{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god begynder cykel?
  • #1   27. mar 2009 Endnu engang vil jeg anbefale Suzuki GSX-r 250

    men har også hørt at en Honda cbr250rr skulle være kanon.


  • #3   27. mar 2009 Alt efter hvad du har af penge, så vil jeg sige:
    20-30.000kr = GS500
    30-50.000kr = 600/650 Bandit
    50->kr = SV650

    Længe leve suzuki:)


  • #5   27. mar 2009 Min er til salg. 30.000 kr.

  • #6   27. mar 2009 jeg har en gs500e som jeg selv er starte på

    det er en kanon mc at starte på synes jeg nem og styre og køre på



  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #8   27. mar 2009 rolig nu mc' gutter:)

    er det ikke noget med at man kun må køre lille maskine før man er 21?


  • #9   27. mar 2009 21 år eller 2 år efter du har tage kortet

  • #10   27. mar 2009 den jeg linker til er droslet

  • #11   27. mar 2009 Alt kan drosles, så tænk ikke på ccm.

  • #12   27. mar 2009 Hej Thomas
    Jeg startede på en GSX-R 250 fordi at jeg tænkte ligesom alle andre på 18 år jeg skal bare have en racer og sådan er det bare, men jeg fandt hurtig ud af at den larmer mere ind den kører...
    Efter at jeg havde haft den i ca. 3 mdr så røg toppakningen, og så var det ligesom slut...
    mit bedste bud er gør ligesom jeg gjorde køb en GS 500 enten GS 500E hvis du bare gerne vil have en god cykel til en god pris, og hvis du gerne vil betale lidt ekstra for et " Racer " look så tag GS 500F...

    Held og lykke med købet, PS et droslings kit til en GS 500 koster mellem 2.500 og 3.000 kroner...


  • #13   27. mar 2009 Helt enig med højvang(varde) om hvilken MC
    du skal købe


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #14   27. mar 2009 kanon:) takker jer alle sammen:)

    glæder mig til at komme i klubben:D

    hvad koster det sådan ca, at tage mc kort?

    og hvor lang tid tager det? tog bil kører kort på halv anden måned:)


  • #16   27. mar 2009 OMG, 27.000kr for en mini-Gixxer i uoriginal lakering - hva' sker der?! smiley

  • #17   27. mar 2009 Hvorfor er det jeg får kvalme hver gang jeg ser den overskrift???

  • #18   27. mar 2009 SV650'er startede jeg på, og jeg har været mere end tilfreds!


  • #19   27. mar 2009 Hej Thomas.
    Mht. hvad en god begynder cykel er, så er der nok lige så meninger om dette som der er mennesker i verden. Der er ikk andet for end at tage ud og kigge og prøve kører de cykler, som du synes kunne passe til dig inden for din prisramme, og så evt. spørge ind til modellerne bagefter.

    Mht. holdbarheden på en mini gixxer, så har jeg altså aldrig haft et alvorligt problem med min, men den er jo også blevet passet og plejet som en lille baby:), udover en kortslutning i ledningsnettet, men dette kunne sgu ske for en hvilkemsomhelst cykel med små 20 år på bagen smiley

    Du er mere end velkommen til at kigge forbi for en lille snak og evt. prøvetur smiley

    Mvh.
    Michael Behrndt


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #20   27. mar 2009 Hej michael:) jo tak, og tak til alle.

    Må give jer alle ret, alle har hver deres mening om en god begynder cykel:) sådan er det jo:) jamen skal prøve cyker rundt i landet, indtil den helt rette fanger mig:)



  • #21   27. mar 2009 køb min ninja 250r, perfekt begynder cykel !!

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #22   27. mar 2009 Den er jo alt for dyr:)

    men den mp jeg gerne køre på med lille kort ikke?

    er det ikk op til 34 heste?


  • #23   27. mar 2009 Jo, det er helt rigtigt smiley

  • a a
    a a Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #24   27. mar 2009 Jeg ville tage en bandit 400. Virkelig en sjov bike at køre på, en del sjovere end gs 500

  • #25   27. mar 2009 Husk alt kan drossles

    så måske denne fine mc

    http://www.alumrad.com/BossHossRad.JPG

    mvh


  • #26   27. mar 2009 GS500F er jeg selv startet på sidste år .. Og den er jeg i hvert fald glad for smiley .. Den er også droslet til 34 heste, men sys nu godt den kan flytte sig alligevel .. - Men ingen tvivl om at det blir sjovere at komme op på noget større når jeg fylder 21! Men når regler er som de er, vil jeg da anbefale den da jeg ikke har fortrudt købet af min et sekund!

  • #27   27. mar 2009 er jeg den eneste der ikke har set noget som helst budget eller noget om stilen?

    ellers en som min synes jeg er en rigtig lækker maskine, som også på mig føles hurtigere end en gs500


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #28   27. mar 2009 K6 smiley HAHA GRINEREN:D

    Drenge vi ser på det:D


  • #29   27. mar 2009 Ha ha - tja - det er nok derfor:)

  • #30   27. mar 2009 Min kæreste og jeg har været meget tilfredse og glade for vores savage...den er nu til salg, da hun er gravid.
    Tjek evt. min profil ud for nærmere info. Go' jagt

    Jacob


  • #31   27. mar 2009 kan varmt anbefale gs500'eren.. startede selv på sådan en, og derefter legede jeg med en ducati monster 600 som jeg også syntes er en ganske god begynder maskine, men der snakker vi en større forsikring, samt maskine.( prismæssigt )

  • #32   27. mar 2009 Hej Thomas V
    Her inde sidder en masse kloge hoveder smiley
    Personligt ville jeg foreslå en Honda, men !!!
    Først find dit prisleje, som du har at råde over.
    Og her tænker jeg ikke mindst på kørerdragten, hansker og rygskjold m.m. Og husk !!! det er vigtigere med en god dragt/ beskyttelse end det er med en fed maskine...

    Men når du kommer til at vælge en maskine, skal du samle alle de gode råd du har fået... så kan du først og fremmest prøve af finde billeder og info omkring pågældene maskine f.eks. her inde.
    Her kan nogle måske sorteres fra igen...
    Dernæst prøv at finde nogle maskiner der er til salg, og tag ud for at prøve at "mærke" den... Det er først og fremmest vigtigt at du føler dig " i et " med maskinen... Og at du ikke virker for stor til den, og omvendt.
    Og derved har du en rimelig chance for at få valgt en maskine du bliver glad for..

    Læs evt anmeldelser i magasiner, f.eks. online eller fra bibloteket.

    Personligt ville jeg som første maskine, vælge en lidt ældre/ brugt cykel.
    Just in case hvis der skulle indtræffe noget "hjælp jeg er væltet", ..

    Mit valg ville falde på en honda cb 750 bold`or.
    grunden: den er ikke så indviklet at skruge på, den er formidabel til sports kørsel, frisk, og samtidig rimelig ok at tage en længre tur på !!
    typisk monteret med clip-on.for en mere sportslig kørerstil..
    Hvis du har lidt mere at gøre godt med, er en CBR model bestemt også et godt valg..

    Håber at du finder den rette for dig, og vi mødes på den varme asfalt...

    //mich


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #33   27. mar 2009 Michael R, mange tak for den tekst, det sådan noget jeg leder efter.

    jeg føler også at man skal være et med maskinen, og ja sikkerheden før maskinen! helt klart samme mening jeg har, der er ikke noget at komme efter der..

    tror mit valg kommer til at gå på en ældre maskine som jeg kan gå og rode lidt med, og evt lave lidt om på...

    mvh thmas


  • #34   28. mar 2009 Som flere andre brugere skriver så er en GS500 en rigtig god begynder maskine - Og så med Drosling

    Den er let kørt og rykker selv med drosling rimeligt godt.

    Da jeg i starten efter at ha været uden mc i 10 år og bare skulle bruge noget til at køre frem og tilbage på arbejde og få interessen tilbage ind i kroppen startede jeg med en Honda RS250 - Men tro mig - Det kan også blive for småt - Kørte 100 km på den og solgte den så til fordel for en GS´er - Og det er en super maskine at køre på - Den rykker godt, er nem at skrue på, billig i reservedel (Også brugte dele er nemme at finde) og ikke mindst rigtig let kørt.
    Alt i alt så er en GS´er en maskine som er meget valgt som begynder maskine
    - Men mit råd ville være at kigge efter en Cykel i den størrelse, Uanset om det så blir en GS´er - GSX´er - Kawa - R6´er eller hva du nu falder for. Igen for at det ikk blir for småt så det kedeer dig at køre på den, og en stor maskine ville være unødvendigt de første par år da den jo alligevel kun må have max 34 Hk.

    til sidst kan jeg så med småt nævne at min er til salg - Så tag et kig på den og se om det er noget for dig.
    Og ellers ønsker jeg dig held og lykke efter din søgen efter din kommende MC




  • #35   28. mar 2009 Hvad med en Kawasaki GPZ 500? Jeg har selv købt sådan en her í efteråret, og er mega glad for den smiley

    Hvad lyder dit budget på?

    Du skal for alt i verden huske at have udstyret iorden. Jeg har selv købt for ca. 4000,- og har en Berik læderdragt, Schuberth hjelm, rygskjold, støvler.. Det kan gøres billigt, hvis man leder længe nok.

    Jeg har lige hurtigt regnet mit budget sammen, og jeg ligger lige under 40,000 for kørekort, udstyr, cykel...

    det kan selvfølgelig gøres dyrere alt efer hvilken cykel du ønsker. Din alder spiller også en stor rille, da du kun må køre med 34 HK hvis du er under 21, eller har mindre end 2 års erfaring og er under 20 år.


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 57
    #36   28. mar 2009 Kris, ang budget så ligger vi nok i samme pris gruppe:)

  • #37   28. mar 2009 suzuki gsx-r 1000

  • #38   28. mar 2009 Jeg startede selv på en Honda NSR 125. Fin lille begyndercykel som gav noget erfaring det første år.. Dog er jeg noget gladere for min nuværende, som har en del mere moment at arbejde med smiley Et andet råd er at man jo godt kan købe dragt, handsker, rygbeskytter osv. brugt, der kan spares en del..

  • #39   30. mar 2009 Thomas.
    Hvis du evt er intresseret i en let brugt dragt, kom jeg lige i tanke om jeg har faktisk en ekstra !! (althimer ligth)
    Jeg er ca 173 cm. og ca 70 kg. mig passer den perfekt.
    Den er en Læder dragt, farve :Rød, Blå og hvid, og fra IXS

    Sælges gerne til en faurabel pris, grundet jeg har i forvejen 2 andre smiley
    Giv en lyd hvis du tror den passer, og vil se mere !!

    Mich
    29212125


Kommentér på:
En god begynder cykel?

Annonce