3.275 visninger
|
Oprettet:
Prøvekørsel af MC {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg har sat min MC til salg. I den forbindelse kom jeg til at tænke på: Hvad sker der hvis en evt. køber skader min MC under en prøvekørsel.
Hvad har i af forholdsregler. Kan man evt. udfærdige et dokument, der binder evt. købet til at betale, hvis han skader den.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 43 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 375
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Jeg har af flere omgange bådet været sælger og køber, og har altid "vurderet" personen fra gang til gang... Jeg har aldrig haft nogle problemer med at de er faldet og har skadet motorcyklen, eller selv haft problemer med at få lov til at prøvekøre den.
Nuvel, nu er det ikke 100.000 kroners cykler jeg har handlet med, så skaden havde heller ikke været så stor... Men princippet er jo det samme.
Du kan godt udfærdiggøre et dokument, men mon ikke det næsten bliver for langhåret? Jeg ved ikke selv om jeg vil sige fra, hvis jeg som køber skulle underskrive et dokument om, at jeg selv beltate for skader, hvis jeg prøvekørte motorcyklen. Jeg vil dog kunne se det retfærdige i, at man evt. delte selvrisikoen eller lign.
Mit bedste råd er, se folk an, og vær ikke bange for at bede om lov til at se pappet... Det har jeg gjort i alle tilfælde, og er selv blevet spurgt en enkelt gang, og det mener jeg er ganske normal "procedure".
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 468
Husk at se gyldigt kørekort i tilfælde af prøvetur....ingen forsikring vil dække hvis fører ikke har kørekort ....
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 59 Svar: 152
Og jeg har lavet et standart dokument, hvor i der står at de dækker selvrisiko hvis der skulle ske noget.
På det dokument står navn og adresse samt kørekort nr.
Det har aldrig været noget problem at få folk til at godtage.
Så ved man også at folk passer bedre på, og der er en støre chancen for de kommer tilbage med cyklen.
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 774
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 29
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Jeg tror, at jeg laver en seddel med en kort tekst på a la, you brake it you but it. Der er ikke kasko på cyklen.
Hvis ikke en køber kan acceptere det, så kommer der nok en anden.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
Det er godt nok en åndssvag regel da. Så hvis jeg bremser én gang på din motorcykel, mens jeg prøvekører den, så SKAL jeg købe den? :Þ
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 300
Prøvekørsel af MC