{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Ny cykkel, første gang {{forumTopicSubject}}

Skal til at kigge på MC for første gang, men syntes at det er lidt af en jungle, ville derfor gerne have lidt hjælp til at finde ud af hvilke maskiner man skal kigge efter.
Mine krav er at den er rimlig billig i forsikring, ikke noget med R eller RR på siden. Behagelig at at køre heldags ture. Max koste ca. 80-90000 kr. Og så skal den kunne trække både mig og kærsten, vejer selv ca 115 kg + kærsten, mine mc venner siger at jeg skal min op omkring 800 ccm, da den ellers ikke er rar at køre 2 på, ved ikke om dette er sandt.
jeg har lidt kig på yamaha tdm 900 da jeg syntes det er en fin cykel ellers ved jeg ikke helt hvad jeg skal kigge efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykkel, første gang
  • #1   13. apr 2009 Gsx-f er rar at køre på og billig i forsikring da det er en suzuki

  • #2   13. apr 2009 Hey, måske skulle du også overveje en Honda VFR750, Den er rimelig billige i forsikring og kan sagtens trække to personer smiley

  • #3   13. apr 2009 og sp re det en rimelig billig mc

  • #4   13. apr 2009 en gsx 750 f (som min) syntes jeg opfylder den krav ganske fornuftigt..

    den kan du få til små 92.000 for en helt ny inc 10.000 kr til køb af udstyr til dig og fruen,,,

    (link fjernet)

    og forsikringen er også til at betale trods din alder...


  • #5   13. apr 2009 Hvis du kigger på TDM, synes jeg da også du skulle kigge i retning af V-Strom'en, eller måske BMW F800ST.

  • #6   13. apr 2009 Hmmmm nu har jeg ikke den store erfaring med ret mange......
    ... men jeg blev anbefalet en Suzuki Bandit for godt et år siden da jeg startede.
    Om det skal være en 600 som jeg har eller 1200 vil jeg ikke svare dig på.
    Men som jeg blev fortalt er den Billig i forsikring, let at køre, godt sejtræk. sidder behageligt (Os efter 300 km)
    Med mine få erfaringer kan jeg varmt anbefale dig sådan en.... Og prisen !? Tja det er jo bare med at finde en med de rigtig km og år på bagen så det passer din økonomi smiley


  • #7   13. apr 2009 Honda VFR750 vil være et godt bud.

  • #8   13. apr 2009 Yamaha FZ6 har ingen problemer med at skyder dig og din kæreste afsted - så dine venner der siger min 800cc er da bindeg... - heheJeg er selv tungere end dig og kan sagtens lege med den andres store cykler !!!!

    Men et godt råd er at prøve de forskellige cykler og køb evt mc revyen og læs div specifikationer på cyklerne ! Men i det prisleje er Yamaha absolut den bedste mulighed i mine øjne - kvalitetsmæssigt og hvad angår køreglæde er den helt i top ! FZ6 eren kan fås med enten 78HK eller 98HK og den "lille" kan opgraderes for omkring kr 4000,- uden problemer ! det er samme motor der sidder på begge modeller !

    god jagt !


  • #9   13. apr 2009 vil også mene en VFR ville være et rigtig godt valg. har et godt jævn træk, og så fejler de sgu vist aldrig noget.

  • #10   14. apr 2009 jeg har en gsxf 600 fra 99. og den kører uden problemer med 2 mand på. jeg vejer selv 77 kilo og har haft en bagpå der vejer 100+. og det var ufattelig nemt at styre.
    du kan få en sprit nyt til knap 92000.
    men om det skal være 600 eller 750 må i prøve jer frem til smiley


  • #12   14. apr 2009 honda guld wing 1200
    forsikring 2200 kr om året
    pris 65000 til 110000
    sider godt topfart 200
    0 til 100 4,2 sek
    nomal kørsel 15 km litren


  • #13   14. apr 2009 jeg har kørt nogle km på en v-strom 650.. og synes ikke at den mangler kraft.. men den er ihvertfald behagelig at køre på.. også 2 mand..

  • #14   14. apr 2009 Min CBR 600 F4 trækker fint mig og en kammerat jeg vejer også på den forkerte side en 100 kg.... Han vejer vel omkring de 75-80 kg smiley

  • #15   14. apr 2009 Det er ikke kubikstørrelsen alene du skal se efter. Det er moment og hvor tidligt det leveres i registret.
    Glem GSX750f. En 750'er lyder tiltalende, men afløseren på 650ccm er et langt bedre køb.
    Det er i mellemklassen du skal kigge. 600-750ccm. Kawasaki ER6 n/f eller Z750. Suzuki har masser i den klasse, og Yamaha er kommet på banen med den nye XJ6 der også er et kig værd.
    Men den TDM du selv har i tankerne, vil være mit valg. Stærk moment og god komfort til 2. Og så er den sjov på en snoet vej.


Kommentér på:
Ny cykkel, første gang

Annonce