{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

Afstemning: Busa Turbo eller ZX-12 NOS {{forumTopicSubject}}

Jeg er ret splittet.. Jeg har altid været Kawasaki mand og tilhænger af den dejlige ZX-12R ! smiley

Jeg bryder mig ikke rigtig om udseendet på en Hayabusa, dog KAN den blive ret rå at se på.. men dog stadig STOR og klodset af udseende.. Koort sagt - jeg er mere til ZX-12R stilen! MEN unægteligt brænder mit hjerte fo ret Velocity Stage 2 Turbo kit! og jeg vil ikke turbolade min ZX-12R da et turbokit aldrig vil kunne matche en Busa turbo.. Pga det advancerede ramme / ram air intake.. der er simpelthen så mange steder der skal svejses til før rammen er tæt og kan holde ladetrykket.

Men derimod overvejer jeg meget seriøst at installerer et WET NOS system hvor jeg så vil skyde 100hk på ZX-12R'eren..

Så hvilken løsning jeg skal vælge kan jeg simpelthen ikke beslutte mig for smiley Busa Turbo @ +400hk eller ZX-12R NO2 @ +300hk

Hvilken cykel ville i gutter mene der var mest street respekt i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afstemning: Busa Turbo eller ZX-12 NOS
  • #1   28. aug 2004 Ingen tvivl om at en busa med turbo ville skabe mest street respekt smiley Umiddelbart synes jeg også mest om ZX12R af samme årsag som dig (busa er dog også mega fed!!) -- men jeg kunne personligt aldrig nogensinde finde på at pine en motor med at skyde NOS ind i den. Så hellere en ordentlig turbo løsning, hvor der virkelig er kælet for detaljerne og den er justeret ind så præcist at den ville kunne udføre hjerne kirugi (overført betydning)....

  • #2   28. aug 2004 Nu må du ikke tage det dette her forkert Klaus, men det er 100% pga uvidenhed du siger det.. for det er på ingen måde mere skadeligt at skyde NOS end trykladning.. ja faktisk kan det være en del sundere for motoren.. NOS'en alene køler cylinder og stempel en HEL del.. det eneste der forregår når du skyder NOS er faktisk at ved 540grader ca. løsriver Ilten (o2) sig fra Nitrogen'en og bingo du har nu en masse ekstra ilt som gør du kan forbrænde mere benzin = flere HK

    det er derfor det er så UHYGGELIGT vigtigt at man ALDRIG lader sig NOS cykel køre magert, så så siger det bang.. og DET er skadeligt.. smiley men en perfekt indstillet NO2 cykel kører skam som en drø og i bedste velgående.. Desuden bliver motoren bøffet en DEL op (ligemeget om det bliver Busa eller ZX-12R), med JE Smedet stempler, carilio hærdet plejstænger, afbalanceret og lettere krumtap, Titanium ventiler, titanium ventil sæder, APE ventil fjedre, MUzzy Highflow benzin pumpe osv.. så det bliver altså ikke på standard motor.. nok lige værd at nævne.

    Men seriøst? whats a man to do? smiley det er jo som at lukke et barn ind i Toys'r'us og sige han må tage hvilket som helst legetøj han vil men dog kun ET stykke.


  • #3   28. aug 2004 Kim, jeg skal ikke kunne sige om der er forskel på biler og motorcykler på det område, men jeg er ikke 100% enig med dig smiley Men fred være med det.

    Hvis du siger det er som at blive lukket ind en toys'r'us - så vær opmærksom på hvad det første du tænker imorgen tidlig når du vågner: kawa eller busa... smiley


  • #4   28. aug 2004 jeg kan ikke tænke mere, min hjerne sprænger snart..!! jeg kan virkelig ikke tage beslutningen..

    Men mht. NOS, trust me.. jeg HAR ret smiley

    og det er iøvrigt det samme om det er bil eller motorcykel.. problemet med bil ligger i at det som regel langt fra er performance dele brugt i motoren.. hvertfald på standard biler.. på en motorcykel er motoren jo allerede ret optimeret fra standard smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   28. aug 2004 Jeg synes du skulle tage en Hayabusa.. smiley De er begge fede...meeen en Hayabusa er nu den fedeste af de to.. Både udseende- og motormæssigt smiley

  • #6   28. aug 2004 At en zx12r er smukkere end en busa er vel en smags sag, jeg hælder personligt til busa´en. Jeg har aldrig brudt mig om det kæmpe grimme ramair intake en zx12r har, jeg syntes det ødelægger dens ellers flotte udseende og så er der dens max grimme sidespejle, hvad er der med mcs og sidespejle, man skulle tror at de er så nedprioteret at det er noget de finder frem fra lageret når maskinen er samlet!:P
    Mht til tuning er mit gæt at en turbo busa er mere "let" kørende end en 300 hk zx12r med NOS. At trykke på en knap og få 100-120hk sådan bang på en mc kræver vist sin mand.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   28. aug 2004 Få den til at minde om den her.. Det holder fandme det udseende der smiley http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1243

  • #8   28. aug 2004 Tro mig! den bliver MEGET federe end den Busa der.. den er jo ikke noget særligt.

    det med Nos'en er rigtigt, såfremt man ikke kører med en Progressive controller.. en controler gør at du kan sætte en variabel tidsrum hvor NOS'en stiger prcentvis.. f.eks starter @ 20% og i løbet af 2sek når op til 100%.. det bruges meget ved de "store" shots smiley


  • #9   28. aug 2004 Busa'en er for rå, men hvis man er til det lidt mere "feminine" så er det ZX12R....:-)

  • #10   28. aug 2004 Ahemmm, med fare for at min mening er lidt farvet, så lad os tale om turbo/nos. Flere af tingene har dog været nævnt.

    Turboen du beskriver giver mest og du løber aldrig "tør". Alt efetr hvem der laver den eller hvad der laves, så er tuboløsningen noget der kan holde i længden i forhold til nos. Trubo på store motorer kan køres på gassen også i "sving" i forhold til de få sekunder nos'en aktiveres når det går ligeud. Og så sidst men ikke mindst, med NOS kører du med en lille "bombe", det kan blive ekstra grimt ved styrt.

    Men uanset hvad du vælger, så er det noget der rykker.
    Jeg har en lille film fra nettet om 4 superbikes (3busa,1zx12) der skal lave roll-on test's med en Viper med biturbo (ca 80-900 hk) og den en bike har nos og da de går igang står viperen med de mange hk bare stille. (sæføli ikk, men det føles sådan)

    Bo


  • #11   28. aug 2004 Bo har selv det klip, blandt mange andre roll on klip med NOS Busa, Turbo, big bore ect. smiley bilerne får RØV!

    det der virkelig tiltaler mig ved NOS'en er at man har en 100% racercykel uden NOS'en som den blev bygget til at blive kørt.. med Turboen ændrer du cyklens karakteristika permanent.. Turbo, med Turbo tøven og alt der hører til, hører ikke rigtig til på en racercykel efter min mening.. det ødelægger hele min illusion om en racer smiley Turbo er mere for en RÅ gade racer til drags only.. ved godt den sagtens kan lavet gade venlig, men stadig - turbo tøven og trykladning generelt hører ikke sammen med en Twistie killer.. Og alligevel tiltaler det mig MEGET.. damn denne beslutning er svær


  • #12   28. aug 2004 Brian R: ZX-12R Feminin? ehem..!!

    Jeg stiller til hver en tid op til en head2head med hvilken som helst "All motor" Busa! (Stock). Roll on eller fra stil stand, doesnt matter! smiley

    har kørt lige op med en Busa én gang og ellers har jeg kun delt RØV ud til Busa'erne..

    Desuden findes en motorcykel med så bløde, frodige og FEMINIE former som en Busa nok næppe! smiley

    køreegenskaberne kan på ingen måde matche en ZX-12R heller.. Drømme cyklen ville nok være en ZX-12R med en Busa powerplant! smiley

    Men skal vi ikke stoppe med at tæske den DØDE hest? det er meningsløst at prøve og finde den "bedste" cykel blandt disse to bad boys.. hvad angår Performance er de nærmest så identisk hurtige det er latterligt! en smule mere moment i Busaen som bliver udlignet af ZX-12R's top end effekt gør at de følges fra 0-300.. nogle gange vinder Busa, andre gange Zaki'en.. det er virkelig så tæt et løb at det afhænger fuldt ud af hvordan cyklen er kørt til og kørerens evner!


  • #13   28. aug 2004 NOS høere jo slet ikke hjemme i sving. Hvis du henter div film ned fra nettet med turbo cykler vil du få et mere forfinet indtryk af turbo eller det har jeg fået. En turbo cykel som er lavet ordentlig, self, kan du sagtens kører på bane og i sving, well det viser alle de film jeg har med turbo maskiner.
    Tænk over økonomi: En turbo maskine hvad koster det at få lavet i sverie? en 50K?. En NOS maskine, skal den holde så som en skriver så nye stempler etc, det skal nok koste en 20k at få lavet en "holdbar" NOS cykel. Men NOS er jo ikke gratis og dem jeg kender der har kørt med NOS i biler fortæller det forsvinder meget meget hurtigt. Så fyrer du en 500 lap af uge, så koster det jo også:D
    Mht til det klip med en viper. Jeg kan kun sige, for fed bil:)


  • #14   29. aug 2004 hehe Busa styrer for vildt.. man kan se hvad den er made for bare ved at kigge på den.. og den vil altid styrer 300+ kmt club ZX-12 hører hjemme on the twisties.. men en jeg vil altid vægle en turbo haya foran en ZX-12... selv en lavet af guld smiley hader dens desgin.. liger KRAFTedme alle sammen hinanden.. R1-R6 CBR900RR ZX-12 ZX-10 smiley


    Cow-a-Sucky SUX smiley


  • #15   29. aug 2004 Nikolaj N: Nos hører ikike til i sving nej.. men min pointe var at man kunne have en helt normalt cykel når du ikke brugte NOS'en og så bruge den når der skulle trækkes med drengene smiley det er efter min mening genialt. med turbo hænger du på turbo karakeristika'en hele tiden.

    desuden skal jeg ikke have nogen til at lave mit turbo kit, det skal jeg nok selv klare smiley og 50K siger du? hvis du skal have +400hk så kan du glemme alt om 50K !! hvis du har din motor kært that is.. Jeg bestiller et Velocity RACE Stage 2 kit.. god for 600hk smiley det koster over 50K alene og så skal man selv bygge den.. derudover kommer JE Stempler, afbalanceret / lettet krumtap, Carilio plejstænger, APE ventilfjedre, ventiler, ventil sæder, topbolte, bearbejdning af top osv osv.. så 50K er nok lige optimistisk nok smiley !


  • #17   29. aug 2004 se www.superkaos.com , Velo. laver også et zx12r kit ! så du kan sagtens få en 300Hk. zx12'er hvis det er målet.

    den der video: busa'en har ca. 250hk. med nos og et bigbore kit. uden nos ca. 200hk!!! Nos'en er sat til at virke ved fuld gas-givning. hvilket ejeren først kan gøre i 3 gear dvs. +170km/t. Øv det er da lidt sent imo.

    med et std. kit uden nogen stor operation får busaen 300hk med turbo...

    turbotøven, en næsten en by i rusland med de nyere turbokits. og hvis den skal helt væk, kan man lave en envejs ventil. så motoren frit kan suge luft ind uden om turbo'en, så man ikk skal vente på den spoler op.

    men tro mig - turbotøven er ikk noget man ligger mærke til når man har en turbokværn med mange hypper. man har alligvel ikk lyst til at de kommer frem så hurtigt!!
    og en turbo mc kan man sagtens svinge med. men hvis du virkelig vil svinge, skal du da købe dig en gsxr 1000 og smide turbo på den. en busa/zx12 vil jo snegle sig rundt i svingende i forhold til den. og den kan let få 220hk. med et stage 1 kit - og 300 med stage 2.

    men du skal vide at hvis du laver sådan en ombygning uanset om det er nos eller turbo, så kan den let gå i stykker og koste dig 10-20K kr. i rep!!! se min hjemmeside.

    husk også på at du kan aldrig sælge den indreg. i dk! igen.

    et 100hk. nos vil med en 1L. flaske holde ca. 40 sek.!!!

    benzin økonomien ryger af H.... til. min kværn bruge let 14 L på 100km/ blandet kørsel smiley så på en tur med venner, skal jeg ind og fylde op undervejs, 1 gang eller 2 smiley
    se også denne side meget god og informativ.
    http://www.turbo-bike.net/

    vil du have en 400hk busa, skal du også forlænge bagsvingeren, ellers går det op i hat og briller. og du vil aldrig se vejbanen kun skyerne....
    mener også at den der Turbo zx12r velocity havde omkring 400 hk ved daytona dyno shootout konkurrencen.
    nos er kun for den der vil ha flere hypper, men ikk vil betale for at få lavet det ordentligt med en turbo og hele svinerridet


  • #18   29. aug 2004 Velocity laver et turbo kit til ZX-12'eren ja.. men som jeg sagdr tidligere kan det slet ikke hamle op med Busaen.. det er simpelthen den geniale cykel at tryklade.

    og jeg vil desuden ikke nøjes med 300 hk, men MINIMUM +400hk smiley men med den opsætning jeg har tænkt mig bliver +500hk heller ikke noget problem på en C12 / C16 blanding og 300 på 98 oktan. Jeg laver selvf. systemet som et 2-stage så jeg kører med et moderat tryk omkring 250hk normalt og så sætter Hornet til at aktiverer stage 2 som bliver de bragende +400hk smiley

    Du snakker om dårlig benzin økonomi.. helt ærligt - økonomi og tuning har aldrig gået hånd i hånd.. så det burde ikke ligefrem komme som en overaskelse for nogen! Desuden har jeg bygget både en GSXR 750 og GSXR 1000 trykladet..

    bo S: hvad snakker du om?? en ZX-12R kan sagtens følge en gixxer rundt i the twisties! du undervurderer den tydeligvis.. du kan ikke sammenligne den med Busaen på det punkt. det er NETOP dette der gør 12'eren attraktiv for mit vedkommende.. Den matcher Busaen FULDT ud hvad angår performance, og den følger gixxeren i twisties og på banen!

    ZX-12'eren er så RACER agtig som en cykel af den kaliber overhovedet kan blive.. den er perfekt! smiley har du nogensinde kørt på en ZX-12R? siden du siger sådan noget? Rammen går heller ikke rundt om motoren som på de traditionelle cykler hvilket giver den en fænomenal nedlægnings vinkel.. dette er bare en af de mange detaljer der gør 12'eren til KONGE cyklen smiley Desuden er jeg ikke SÅ meget til twisties at jeg ikke kan stilles tilfreds med selv en Busa's køre egenskaber..


  • #19   29. aug 2004 ZX-12 ligner alle andre motorcykler...

    Hiya er noget for sig selv.. SPEED smiley


  • Kim T
    Kim T Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #20   29. aug 2004 Hej Kim
    Prøv en gang tage dine kommentarer fra toppen og ned.
    Nu har jeg ikke lige læst ALLE indlæg, men dem hvor folk er imod NOS og hælder mod Busa'en skynder du dig og forklarer hvor fed Kawa'en er og hvor godt NOS er.

    Det er jo tydeligst at du helst vil have Kawa'en. Det er også en fed maskine. Jeg er dog mest Suzuki mand smiley

    Meld lige tilbage når du har bestemt dig.


  • #21   30. aug 2004 Nej det synetes jeg nu ikke er tydeligt smiley jeg prøver bare at få folk til at forstå den ikke skal undervurderes på nogen måde! smiley

    og at jeg forklarer forlk om NOS'en er fordi de simpelthen er forkert på den.

    men jeg skal nok give beske når jeg har bestemt mig


  • #22   30. aug 2004 Ja så har vi en lille afstemning her smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=691&formsort=


Kommentér på:
Afstemning: Busa Turbo eller ZX-12 NOS

Annonce