{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang bønder
  • #1   11. apr 2009 synes bare nogen af de kommntarer de kommer med er helt hen i vejret. der er tydeligvis et par af dem der selv er bønder.

  • #2   11. apr 2009 Synes faktisk ikke problemet er så stort herude hvor jeg kommer fra.
    Hvis man i bil gør opmærksom på at man gerne vil forbi synes jeg der er mange der er flinke til at trække ind/gøre plads. ca. halvdelen vil jeg mene. På motorcyklen er det heldigvis bare forbi efter at ha udspioneret traktoren længe nok for at se om han ikke lige pludselig drejer.


  • #3   11. apr 2009 Nu er jeg ikke ekspert på området, men hvad skal en evt. modkørende gøre? Køre i grøften? For der er jo tydeligvis ikke plads.

  • #4   11. apr 2009 længere inde i kommentarerne er der også flere der er utilfreds med at vejene ikke bliver gjort rene. deres kommentar er så "tør øjnene". jeg synes det er uforsvarligt at de lader det ligge.

  • #5   11. apr 2009 Ja med vejene er noget svineri. Men de er sikkert ligeglade med sådan nogle som os.

  • #6   11. apr 2009 jeg er selv landmand og jeg ville ikke køre som han som det ser ud til er der plads flere steder til lige at tage gassen af og holde ind, det er det mindste lige at gøre. og der er også flere af dem der har skrevet der over som ihvertfald ikke er landmænd, kan man se. jeg mener at det er landmændne der skal vise hensyn for der er os der er størst og køre langsomst, men mener også at at andre billister burde vise bare en lille smule hensyn istedet for af blive pise sure. vi er der jo ikke så lang tid.

    men ergo han kunne godt lige ha hold ind og ladet bilen kommme forbi, det er min mening


  • #7   11. apr 2009 bønder har forkørelses ret i alle situationer, det står i håndbogen for bønder side 9 stykke 3, cirka:-)

    tror bare ikke de alle sammen tænker sig godt nok om, det samme gælder også dem i bil/mc der vil udenom, vær nu for helvede sikker på at der er plads og ikke en lille sidevej som bonden skal ned af, det tager altså kun 2 sekunder at orientere sig, så må man komme de 2 sek for sent..


  • #8   11. apr 2009 iøvrigt er det også tilladt at give signal med horn og lygter så den foran kan se/hører dig..

  • #9   11. apr 2009 Jeg synes det er forrykt at man må køre sådan et skrummel der som 16 årig. Det håber jeg også snart politikerne finder ud af, for der er satme mange knægte herovre, som ikke burde sidde bag rattet i sådan en.

  • #10   11. apr 2009 De burde for OS og andre modkørendes skyld have en følgevogn kørende 150 m foran med rotorblink og skiltning når de overskrider mere end en kørebanes bredde.

    Om man så næsten holdt stille i et tænkt eksempel som modkørende har man jo ikke en chance når han kommer brasende rundt i et sving med tjah op til 40 km/t og 111 under næsen.


  • #11   11. apr 2009 lad os få nogle flere bønder på vejene så kan vi alle køre lige langsomt jeg har aldrig oplevet så meget svineri andre steder i verden lad os få nogle flere på vejene så kan give de arbejdesløse noget at lave

  • #12   11. apr 2009 Traktorer sgu bare helt forbydes, så er vi ud over de problemer...

  • #13   11. apr 2009 kan godt følge udtalelser fra alle men folk der ikke har det store begreb om arbejdet kan sagtens skelnes ud, man ska jo generalisere pga enkelte tilfælde, ja nogle er svin, andre er ikk, har selv arbejdet med det helt fra barn af og mange gjorde hvad de kunne for at gøre rent men er sku ikk helt nemt ved en meget trafikeret hovedvej eks og inden man når ud og skal gøre rent så er alt møget fastkørt og man kan ikk gøre det store ved det alligevel, dertil kan jeg sagtens se det fra andre punkter af måde som billist og mc'ist i særhed da vejens forhold er meget vigtig og en hyggelig tur ud over land kan ende meget galt pga svineri, syntes bare det er forkert at generalisere tror bare det var det jeg vil sige:) nyd det gode vejr istedet og få en is på stranden;) der er noget med der er gratis is på enø;)

  • #14   11. apr 2009 Jeg bliver også irriteret af og til, men jeg synes også lige vi skal tænke på andet end os selv vor tid og vores I-Pod (Citat: "Mikkel T)

    Jeg ved ikke, hvor mange herinde der sejler, men en af hovedreglerne ved at færdes på vand er: "Lyst viger for Brød"
    De her mennesker er på arbejde - oven i købet af den slags, der gør os alle gavn, idet deres produkter eksporteres!

    Med det i baghovedet kan jeg godt leve med, at de flytter sig mellem deres arbejdssteder - og de sidder på store maskiner med dårlige oversigtsforhold - det er mig, der skal passe på og væbne mig med tålmod og påpasselighed!

    Derfor kan de stadig irritere mig ad H...... til, men det må jeg bare acceptere:-)


  • #15   12. apr 2009 ja i er sku meget sure og høre på næsten jer alle, men sådan er livet jo nu engang at vi landmænd også skal være på vejen og sådan vil det altid være. ligemeget hvor meget i hader os, nem nu køre jeg også mc jo. så jeg ser på det fra to sider. og ja nogen gange er vi landmænd sku nogen svin på vejen. her tænker jeg på men at der ligger jord, men det kan ikke undgåes.
    men så er det mindste da at ordne vejen når vi stopper arbejdet og så skilte med at der kan være jord på vejen,
    vi bør ikke have følge vogn men vi skal have rotorblink og sidemakerings løgter. så er vi til og se.

    og ja på mit arbejde kender vi desværre godt til det med mcér og landmænd, en tidligere kollega kørte vores mejetærsker hjem fra en mark og da han kørte rundt i en sving kom der 3 mc med for høj fart og den en blev desværre klemt ihjel. men de kørte for stærkt og kørte ikke efter forholdne, så ved os tænker vi meget på sikkerhed når vi er på vejen


  • #16   12. apr 2009 Alle skal vel overholde loven, men hvis man skal oprette en tråd for hver, så var mcg ikke andet. Fodgængere,cyklister,knallerter,biler,traktorer,rulleskøjtister,mc'er,sæbekassevogn. Ja alle skal overholde færdselsloven, de fleste gør vel deres bedste for ikke at genere andre(med undtagelse af nogle). Og landmænd kan sgu ikke pisse mig af. De gør deres arbejde-vi gør vores.
    Hvis man ikke kan acceptere der hvor landmændene kører så kør dog et andet sted. Der skulle nok være vej nok til alle :o)


Kommentér på:
ang bønder

Annonce