623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

afmontering af bagsvinger ? afmontering af bagsvinger ?

Hey folkens... jeg står og skal have skiftet min bagsvinger ( pga af lidt rust hvor bagskærmen er monteret ), eller skal måske bare have den slibet ned og derefter have den lakeret igen.. Men jeg er på bar bund på det område, og vil meget gerne have et par korte facts eller evt tips om hvordan dette kan lade sig gøre på den bedste måde.

Peter

bike'en er en ducati monster 750 som også kan ses i profilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afmontering af bagsvinger ?
  • #1   19. mar 2009 hvis du sliber i den tager du eloxeringen af(går ud fra det er alu), og det er noget skidt , rusten kommer vel fra stellet og det skal sandblæses rent før du kan male det

• #2   19. mar 2009 Hæng cyklen op så bagenden ikke støtter, og afmonter hjul, bremser mv.

Der sidder 2 8mm unbraco skruer fores på svingeren som skal løsnes derefter kan du slå svingakslen ud med en dorn. Husk at holde øje med hvor mange shims der er mellem svinger og motor og hvor de sidder.

Go' arbejdslyst.

• #3   19. mar 2009 mange tak for de råde råd :o)

til peter H... bagsvingeren på min er desværre ikke af alu, mener det fremkommer på de nyere modeller, samt på 900 monsteren

• #4   19. mar 2009 Til peter k... rusten på bagsvingeren er kommet af, at den carbon bagskærm som er monteret har skrabet lidt af den sølvgrå maling af, og derved har rusten sat sig på metallet indenunder..

hvis nogen evt skulle ligge inde med en alu bagsvinger ( som selvfølgelig skal komme fra en Duc som min egen ), må i endelig skrive, ellers må alternativet blive at slibe det ned..

Kommentér på:
afmontering af bagsvinger ?

Annonce