{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.875 visninger | Oprettet:

Stoppet af politi på mc uden afgift? {{forumTopicSubject}}

var ude ved en af mine venner igår for at se hans nye R1 06 som han har hentet i tyskland, vi lå og kørte lidt frem og tilbage på en landevej med ikke meget trafik og hver gang der kom biler holdte vi ind..... men så havde naboen self ringet til politiet fordi han synes det larmede... det endte med de tog motorcyklen med falck hvad sker der med den nu så? beholder de motorcyklen? det skal lige siges at han ikke ku finde på at køre uden afgift andre steder end på den landevej ved hans bolig. afgiften sku ha været betalt når hans hus blir solgt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politi på mc uden afgift?
  • #1   9. apr 2009 Fandme surt... Det er da noget af en lorte nabo han har fået sig...

    Ved desværre ingenting om hvad der sker med cyklen.


  • #2   9. apr 2009 Du kan sige til din kammerat at en prøveplade til 100 kr havde klaret ALLE de problemer... nu for han en bøde der er lige så høj som afgiften... og er de i rigtig dårlig humør for han ik cyklen tilbage før afgiften og bøden er betalt....

  • #3   9. apr 2009 ham og hans nabo har altid ligget i krig over de mest latterlige ting.... det er en mand på ca 60 der bare finder sig i ingenting

  • #4   9. apr 2009 Daniel, Så er det vel om at lave nogle brændere udenfor hans hus kl. 03 om natten - når lige bøde og afgift er betalt smiley

  • #5   9. apr 2009 jeg skal bare lige høre om jeg læser det rigtigt! skal han betale afgiften plus en bøde som er svare til afgiften? ex; afgift: 1000 kr + bøde 900 kr?

    det lyder jo helt sindsygt hvis det er rigtigt!!!????


  • #6   9. apr 2009 Christian, Ja, svindler man og kører et køretøj uden at betale afgift, så er bøden lige så stor som afgiften. Dvs. en afgift på 50.000,- så skal man derudover også betale 50.000,- i bøde. Det er dyrt at snyde da der jo netop er mange penge i det.

  • #7   9. apr 2009 sur røv, men ingen medlidenhed her.... godt at der ikke skete noget for så havde han selv hent på hele regningen selv, for når der ingen plader er på så er der ingen forsikring.... så det er en regning på i hvert fald afgiften + bøde... har også hørt dobbelt afgift , men det er jeg lidt usikker på.



  • #8   9. apr 2009 og jeg vil lige tilføje lidt sort musik, som i passende kunne spille for din nabo...:
    http://www.youtube.com/watch?v=1VRZq3J0uz4&feature=related




  • #9   9. apr 2009 Er der nogen der rent faktisk VED noget om den med bøde i samme størrelse som afgift`? Har hørt det flere gange, men det er aldrig blevet bekræftet af nogen!

  • #11   9. apr 2009 Christian L ---->
    Er det ikke mere musik i denne retning der skal spilles for den latterlige nabo!? Ihvertfald IMO...

    http://www.youtube.com/watch?v=zHf4aSr8e4o


  • #12   9. apr 2009 Har nu personligt overhovedet ikke ondt af hvis der falder en stor bøde.. Så lange der ikke er nogen plade på skal den da ikke på nogen vej-heller ikke den man bor på, ved godt det er mega fristende, men så jeg sgu da en skide prøveplade

  • #13   9. apr 2009 Sad der en tysk nummer plade på? Ellers har din ven "bare" kørt uden plader, er det er "kun" en bøde på 5000 kr. Har han der imod haft en udlandsk plade på cykler, har han prøvet at snyde starten. Og så skal der batales afgift+mega bøde desværre.

  • #14   9. apr 2009 Mener mener mener.... Er der nogen der VED noget?????

  • #15   9. apr 2009 har også hørt det er noget med afgift + bøde i afgiftens størrelse ( er ikke sikker på dette).

    men det finder du / din kammerat nok snart ud af hvad der sker:/


  • #16   9. apr 2009 Satans Yngel-en tysk plade er vel også udenlandsk???

  • #18   9. apr 2009 min nabo lavedesamme nummer hvor den blev taget

    det var en gsxr 1000 som han havde hentet i tyskland der sad ingen plader på og afgiften hva ikke betalt han fik en bøde der svare til afgiften + han skulle betale afgiften vis han ville have biken tilbage men bøden skulle betales


  • #19   9. apr 2009 fandt det her på en bilimports side..

    SPØRGSMÅL: Jeg kender en person, der kører rundt i to biler med samme nummerplade på. Den ene bil er ikke registreret, fordi han har købt den i Tyskland og ikke har råd til at betale afgiften. Så han har blot anmeldt sin nummerplade fra bil nummer ét som mistet og fået en ny, som han nu har sat på den tyske bil. Jeg kan ikke forstå, at der ikke bliver gjort noget ved det. Hvis der sker en ulykke, er bilen jo ikke forsikret. Hvad giver det i straf og bøde?

    SVAR: Det er naturligvis klart ulovligt at fifle med nummerplader og registreringsafgift - og det bliver dyrt! Overtrædelser af lov om registreringsafgift straffes med op til halvandet års fængsel. I særligt grove tilfælde kan straffelovens paragraf 289 om skattesvig mv. bruges, og den kan give op til fire års fængsel. Retspraksis er, at hvis man snyder for over 100.000 kroner, koster det fængsel, eventuelt betinget, og en tillægsbøde.

    Ellers vil straffen typisk lyde på en bøde på to gange det beløb, der er snydt for. Den unddragne registreringsafgift skal naturligvis også betales. Så det kan løbe op i meget store beløb. I det tilfælde, du nævner, vil der også være tale om overtrædelser af nummerpladeloven og straffelovens paragraf 163 om urigtig erklæring til en offentlig myndighed, fordi en erstatningsnummerplade kun udleveres mod en tro-og-love erklæring om, at den er mistet.

    Det er også ulovligt at køre rundt i en bil, der ikke er ansvarsforsikret. Hvis der sker en ulykke, hænger manden selv på regningen, men han kan jo nok ikke betale. Du bør ringe til politiet og anmelde sagen, så det kan blive stoppet!

    I København blev en 37-årig mand idømt seks måneders betinget fængsel og en bøde på 450.000 kr., fordi han ikke indregistrerede sin tyske Mercedes. Han kørte rundt i den i Danmark først på tyske grænseplader og senere på prøveskilte. SKAT beslaglagde også bilen som sikkerhed for registreringsafgiften på 930.000 kroner.


  • #20   9. apr 2009 Fuck da det, de ved hvad de vil have for det!! Godt jeg har mit på det rene!!

  • #21   9. apr 2009 tja jeg havde hellere ikke ondt af min nabo da det skete jeg havde saghan skulle lade vær t

  • #22   9. apr 2009 det sgu i orden at naboen ringer, hvem betaler hvis han kører nogen/ noget ned eller ihjel ??? prøv at tænke logisk inden i forbander naboen, det kunne være jeres børn som blev ramt af sådan en galning, desuden kan man altså hente prøveplader og så trille rundt uden problemer på det stykke vej man nu kan lide

  • #23   9. apr 2009 Bodie, Ja det er da fint hvis det var den manglende nummerplade som var grunden til at han ringede. Det lyder dog mere som om at det var larmen fra cyklerne, og så er det squ noget pjat.

  • #24   9. apr 2009 Man må da håbe i har jeres egen sti ren, når i kan sidde og håne en der har trillet op og ned af sin vej.
    Hvis det ellers er rigtig hvad trådstarter fortæller om de har kørt ind til siden ved forbikørende, så er det sku en dyr lærestreg.


  • #25   9. apr 2009 Bodie B

    Naboen skal da blande sig udenom det beskrevne, det var sgu da harmløst!

    Der vil under alle omstændigheder blive betalt, hvis der skete personskade. Forskellen er bare, at når han ikke er forsikret, så hænger han selv på regningen bagefter. Det er jo ikke sådan, at der ikke bliver betalt en krone, hvis ikke forsikringen er i orden...

    Og blev en af mine sønner kørt ned, så ville jeg sgu da skide på om der var plade på eller ej!! Det har sgu da ingenting med pladen at gøre, folk kører sgu da ikke børn ned med vilje vel. Men min reaktion ville selvfølgelig være noget anderledes, hvis der var kørt hovedløst, nr.plade eller ej....


    Mener jeg......


  • #26   9. apr 2009 Jeg troede efterhånden at denne episode havde været gentaget så mange gange at alle vidste at det ikke kan svare sig at køre uden prøveplade smiley

    Det er lidt ala en økonomisk darwin award.


  • #27   9. apr 2009 Tilføjer lige, at det vist er din egen forsikring der udbetaler det du skal have, og så går de efter synderen bagefter...

  • #28   9. apr 2009 INGEN PLADER --- INGEN FORSIKRING !!!! hvem skal så betale ???

  • #29   9. apr 2009 martin vis der ingen forsikring er på biken så er der jo intet der forsikre den du rammer hvem skal så udbetale ?

  • #30   9. apr 2009 for helvede bodie du kom først

  • #31   9. apr 2009 Du melder det til egen forsikring og de går så videre, mener det er sådan det hænger sammen.

    MAN SLIPPER SGU DA IKKE FOR, AT BETALE FORDI MAN IKKE HAR FORSIKRET SIG!!! Og i DK er det heldigvis ikke sådan, at du kun får pengene hvis han har dem... Er du udsat for erstatningsberettiget skade i DK, så får du også din erstatning uanset hvad. Så er der andre instanser der går efter synderen bagefter, det behøver du ikke selv bekymre dig om!!!


  • #32   9. apr 2009 En R1 årg. 06 hmm så bliver bøden vel omkring de 100.000 kr. og dertil afgiften hvis han fortsat ønsker at få den på plader, dvs. 100.000 kr. oveni.

    Udover det vil jeg da sige at det lyder utroligt at de kan finde på at tage den på baggrund af at an har trillet lidt op og ned af en markvej. Er vi helt sikre på det er det eneste der er sket?

    Jeg får total koldsved for jeg kørte da også lige 1 km test med min baneracer i søndags på en markvej. Men der er det selvfølgelig tydeligt at det ikke er for at snyde i det daglige.


  • #33   9. apr 2009 Ja ok.. Den er lidt værre. Ved nærmere eftertanke tror jeg egentlig også den markvej jeg lånte er en privat vej.

  • #34   9. apr 2009 Det er jo sådan nogle groteske regler og bøder der får folk til at stikke af fra politiet når de bliver taget uden plade ...

  • #35   9. apr 2009 Skal vi andre betale afgift på mc, så skal han sgu også. Har ikke ondt af ham.

  • #36   9. apr 2009 Det er sku lidt imponerende at nogen er så hjernedød at ligge og køre rundt på en cykel uden nogen form for forsikring.
    Et er man ikke kan / vil betale afgiften, men så kan man leje den prøveplade isteden.

    Og ja jeg ved med stor sikkerhed bøden er det sammen som afgiften. Jeg har arbejdet med motorcykler i mange år og flere af mine faste kunder har prøvet at betale den "STORE" afgift. Og nej man bliver IKKE spurgt om man ønsker at betale afgiften. DET KOMMER HELT AF SIG SELV.
    Så det vli nok være en ret god ide at købe et par flasker RIGTIG dyr vin til bankrådgiveren. For der bliver sku brugt, for en del penge ret snart.

    Det skal så lige indskydes at man så heller ikke kan klar over afgift udregnings grundlagt.


  • #37   10. apr 2009 Det groteske er at det rent strafmæssigt og økonomisk bedre kan betale sig at leje sine børn ud som sexslaver, og på den måde spare sammen til en fed motorcykel.... Her har jeg lidt svært ved at finde den "røde" tråd i vores lovgivning...

  • #38   10. apr 2009 Keyser
    nogen er hjernedøde og nogen er født uden hjerne, du må være født uden hjerne siden du synes at man bare kan sælge sine børn som sexslaver for at få råd til en mc.!! er det noget du gør meget i det der med børn ??


  • #39   10. apr 2009 Bodie B
    jeg tror du misforstår Keyser...


  • #40   10. apr 2009 Bodie B, Hvis du tog dig tid til at læse Keysers indlæg ordentligt inden du så rødt, så ville du forstå at hans pointe blot er at rent strafmæssigt kunne det måske bedre betale sig at lege sine børn ud som sexslaver end at forsøge at undslippe afgiften; dét synes han er grotesk.

  • #41   10. apr 2009 Jannic (slagelse) H skrev: "Ellers vil straffen typisk lyde på en bøde på to gange det beløb, der er snydt for."

    Så hvis afgiften ligger på 100.000 kr., så bliver bøden på 200.000 kr. og bagefter skal man så betale afgiften på 100.000 kr.? Så man skal i alt have 300.000 kr. op ad lommen?


  • #42   10. apr 2009 Snetyven, ja det er vel heller ikke mere ned rimeligt for at være så dum!!!

  • #43   10. apr 2009 jer er sku glad for at jeg ikke kørte på min før jeg fik betalt afgift og fik en nr-plade smiley

  • #44   10. apr 2009 Pitte, Men der er jo forskel på at køre uden nummerplade fordi man ikke har betalt sin afgift og så at køre uden nummerplade for at slippe for eventuelle bøder.

  • #45   10. apr 2009 Hvad sker der med biken hvis man ikke betaler, ryger den så på politi aktion?

    han skal vel betale bøden lige meget hvad!?

    jeg vil give folk ret, det er dumt at køre uden plade og forsikring! Specielt hvis man har en bike som larmer og skaber opmærksomhed! plus hvis man ved der er en nabo som har ondt i røven over alt!


  • #46   10. apr 2009 lol er dette ikke oppe og vende et par gange hvert år?

  • #47   10. apr 2009 Det er sku ærgeligt.

    Jeg bliver helt dårlig når jeg læser at der er nogen herinde der ikk har ondt af dig, hvis det er foregået som du skriver. "køb en prøveplade" Der er grænser for hvilke formål man kan købe sådan en til. Er formålet joyride, så er de ikke til at få.

    Faktum er at det jo ikke ligefrem er jordens største dødssynd, og nu risikerer manden at få en bøde og betinget fængselsstraf. Slap nu af hvor er det skudt over målet!!!


  • #48   10. apr 2009 slap nu af med med alle de skrækscenarier, der er blevet kørt på et ikke indregistret køretøj.... der er IKKE blevet kørt på et køretøj med falsk plade.

    derfor får han en forholdsvis lille bøde... han har ikke fusket staten for noget som helst, han har overtrådt trafikloven.

    det er præcis det samme som at køre rundt på vejene på en pitbike, eller i en gaffeltruck... bliver man så også tvunget til at betale indregistreringen på dem? nej vel... de bliver konfiskeret, eller man får en advarsel eller en bøde...


  • #49   10. apr 2009 Jesper (Vejle) R

    Nu ved jeg så ikke lige hvordan du vil kunne betale afgift på en Pitbike, den er IKKE typegodtkendt og af samme grund er der ikke noget afgiftgrundlag. En gaffeltruck er et arbejdsredskab, og den er der heller ikke afgift på.

    En sag som den er bliver sidestillet med at køre på prøveplade uden gyndig grund og du kan være 100% sikker på der skal være en RIGTIG god undskylding til for at undgå 2 x afgift.


  • #50   11. apr 2009 Fu** jeg føler med ham... og hvem har ikke kørt på falske plader eller helt uden eller mc uden afgift af dem som har kørt mc i mere end 15år... jeg forstår godt i værste tilfælde ved ulykke osv. men forfanden så galt er den sag nu heller ikke...!
    som om alle af dem som skriver den ene skræk historie efter den anden.. altid kører efter færdsels reglerne og ikke køre forstærkt osv.
    men oki.. man skal ytre som man har lyst i DK
    men naboen er da bare en nar...


  • #51   11. apr 2009 hvorfor ikke bare ringe til bødekontoret eller politiet?????? de kan nok give dig det mest nøjagtige svar !!!! men må nok indrømme som mange andre jeg er overrasket over hvor mange der sidder og pudser deres glorie her, gå ud og puds cyklen i stedet....

  • #52   11. apr 2009 Bødens størrelse er IKKE automatisk = den manglende afgift....

    Her er f.eks. en sag, hvor een har kørt i svensk bil+motorcykel med mgl. afgifter på 120+150.000 = 270.000.
    Han blev i første omgang idømt bøde på 125.000 og betinget 40 dage (men senere frifundet, vist pga. tvivl om bopæl).
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1641313&vId=0


  • #53   19. apr 2009 Lad os lige få en opdate når han får at vide hvad der skal ske

  • #54   20. apr 2009 syntes at have læst et sted han fik 5års ubetinget fængsel og en bøde på 1.8million for den meget grove forseelse.. :-)))



    Ej er gas.. !


  • #55   20. apr 2009 sn00py ....
    Det var altså kun 3 år han fik ;o)


  • #56   10. dec 2009 Ja, hvordan gik det egentligt i denne sag?

  • #57   6. mar 2010 Nu faldt jeg lige over denne tråd. Er der sket noget yderligere?

  • Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #58   4. jun 2013 fandme sjovt at se i alle for så ondt i røven over der ikke er betalt afgift.. for i er nemlig alle sammen mors små engle basser :)))

  • #59   4. jun 2013 Hvorfor vække en 3 år gammel tråd med en "smart bemærkning"?

  • #60   4. jun 2013 Og du er 3 år bagud Nicolai

Kommentér på:
Stoppet af politi på mc uden afgift?

Annonce