{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel... Giv din mening og erfaring
  • #1   18. mar 2009 honda, fordi det er en honda så skal der ikke skruges så meget smiley

  • #2   18. mar 2009 749 er en lille knallert sammenlignet med de 2 andre, jeg ville vælge bladet fordi det er mere letkørt og den bedste kvalitet

  • #3   18. mar 2009 Det er da ikke en lille knallert. sammenlignet med de andre. HVad er det for noget fis at skrive (no offence) Den har mindre ydelse og motorkraft end de andre, men derfor er den stadig hurtig.
    Alt behøves ikke at gå op i baghjulsheste og power.


    Var jeg dig ville jeg tage en tur på dem alle og så finde ud af hvad DU selv er til smiley




  • #4   18. mar 2009 Uden tvivl eller tøven klart en blade fremfor de andre du nævner.

  • #5   18. mar 2009 Kawaen.

    Den er klart flottest, og jeg har ladet mig fortælle at den rykker fra de andre 1000ere af de nævnte årgange.

    Men en smagssag. Jeg ville aldrig købe en Honda eller Duc.


  • #6   18. mar 2009 ZX10r Kom først i 04 så 04-05 modellen fordi den er sjov at køre på smiley og de andre er kedelige. Sådan er det bare smiley

  • #7   18. mar 2009 ZX10 er den mest rå og sværeste at køre.
    Blade er letkørt og til at bruge.
    749 skal man være til. Sammenlignes ikke med de andre på samme måde.


  • #8   18. mar 2009 zx10 04 fordi den kilder mest i bollerne når den får tæsk. De andre er tamme og kedlige i forhold til og ja jeg har prøvet dem alle.

  • #9   18. mar 2009 Seb, det handler jo lige netop om effekt når han har kig på de 2 1000nere ellers skulle man nok have sammenlignet Du-ca-døjén med nogle 750 eller 600ccm

  • #10   18. mar 2009 Sikke da et spørgsmål! Det er lidt som: "Jeg vil gerne sikre mig et live efter døden, hvad skal jeg vælge: Islam, jødedom eller kristendom?" (Uden sammenligning til maskinerne iøvrigt).

    Ducatisti vil naturligvis hævde, at du skal have 749'eren, som er den eneste af de tre med karisma. De øvrige er jo nipponesisk stangvare á la Toyota Corolla (men VÆSENTLIGT hurtigere end nævnte 4-hjuler) -
    -og dog vil man opleve, at der findes RIGTIG MANGE piloter, som har stor fornøjelse af deres Hondaer, Kawasakier, Suzukier, Yamahaer osv.

    Find ud af, hvad du tænder på og/eller få en prøvetur på dem alle tre. De borger alle for masser af skæg på de små sogneveje, og kan med sikkerhed reducere dit førerbevis til konfetti, hurtigere end du kan nå at fortryde det.
    Happy hunting!


  • #11   18. mar 2009 Altså jeg forstår jo slet ikke hvordan det er muligt at sælge andre cykler end Yamaha og Kawa:-)

  • #12   18. mar 2009 Michel:

    Hvem definerer begrebet "karisma"? Og hvordan lyder definitionen?
    Er det simpelthen alt der kommer fra Italien der har karisma?

    Mvh Mathias


  • #13   18. mar 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Masterbike

    Need i say more?? smiley


  • #14   18. mar 2009 Mathias: Er subjektivt. For mig skal den være noget særligt. De 1000'ere er som de er flest, det er 749 ikke. Men karisma kan sagtens komme fra Japan. NR750 har det i den grad.

    MuZZ: Det viser resultatet hvis man kun vil køre på bane. Og hvis man kun køber sin MC ud fra det, så vil man næppe køre den i standardopsætning, og så er masterbike misvisende...


  • #15   18. mar 2009 Jesper: Det var lige præcis dér jeg ville hen - selvfølgelig er det subjektivt smiley

  • #16   18. mar 2009 749 er vel den mest "exentriske" cykel, lidt at sammenligne med Alfa Romeo, enten elsker man dem eller også hader man dem. Jeg synes den mangler effekt, men den styrer som en drøm og lyden er fantastisk.

    ZX10R har bevist sin holdbarhed, men det er der du må regne med det største værditab tror jeg, desuden synes jeg cyklen er meget uberegnelig, men uden tvivl hurtig i erfarne hænder.

    CBR1000RR 04-05 er uden tvivl den Honda der har skuffet mig mest. Den er stadig i den velkendte Honda kvalitet, er i flot, men neutralt design, bremser som en drøm, men jeg har igen og igen prøvet den, senest min brors 07'er og igen var jeg bare mega skuffet, synes ikke rigtigt den trækker, synes man glider op over den alt for lave tank når man virkeligt bremser og desuden har jeg prøvet flere andre i samme klasse der er betydeligt mere retningsstabile i høj fart.

    Men som flere andre nævner, så skal du ud og prøve dem, det kan være du falder fuldstændig for en af dem.


  • #17   18. mar 2009 >Mathias [Århus]:
    Præcis! JEG ville vælge 749, fordi det er den eneste af de tre, som kilder i maven på MIG. Det er der masser af grunde til: Alle subjektive ... Under ét er grundene "karisma". Vidunderligt uspecifikt.

    Så uspecifikke spørgsmål kan jo ikke afføde specifikke svar. Vil man have effekt? Fint. Læs databladet, og se hvilken der har mest. Vil man have V2-bulder eller R4-vræl? Så vælg efter det ... Lavest værditab? Køb en kineser, de har en naturlig grænse(!) Men når ikke der er bedre kriterier, så er det bare ud at se sig omkring: Kig på dem, kør på dem.


  • #18   18. mar 2009 Bladen eller kawaén alt efter, hvilken én, der står i flottest/bedst stand! Det er 2 rigtig fine cykler begge to.
    Duc'en er også en super cykel, men har ikke det sammen bundtræk og er noget dyrere at skrue på.


  • #20   18. mar 2009 r1 100%

  • #21   23. jul 2009 Nu køre jeg selv Kawasaki ZX 10 fra 1990, en dejlig maskine, som selfølge ikke er så "stram" i kødet som de nyerer maskiner du kikker på, men kan kun ud fra min egen erfaring anbefale Kawazaki, men jeg har også haft Yamaha, som man så absolut ikke skal glemme, dette var godtnok en FJ 1200 fra 1993, og de har lavet mange dejlige maskiner siden, utrolig driftsikre vel at mærke.
    Til sidst vil jeg da også gi mit B7 med hvad angår valg af en Ducatti, har også været den lykkelige ejer af en Monster 750, dejligt bundtræk, fantastisk på de små veje, men man skal ligesom "føle" et eller andet for disse maskiner, ellers blir du træt af den.
    Honda har jeg aldrig haft, og får det nok heller aldrig, jeg har haft et par bekendte der har haft flere hondaer, og den eneste af de maskiner der tiltalte mig bare lidt, var en VFR 750 fra 1995, fin V4 motor med dejlig lyd, og så var det ellers det, men det er jo en smags sag.
    Ud af stolen, og prøv nu rigeligt med maskiner inden du vælger.
    pøj pøj


Kommentér på:
Ny cykel... Giv din mening og erfaring

Annonce