{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel af MC {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har sat min MC til salg. I den forbindelse kom jeg til at tænke på: Hvad sker der hvis en evt. køber skader min MC under en prøvekørsel.

Hvad har i af forholdsregler. Kan man evt. udfærdige et dokument, der binder evt. købet til at betale, hvis han skader den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekørsel af MC
  • #1   28. mar 2009 Du kan sige betaling på forskud, eller et depositum. Eller også gøre som jeg, og håbe sælgeren er ærlig.

• #2   28. mar 2009 Hvis han/hun ødelægger den, så har han/hun købt den.

• #3   28. mar 2009 Juridisk set er det dig som hænger på den, hvis der bliver lavet en skade på motorcyklen under en prøvekørsel (og du stadig står som ejer). Tjek evt. hvordan dine forsikringsbetingelser er vedr. kaskodækning, når du låner cyklen ud til andre.
    Jeg har af flere omgange bådet været sælger og køber, og har altid "vurderet" personen fra gang til gang... Jeg har aldrig haft nogle problemer med at de er faldet og har skadet motorcyklen, eller selv haft problemer med at få lov til at prøvekøre den.
    Nuvel, nu er det ikke 100.000 kroners cykler jeg har handlet med, så skaden havde heller ikke været så stor... Men princippet er jo det samme.

Du kan godt udfærdiggøre et dokument, men mon ikke det næsten bliver for langhåret? Jeg ved ikke selv om jeg vil sige fra, hvis jeg som køber skulle underskrive et dokument om, at jeg selv beltate for skader, hvis jeg prøvekørte motorcyklen. Jeg vil dog kunne se det retfærdige i, at man evt. delte selvrisikoen eller lign.

Mit bedste råd er, se folk an, og vær ikke bange for at bede om lov til at se pappet... Det har jeg gjort i alle tilfælde, og er selv blevet spurgt en enkelt gang, og det mener jeg er ganske normal "procedure".

• #4   28. mar 2009 Solgte min for et par uger siden, lod såmænd køber få en lille prøvetur (gjorde det dog klokke klart at jeg ikke kunne acceptere vild kørsel mm).. men det er vel et spørgsmål om tillid. Ville aldrig selv købe noget, hvis jeg skulle ligge depositum for en prøvekørsel. Der er vel forbundet en lille risiko met at sælge privat og så score lidt mere end en forhandler vil gi´.

Husk at se gyldigt kørekort i tilfælde af prøvetur....ingen forsikring vil dække hvis fører ikke har kørekort ....

• #6   28. mar 2009 Jeg har selv solgt og købt flere cykler.
    Og jeg har lavet et standart dokument, hvor i der står at de dækker selvrisiko hvis der skulle ske noget.

På det dokument står navn og adresse samt kørekort nr.
    Det har aldrig været noget problem at få folk til at godtage.

Så ved man også at folk passer bedre på, og der er en støre chancen for de kommer tilbage med cyklen.

• #7   28. mar 2009 Jeg har kun haft en der væltede under en prøvetur. Men han var klar over, at der var noget der hed "You break it, you buy it". Så han kom pænt og afleveret et sidespejl, og sagde. "Jeg er sku nok nød til at købe din mc smiley "

• #8   28. mar 2009 Hvis ikke en køber vil underskrive et papir på at han selv betaler skader, så er køber slet ikke interesseret i at købe den. Så er det bare en testpilot!

• #10   28. mar 2009 Kørekortet skal naturligvis vises inden en evt. køber overhovedet får lov til at starte den.

Jeg tror, at jeg laver en seddel med en kort tekst på a la, you brake it you but it. Der er ikke kasko på cyklen.

Hvis ikke en køber kan acceptere det, så kommer der nok en anden.

• #11   28. mar 2009 "if you brake it, you buy it..."

Det er godt nok en åndssvag regel da. Så hvis jeg bremser én gang på din motorcykel, mens jeg prøvekører den, så SKAL jeg købe den? :Þ

• #12   28. mar 2009 Jeg tror desværre det er en falsk tryghed for mange af jer, hvis i tror en underskreven seddel kan redde en skadet mc hvis personen alligevel ikke er villig/istand til at betale. Den må køres på egen forsikring eller sælges til en forhandler.

Kommentér på:
Prøvekørsel af MC

Annonce