Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støj måling på udstødning.
  • #1   24. jan 2006 jeg tror hvis du for fat i arbejdstilsynet og se om du ikke kan få lavet en støj måling så tror jeg sq næsten du kan få det lavet.

du kan få en test lavet ved div ICE ( InCarEntertainment) butikker de skal selvfølgelig have udstyret til trykmåling altså DB måling men det skal lige siges deres system er ikke bygget til Larm

• #2   24. jan 2006 Tror det er ved omkring 4000 omdr. at de fleste cykler er godkendt...
    Vil tro det er en standmåling.
    Tror dog ikke det er noget du skal gå så højt op i.
    På min står der vist stemplet 97 db ved 6750 omdr. på stellet..
    Men hvis jeg får den målt en meter bag udst.. ved 7000 omdr. efter omdrtæller viser den heldigvis kun 94 db..med standardpotte (hvilket jo kun er halvt så højt som 97db da db er en log. skala.)
    Man kan jo måle støjen på alle de måder du foregiver.

• #3   24. jan 2006 det jeg søger er hvordan jeg skal måle støjen for jeg kan godt skaffe en db måler jeg skal bare vide hvordan jeg skal måle støjen. jeg er lidt i tvivl om min udstødning larmer for meget. Hvor fokuseret er det danske politi på støjen er det noget de går meget op i eller ser de lidt i gennem fingre med det?? jeg skulle jo nødig have konfiskeret min udstødning.

• #4   24. jan 2006 Hvis det bare er fordi den skal synes, så lad være med at bekymre dig bare kør til syn hvis den ikke larme fuldstænigt absurt.

Hvis du bare skal have et skøn over hvr meget den larmer så har mange mobiltlfer db-måler....kan vel bruges som grovindikator

• #5   24. jan 2006 Nej det går de ikke op i.......
    Måske i tyskland......
    Er blevet stoppet tit aldrig fået bøvl for potter...

• #6   24. jan 2006 Tror kun det er kanllerter hvor de konfiskerer ting i dk.

• #7   24. jan 2006 det er et ny udstødning jeg selv har lavet. dvs jeg har taget en org udstødning og pillet indmaden ud og selv lavet noget indmad til den så den brøler lidt mere.

• #9   24. jan 2006 det er fordi jeg skal til bakkens åbning og har hørt at de er rimelig strikse derovre overfor reglerne og sådan så erjeg lidt i tvivl om jeg skal sætte den hjemme lavede udstødning på eller jeg bare skal beholde den org til jeg har kommer hjem igen! jeg gider nemlig ikke at stå og ikke kan få lov at køre hjem pga. en udstødning det ville jo være dumt.

• #11   24. jan 2006 ok så er der jo ikke noget at være urolig for. den køde er vel bare på. 500 kr.! eller hvormeget kan sådan noget løbe op i?

• #13   24. jan 2006 ja så længe de ikke giver et klip for det, er det jo ikke så galt.

• #14   24. jan 2006 Hvis de kaldte alle mc`er til syn fordi de larmte for meget ville der være booket op i synshallerne de næste 10år eller deromkring hehe

• #15   24. jan 2006 Nicolas har ret, og jeg ved at min bandit 600 måtte støje 90 db ved 3500 omdr.
    det fik jeg at vide til syn.

• #16   24. jan 2006 Jeg har både kørt gennem syn og forbi masser af poilcer med min potte på, den siger da en del, men der er ingen der har spurgt/sagt noget til det overhovedet. Så det tror jeg sgu ikke at du skal være bange for. Inden ved Bakke åbningen er der 1000-vis af cykler der larmer for meget, tror ikke at de fysisk kan nå at skulle stoppe dem alle. Forestil dig hvordan 9 ud af 10 Harley'er lyder, og sammenlign så med din mc's lyd -tror ikke at det er dig de stopper først...

• #17   24. jan 2006 Min siger 93db... Ved dog ikk hvordan / Hvor de har målt

• #18   24. jan 2006 Det med støj måling ved et bestemt omdr. tal er jo heller ikke helt fair.....
    En en-stamper der ringer ud ved 6500 omdr kan man jo ikke sammenligne direkte med en 4 cyl. der ringer ud ved fx. 15000 omdr
    Hvis man fx. lydtester en gsxr250 ved 3500 går den jo bare i høj tomgang.

• #19   5. maj 2014 med en smartphone app, så har jeg kunne måle 95dB når jeg står ved siden af og trækker den op i omd.
    Det er en gennemgående lydpotte, med eftermonterede fløjte.
    Men hvordan vil det se ud til SYN ???

Kommentér på:
støj måling på udstødning.

Annonce