fra dem på min jakke og bukser. Viseret på hjelmen har stået åbent, og har en mistanke om at der også har været et klamt skadedyr derinde! Fy for den lede hvor jeg næsten får det dårligt af at tanke på at de har været over det hele. Men jeg forsætter med at undersøge lokalet, og min dyrebare...!

Jeg begynder at kigge efter om de har besøgt mini gixxeren. Og desværre ja, her har de også været... Gummiet omkring spejlene er der små huller og bidemærker. Og der er gnavet i sædet. smiley Og der er bidt stykker af de skum der holder instrumterne. Jeg kan heldigvis ikke umiddelbart se at de skulle have skadet vigtige slanger osv.

Men lidt positivt ind i mellem alt lortet... Hun startede meget flot op. Og efter jeg havde fået vasket mit tøj og udstyr så godt jeg kunne fik jeg årets første tur i det flotte vejr.

Nu ved jeg i hvert fald hvor jeg ikke skal stille mc'en i hi i år.

Håber I andre har fået en bedre start på sæsonen. Pas på jer selv derude.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rat attack!!!
  • #1   13. mar 2009 det gik vist lidt hurtigt med at skrive det, håber I kan forstå det smiley

• #2   13. mar 2009 rottegift og masser af det.... eller lån en kat. og så besøg den da lidt oftere, mc'ere kan også blive ensomme

• #3   13. mar 2009 nej hvor surt!!! tager du sku da ellers meget pænt!!!
    det er jo ikke små ting de kære skadedyr har ødelagt!!!
    men godt du fik reddet årets første tur!!
    og så skulle du nok tænke på noget skade service til hjælp!!!
    de rotter kan virkeligt gi store problemmer

• #4   13. mar 2009 surt men sq godt de ikke havde tygget mere på den!

Et stort jagtgevær og masser af tålmodighed smiley

• #5   13. mar 2009 lig på lur med en luftpistol - det er faktisk ret underholdende......

• #6   13. mar 2009 Det ligger et godt stykke fra hvor jeg bor, så det gør det selvfølgelig besværligt at besøge den...

Men troede også at den stod rigtig godt og sikkert derude, havde slet ikke forestillet mig rotter. Har aldrig fundet spor fra dem før.

Haha et luftgevær kunne være rigtig sjovt. Men ville nok ikke have tålmodighede. Tror det ender med en masse gift og fælder + noget blokering så de ikke kan komme ind fra toilettet.

• #7   13. mar 2009 spis en gang bønner og chili og læg en dej i toilettet uden at skylle ud smiley

Evt fyld op med saltsyre, så skal de bæster nok blive væk smiley smiley

• #8   14. mar 2009 Bare stil nogle fælder op med lidt spegepølse i - den holder hver gang smiley Og så husk at besøge din mc og kæl lidt for den i vinterperioden - en mc har også følelser! smiley

• #9   14. mar 2009 Føj !! Hader rotter.. Får sgu stå pels, bare af at læse det.. Tror jeg havde sprængt hele lortet i luften. Hvis det havde været mit... Nå men jeg har altså en fobi over for det kryb... :o)

• #10   14. mar 2009 jah, en stang dynamit ned i hullet gør underværker *GG*
    ( en større ombygning er nok påkrævet bagefter..... )

• #11   17. mar 2009 Føler med dig Simon........ Har lige gennemlevet det samme, min slap bare ikke lige så nemt fra angrebet som din :-(.
    På min havde den bidt hul i dækken, overvintret inde i dækkenet med en lille menu af døde mus og korn samt L... - derudover havde den brugt min motorblok som toilet - så urindsyren har efterladt små hvide aflejringer overalt på motoren samt mine fælge:-(....... så nu har jeg sendt den til en auto klargører som ville prøve at polere den op og så skal den lige en tur forbi værkstedet bagefter, fordi den også lige syntes den skulle gnave lidt i et par ledninger - så jeg venter stadig på sæsonstart - desværre, og nu er det også blevet godt vejr.
    Vi så den og jagtede den med luftbøssen men den slap væk.

• #12   17. mar 2009 Hvor surt Lennard - jeg var gået helt amok, hvis det var min mc, det var gået ud over. Forbandede skadedyr!

Kommentér på:
Rat attack!!!

Annonce