{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ?? ang. spejlvisir
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   10. apr 2009 Man kan godt få spejlvisir som ikke er tonede, så det kan man ikke svare endegyldigt på.

Det er vist mest gejl at folk køber dem. :o)

• #2   10. apr 2009 okay jamen så blev jeg da det klogere smiley jeg takker...

• #3   10. apr 2009 Jeg har købt blåt spejl Visir og det er tonet, det var mest for lir

• #4   10. apr 2009 mit fungerer som et tonet, samtidigt med at det ser pisse godt ud smiley

• #5   10. apr 2009 De har en grim bivirkning. De andre trafikanter taber kontakten, når de ikke kan se noget ansigt - du fremmedgøres eller umenneskeliggøres for f.eks. bilister - ikke noge jeg vil anbefale

• #6   10. apr 2009 Har et iridium (blåt) visir til min blå hjelm.
    Det er mest gejl, dog er mit også tonet.

Knud> Enig, derfor jeg også altid løfter visiret ved lyskurve, rundkørsler o.lign...men naturligvis en ulempe ved sideveje osv...

• #7   10. apr 2009 Personligt kører jeg rundt med et std. kedeligt visir og så nogle solbriller når det er nødvendigt. Så er jeg fri for at have et ekstra visir med, hvis jeg nu kører et sted hen mens solen skinner, men skal køre hjem når der er mørkt..
    - Men ja, det ser da ikke så smart ud...

• #8   10. apr 2009 Navne-bror....hvis det er dunkelt og mørkt..så er vi, med de gejlede visirer..ikke så heldigt stillet.
    Hvis jeg ved jeg skal hjem når det er mørkt, så skifter jeg også tilbage til std.visir...thank God for pinlock...

• #9   10. apr 2009 Brian - heh, ja det kan være. Jeg har kun mit std. visir, så skal ikke gøre mig klog på hvor let det er smiley

• #11   10. apr 2009 Det er egentligt lidt sjovt at tænke på, at det er ulovligt at tone de forreste ruder på en bil, mens det er helt lovligt at køre med stærkt mørktonet forrude (visir) på mc.

Bare en lille tanke smiley

• #12   10. apr 2009 Ulrik:

Jo en lille, men gevaldig interessant tanke:-)

• #13   10. apr 2009 Næh egentlig ikke særligt interessant tanke. Mørkt tonet visir er jo bare en erstatning for solbriller, og mørktonet visir er ulovligt at køre med i lygtetændingstiden, så jeg kan ikke se hvor og hvad problemet er....

• #14   10. apr 2009 I har alle ret...
    På en to-sporet hovedvej, var jeg i en bane ved siden af en patruljevogn i forgårs....de gloede godt nok MEGET interesseret på mig..og drøftede "et-eller-andet" pegende på mig...
    Vil formode de drøftede mit visir......men de kørte videre uden at gøre noget...
    Hvis det havde været en bil med tonede sideruder foran, havde der ligget en 500 kr bøde (stk ?) og indkald til syn....

• #15   11. apr 2009 Generelt tror jeg bare det er farligt at færdes i trafikken, skal vi alle være sikre køret vi alle i neongule veste med gule hjelme

• #16   11. apr 2009 Ulrik, Et visir kan jo hurtigt og let skiftes. Da er det værre med en forrude smiley

• #17   11. apr 2009 Jonas F: Men det forhindrer jo øjenkontakt med andre bilister mens man har det på smiley

Så vidt jeg har forstået det, er det ikke lovligt at tone de forreste ruder i en bil, da det forhindrer øjenkontakt med andre bilister (men jeg kan jo have misforstået det). Så set fra den vinkel (og med mine øjne), er der ikke meget forskel på et tonet visir og en tonet forrude.

• #18   11. apr 2009 Ulrik, Det er rigtigt, men den begrundelse kontra det at kunne se i sollys, så finder jeg den lidt vag. Jeg kører med sort visir for at kunne se. Solbriller vil jeg gerne undgå da jeg ikke er tryg ved at have brileglas omkring øjnene hvis det går galt.

• #19   11. apr 2009 Jonas F: Så taler vi om bekvemmelighed frem for sikkerhed. Og jeg tror ikke at loven er tænkt sådan smiley
    En løsning på sollysproblemet, kunne fx være at montere en form for tonet plastikstrimmel i den øverste kant af hjelmen (har fx set dem hos louis), det skulle vist løse de fleste solproblemer, med undtagelse af en lavthængende vintersol. Har selv haft kørt med det, og det virkede fint.

Jeg kører i øvrigt selv med tonet-/spejlvisir, så det er ikke fordi jeg er imod det, men som sagt: bare en lille tanke/undren over lovens indretning smiley

• #20   11. apr 2009 Ulrik, Lad mig omformulere; jeg er utryg ved min sikkerhed med solbriller inde i hjelmen hvorimod det ikke bekymrer mig at folk ikke kan se mine øjne smiley

Er begrundelsen for biler den manglende øjenkontakt, så er lovgivningen da pudsig ja. Jeg forstår dog ikke helt argumentet for trafiksikkerheden. Ja, man bliver vel fremmedgjort i den korte interaktion man har med en anden trafikant; men det giver vel ikke den anden trafikant en akut lyst til at køre ud for ubetinget vigepligt og således få ødelagt sin bil når en mc og dennes fremmedgjorte fører rammer bilen.

• #21   11. apr 2009 Jeg kan nu godt se lidt mening i det med øjenkontakt. Jeg kunne forestille mig, at det vil give en lidt mere flydende trafik (især i storbyer), og især ved fodgængerovergange er øjenkontakt også relevant. Det samme med bilister/cyklister/fodgængere, ved højresving i kryds. Evt. også ved vognbaneskift i tæt trafik. Og garanteret også i en del andre situationer.
    Men ved dog ikke, hvad de konkrete grundlag for forbudet mod toning af bilruder præcist har været, bare nogle bud.

• #22   12. apr 2009 Det med øjenkontakt er måske nok et skidt valgt ord, for hvornår har man det på 10 15 meters afstand? Derimod kan man se om forks ansigter er vendt mod en, og nok så vigtigt - man kan se noget ANSIGT!

Det virker helt ubevidst langt mere opmærksomhedsfremkaldende på det store flertal end en eller anden Alien bag et reflekterende skjold.

Utrygheden med briller inde i hjelmen er nok en sagablot. Jeg kærer altid med mine almindelige briller, og de er fremstillet i et meget smidigt titaniumstel, med brudsikre glas - jeg forestiller mig ikke, at de gør nogen som helst skade.

Dertil kommer, at jeg har en skygge på min hjelm, ved at kippe hovedet bare en smule, kan jeg snildt holde solen ude af øjnene

• #23   12. apr 2009 Jeg kan sagtens se det ubevidste i det, "umenneskeliggørelsen". Men jeg er ikke overbevist om at det betyder så meget. Folk kan se om man kigger i deres retning med eller uden spejl og sort visir; de kan jo se hvor visiret peger hen af. I situationer ved fodgængerovergange nikker jeg oftest med hovedet for at lade dem vide at jeg har set dem. Umenneskeliggørelsen sker først når folk har set en, altså er man i det mindste set, og så tror jeg ikke at chancen for at der bliver taget katastrofale beslutninger derfra er så overhængende. Men det er vel snarer en tro end en viden smiley

Kommentér på:
?? ang. spejlvisir

Annonce