{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Motor stopper ved høje omdr........... {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et problem efter jeg har haft cyklen til service i torsdags.. Og ja. .har talt med værkstedet.. som er ved at undersøge "fejlen".

Kort fortalt drejer det sig om at jeg efter dette 6000 km service.. når jeg kører og får mindst 5000 omdr.... hvis jeg så tager koblingen hurtigt og samtidigt slipper gassen går motoren helt ud...
Slipper jeg koblingsgrebet igen..efter at motoren er gået ud.. starter den fint igen.. hver gang. Dvs. jeg behøver ikke at trykke på starteren.. for at komme videre..

Jeg talte naturligvis allerede med værkstedet torsdags eftermiddag.. da jeg kom hjem.. da jeg lige havde opdaget det.. og aftalte at jeg smed cyklen ind til dem fredag... for at de kunne fremprovokere fejlen og løse den..

De vendte pænt tilbage efter nogle timer.. og sagde at de ikke kunne få den til at gøre det.. og det nok var fordi benzin tanken var ved at være tom... smiley ... men forklarede dem.. at det havde den jo ikke været dagen før.. Vi aftalte derfor at jeg skulle teste det af hele weekeinden og melde tilbage her i dag.. Jeg hentede derfor cyklen hos dem.. og gæt hvad.. jeg kunne få den til at lave det stunt igen.. inden jeg havde kørt 2 km...

Hele weekenden har vi så testet cyklen både gemalen og jeg.. med fuld tank til næsten tom tank.. fra kold motor.. og hele vejen til varm motor.. Faktum er at vi begge kan få den til at gå ud.. når omdr. er på min 5000.. og i hvilket som helst gear med tom til fuld tank.. Dog har vi ikke kunne få den til at gøre det når olietemp. er på over 50-55 grader.. dvs.. det ser ud til at forekomme ved kold.. til halvvarm motor..

Har nogle af jer andre oplevet noget lignende.. ?? og i givet fald hvad det skyldes... Nu er min model GSX650F jo ikke unik.. så andre modeller har måske oplevet lignende fejl.. som kan genkende problemstillingen..

Værkstedet er naturligvis blevet ringet op.. og fået ovennævnte historie.. og de vil (udover foreslaget at skrue på CO tallet) prøve at ringe til importøren og høre om de har hørt noget om dette.. før vi gør mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor stopper ved høje omdr...........
Kommentér på:
Motor stopper ved høje omdr...........

Annonce