456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Styrdæmper og gejl Styrdæmper og gejl

Hey MC-fans...

Simpelt spørgsmål: Har jeg brug for en styrdæmper til min R6?
Jeg har kørt GSX 600 F i halvanden sæson, så har en anelse kørselserfaring, men så heller ik mer... jeg har haft r6'eren på hjul et par gange (har kørt den 3 gange) og ku godt tænke mig at lære det samt køre lidt mere som en r6'er nu engang skal køres... Men kræver det en styrdæmper? hvad gør den egentlig, gode - dårlige sider?

Spørgsmål to: Forslag til hvad jeg kan gøre med min r6 sådan kosmetisk (gejl) er hjertelig velkommen....

På forhånd tak..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrdæmper og gejl
  • #1   20. jan 2006 Hey mester..

Har haft fornøjelsen af at have en R6 i min varetægt i en halvtime´s tid, og det er min helt klare overbevisning at det er nemmere at holde forhlulet oppe, end det er at holde det nede smiley

En styrdæmper ville evt være en rar ting hvis du køre stærkt.. og når du sætter cyklen ned efter en god wheelie..

Thomas

• #2   20. jan 2006 Det virker bare også underligt at man er nødt til at købe ekstra udstyr til sin racer bike for at køre stærkt??

• #3   20. jan 2006 Det behøver du heller ikke, men det er nemmere at holde cyklen stabil, især når du lander med forhjulet efter en god wheelie smiley

Thomas

• #4   20. jan 2006 Nu virker jeg grøn... men en wheelie... er det ik når man laver hjulspind????

Ser at du forresten heller ik er helt så gammel igen... ved du om der er klubber for os unge mellem 18 og 22 eller lign...?

• #5   20. jan 2006 en weelier er at køre på baghjul.. og når vi er ved det så stoppie er på forhjul;) så ved du det.. og "spind" også kaldet koger. burn-out og brænder.. håber det hjalp lidt..;)

• #6   20. jan 2006 Ellers er jeg sku klar til at lave en klub for dem der skal give 37000 om året for at kaskoforsiker sin cykel!! Alt under 25 kan være med!!! for er man over 25 år så er man fucking gammel

• #7   20. jan 2006 hey hey... tilbage til mine spørgsmål tak! hehe

Men fed idé...

• #8   20. jan 2006 Styrdæmper... Tja min Kawa er ikke født med det, kørte da os hele sidste år uden 11000 km helt uden problemer.. Men til 06 sæsonen har jeg invisteret i en styrdæmper fra LSL, for som Thomas siger så efter en lang Wheelie så har forhjulet tabt så meget fart at når jeg sætter cyklen ned igen gir det et ryk i styret, lidt kraftigt engang imellem, men ikke være end man kan styre det, bare man ved det kommer.. (o; Men styrdæmperens hovedformål er vel egentlig til meget aktiv bane/sving kørsel man har jo en meget mere stabilt styr..

Håber du kunne bruge min forklaring til noget... Have a nice one mate..

Koma

• #9   20. jan 2006 Jeg er utroligt glad for min styrdæmper den gør også cyklen mere stabil og rolig ved høj fart (selvfølgelig afhængig af indstilling) "de kloge" siger at den gør at mcèn føles ca 50kg tungere og dermed mere stabil og rolig ved høj fart.
    Fik den monteret da at jeg bor i Aalborgområdet og arbejdede i Frederikshavn.

Kommentér på:
Styrdæmper og gejl

Annonce