2.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Nu jeg godt nok træt af fjedre! Nu jeg godt nok træt af fjedre!

Nu har jeg brugt de sidste dage på at mokke med at få sat mine dyrt købte Hyperpro fjedre på cyklen.. Og troede det værste var ovre efter jeg fik ordnet bagdæmperen.
men nej, nu har jeg brugt jeg ved ikke hvor mange timer på at prøve at få sat fjedrene i forgaflen, og er nu kommet til den konklusion at jeg må betale mig fra det.

Virker bare utroligt at de fra Hyperpro ikke har gjort opmærksom på at for at skifte de fjedre skal der bruges speciel værktøj, end ikke min egen mekaniker vil gå igang med det! Så det ender nok med at hele lortet må sendes til den anden ende af landet og laves..

skulle lige ud med det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu jeg godt nok træt af fjedre!
  • #1   24. mar 2009 Hvorfor vil din mekaniker ikke sætte dem i for dig ??

• #2   24. mar 2009 hvad er da dit problem som er så svært at løse....

• #3   24. mar 2009 Det er da utroligt at du ikke har sat dig ind i hvordan arbejdet skulle udføres. Ja, der skal bruges et specialværktøj for at presse fjederen sammen, men det kan købes for menneskepenge, som også blev vist i en af de andre tråde om samme emne.
    Forgaffelfjedre er der vel samme arbejde ved, hvad enten det er hyperpro eller andet mærke. Har du ikke en værkstedshåndbog??

• #4   24. mar 2009 han ville ikke begynde at rode med en usd.. :S men prøver at høre nogle andre i nærheden.. bare trist at skulle give over 400 i timen for noget man troede man selv kunne lave..

Gud - problemet er at jeg ikke har værktøj til at spænde fjederen nok sammen, da jeg fik fjederen af skulle jeg slibe en nøgle til for at få den igennem den originale, gik lige.. problemet er så at den nye er progressiv, så der kan jeg ikke få noget værktøj igennem :S

• #5   24. mar 2009 Puha, Jesper, du er godt nok sur idag, he he

• #6   24. mar 2009 Jesper, jeg vil meget gerne vide hvor man kan få et værktøj til at spænde forgaffel fjedre sammen med.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #7   24. mar 2009 Hvilken cykel drejer det sig om?

• #8   24. mar 2009 Nu kan det vist ikke være HyperPro opgave at oplyse dig om hvordan tingene hænges sammen.
    Det er vist mere den mekaniker du bruger, det ikke aner en pind om affjedring. For slet ikke at snakke om dig selv. Hvis du nu fra starten bare havde betalt dig fra, en opgave som du åbenbart ikke ved noget. Så havde du jo være ude at køre nu..

det er sku mig en gåde hvorfor, folk som dig ikke bare indser. Der er ting man bare betaler sig fra.
    Jeg vil sku aldrig drømme om at begynder at lave el eller vand i mit hus.

• #9   24. mar 2009 Jabbekot: Svarer bare på samme mpde som trådstarter skriver i afsnit 2 hvor han skyder sine egne manglene viden/evner/erfaring på hyperpro...

Alexander: Sorry, det fjederværktøj jeg mente var til bagfjederen. Har ikke selv rodet med USD gaffel, men fjerner man ikke fjedrene ved at skrue toppen af (an side af gangen), og så er værktøjet når man skal samle den igen, sig selv og sin vægt.
    At din mekanikker ikke tør pille ved USD siger mere om ham end hyperpro's manglende information

• #10   24. mar 2009 mpde = måde :o)

• #12   24. mar 2009 Det er sku da dig der har overvuderet dine evner, og de skal da ikke udspørge dig om du ved hvad du har gang i, Hyperpro fjeder virker kanon, men det er ikke bare lige at skilde sin forgaffel af og skifte olie og fjeder, og måle oliestand rigtigt, det er ikke for amatøre hvis det skal gøres rigtig. søg hjælp og få det gjordt rigtigt, ellers får du ikke max glæde af det.
    MVH.
    KP

• #13   24. mar 2009 se her der er lidt inspiration til lidt gør det selv værktøj

• #14   24. mar 2009 (link fjernet)

• #15   24. mar 2009 Alex.mc kan hjælpe dig har sat det på min

• #16   24. mar 2009 Du har sikkert en upside-down gaffel som den der originalt sidder på min kawasaki.

Den kan man ikke skille ad uden at bruge specialværktøj, da den skal komprimeres en del mere end man kan ved håndkraft for at kunne skrue den fra hinanden. Jeg fik hjælp af en værksteds-presse, men det var sgu med livet som indsats, da jeg i sin tid fik Hyperpro fjedre i den originale, og det blev aldrig rigtig godt aliigevel.

Køb en Öhlins forgaffel, den er noget lettere at have med at gøre smiley

Eller spørg Henning (CH M) om han har tid, han kan godt når han gider smiley

• #17   24. mar 2009 til #GUD# :

Det værktøj de bruger i dit link til at presse fjederen sammen er virkningsløst på f.eks. en zx12 gaffel, du kan IKKE presse så langt ned med håndkraft på modeller som min har.

• #18   24. mar 2009 @Peter J
    det har du vel ret i, men er det da en zx12'er der er problemet her...??

• #19   24. mar 2009 Netop, det er kawasaki der har levet noget dumt, men jeg ved at der er en del andre gafler på forskellige cykler der bruger samme design.

Mon ikke Alexanders mc er en af dem ???

• #20   24. mar 2009 ja betal dig fra det... meget nemmere... også gør det du er god til...

også er du jo blot blevet den erfaring rigere...

og det er bestemt ingen skade til... for man kan jo altid "regne forkert"... det er før set...
    Og ja godt håndværk, er det rigtige værktøj og den rigtige viden... halvdelen af arbejdet...

mvh Offslow...

• #21   24. mar 2009 Nu er det sådan at jeg har fået fjedrene i julegave, ved godt at det da self ikke er hyperpro's skyld, men eftersom at det er min far der har bestilt dem til mig, så havde det da været på sin plads lige at lægge en bemærkning om at det ikke var noget man gjorde selv..

Har det også bare sådan at jeg helst vil prøve at lave tingene selv, så lærer man også noget jo.. ville aldrig gå til en mekaniker før jeg var 100% på at jeg ikke selv kunne lave det. men sådan er vi så forskellige jo.

• #22   24. mar 2009 Det er rigtigt Alexander at det er fedt at kunne lave det hele selv, men man skal sgu også kende sine begrænsninger og starte i det små.

Jeg laver ALT selv på min mc undtagen service af affjedring, da dette kræver en del special værktøj da det hele er öhlins.

Men er jo også startet i det små med oliesift osv.

• #23   24. mar 2009 Har flere gange prøvet på en normal forgaffel, og havde ikke i min vildeste fantasi forstillet mig at det var så meget mere besværligt.

• #24   24. mar 2009 Alexander S: Jaeh det er nitte at sende det til mekaniker når man troede det selv kunne fikses.. smiley Jeg har heldigvis aldrig været ude for det problem endnu da jeg har en rimelig kompetent bror, vi har dog været nødt til at fremstille noget specialværktøj selv, ind imellem til de opgaver vi har været igang med, men den er da gået indtil videre.. hehe..
    Forresten hvis du ikke regner med at skifte fjedre igen, kan du evt. investere i specialværktøjet og sælge det igen bagefter? Det koster lidt i ny -> brugt værdi men det er måske mindre end værkstedregningen, det kan endda være at du kan sælge det til din mekaniker smiley

Mvh. Mathias

• #25   24. mar 2009 Bare problemet at finde ud af hvor man kan få en fjederspænder til sådan en lille fjeder..

• #26   24. mar 2009 Prøv at ring til Michael Graversen (hyperpro dk) han har spec værktøj og kan også vejlede dig lidt,
    MVH.
    KP

• #27   24. mar 2009 Snakket med ham op til flere gange.. desværre bor jeg på Falster, og er jo et godt stykke op til ham..

• #28   24. mar 2009 Hvem er den mekaniker som du har spurgt?

• #29   24. mar 2009 Må være fedt lige at blive høvlet ned, når man er pisse frustreret over noget mekanik der ikke lige vil

håber du får løst bøvlet

• Sajmon ™

#30   24. mar 2009 Hvilken cykel handler det om?

• #31   24. mar 2009 Hej Alexander!

Som Sajmon, hvad er det for en cykel?

• Sajmon ™

#32   24. mar 2009 Og jeg spørger igen: <b>Hvilken cykel drejer det sig om???????</b>

• #33   24. mar 2009 Peter J
    Nop jeg har ikke og bestemt heller ikke lyst, jeg har mere travlt med at lave hus i Spanien, Og når jeg er hjemme er det Öhlins ting der er velkommen oppe ved mig .-)

Som jumbonr 0 skriver så er den har slags arbejde IKKE for amatøre. Og du kan virklig fucke din cykel op, hvis du ikke ved hvad du laver.

Alexander S
    Jeg er sku ked af at måtte sige det her, men du er virklig en af dem. Som alle os der arbejder med motorcykler elsker, for når du så kommer til et værksted. Så plejer tingene at være så ødelagt at det koster tre gang så meget at lave.

Du må meget gerne hilse din mekaniker fra mig, og sige han nok bør finde et andet arbejde. Om det er en USD gaffel eller en normal gaffel gør sådan set ikke det store. Bort set fra den ene vender omvent. *GG*

Ang værktøj.... Ja specialværktøj gør det helt sikker en del lettere, MEN et sæt fastnøgler er sådan set nok. HVAD MAN IKKE LIGE AT DET VÆRKTØJ DER SKAL TIL...

Du skal være velkommen til at ringe til mig, så skal jeg nok forklare dig hvad der skal gøres.
    Tlf: 0034 672 511 990

*********************************************************************************
    Lige til afslutning, tjek lige mit sidste tidsfordriv:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10447

Jeg beklager MEGET hvis jeg ikke har fået svaret alle. Men interessen her være meget stor.

• #34   24. mar 2009 det da ikke hyperpro opgave at ligge en brugsanvisning i for dummies,,
    De ved da ikke om det rent faktisk er en der har forstand på det der har købt det, og 9/10 gange er det det måske og så en brugsanvisning jo intet værd,,,
    Og hvis du mangler hjælp og vejledning, så handel da for fa... her hjemme hos en forhandler istedet for at bestille på nettet..
    læste godt det var en gave

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #35   24. mar 2009 kunne jo også være at mekanikeren netop ikke gad at lave det fordi Alexander selv har været igang, og selv kommer med varen, det er sikkert ikke altid lige sjovt at skulle redde røven på kunder, som selv kan det hele og bare skal have råd og vejledning

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#36   24. mar 2009 det er jo ikke usa vi bor i, hvor alt skal pensles ud og overdænges med advarsler om dit og dat. nej vi må selv lære at tænke

• #37   25. mar 2009 damn du er fuld af gode råd hva Fanta...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#38   25. mar 2009 jeg ka da godt gi et råd: man kan godt med lidt held og hjælp fra en makker få lirket en fastnøgle ind under klumpen mener det er en 14.er
    hold imod og løsn toppen, pas på ikke at få den og værktøjet i hovedet
    når den slipper, det er sværere at få det samlet igen, fordi pinden glider ned, man skal være to hvis ikke man har det rigtige værktøj

• #39   25. mar 2009 Det er til en Yamaha SZR 660,

CH M - jeg tager det hele ind til en anden mekaniker i dag.. så håber jeg bare de kan lave den.

• #40   25. mar 2009 Sajmon og Rune: Det er da hurtigere at klikke på trådstarters profil, end at vente på svar...

• #41   25. mar 2009 Det er købt i DK. og manualen fra hyperpro kan ikke rigtig bruges på min forgaffel, andet en mængden af olie..
    Og i min manual står der at man "bare" skal presse fjederen ned, men her skal der altså bruges et specielt værktøj..
    Har fået fat i en der kan lave det for mig imorgen, så indtil videre står begge gaffelben bare og bliver tømt for olie.

• #42   25. mar 2009 Normalt er man godt selv klar over om man har de fornødne evner og den fornødne viden til at udfører en given opgave...... Men det er vel lidt ligesom de der talentshows, hvor folk ikke selv er klar over hvor elendige de er..... Ha ha

• #43   26. mar 2009 Haha! Mange tak Keyser Nielze smiley

Kommentér på:
Nu jeg godt nok træt af fjedre!

Annonce