2.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

YZF-R125 Vs. Ninja 250R - Til rookie YZF-R125 Vs. Ninja 250R - Til rookie

Ja nu er der mindre end en måned til man fylder 18 (tak, tak, tak), dvs. at man også snart får mc pappet smiley
I den anledning har jeg nu besluttet mig for at købe en ny, eller i hvert fald næsten ny MC. Og sælge ud af noget alt det andet gamle ragelse jeg har stående.

Det er jo den samme gamle smøre med maks 34hp, og bla, bla, bla...

Som sagt tror jeg at jeg vil købe mig en ny. Har kig på Kawasaki's 250R ''baby'' Ninja og Yamaha's YZF-R125. Så ville gerne høre lidt for- og imoder (ikke at mcg skal bestemme hvad mc jeg skal have, men det er stadig meget rart at høre andres synspunkter)

Her er mine egne tanker:

250R Ninja:
Den har en stører motor end Yamaha'en = flere hp og højere topfart. (mener at det er lige omrking en 170? km/h) Hvilket er det der tiltaler mig mest ved denne model. Og så er den nok nemmere at finde som lettere brugt end Yamaha'en
Dens udseende syntes jeg knapt så godt om, og lyden er i mine øger ikke en ''rigtig racer''.

YZF-R125:
Megert federe design og noget bedere lyd. Billigere end Kawa'en, måske også i forsikring? (har jeg ikke undersøgt).
Støreste minus ved denne, er jo nok den lille motor. 15hp og en topfart på omkring 130km/h.

Umiddelbart er jeg mest hook på Yamaha'en, men er bare lidt skeptisk overfor den mindre motor.
Cyklen skal bruges til hyggeture rundt i det ganske land. Hovedsagelig snoede landeveje.
Dette skulle de begge jo nok kunne klare, men omvendt ville jeg også gerne have mulighed for at lave en ordenlig overhaling på motorvejen. Og det er jo ikke det vilde med 130km/h.

Hvad syntes i, hvad havde i gjort og hvorfor?

De lidt ældre maskiner (tænker her på 400cc klassen og lign.) tiltaler mig ikke rigtig i design. Så lad os holde os til snakken om de to nævnte maskiner. Og ikke noget med ''du får rigtig meget ældre mc for samme penge''

På forhånd tak.

Rasmus M' Eriksen.

Ps. undskylder for evt. stavefejl smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  YZF-R125 Vs. Ninja 250R - Til rookie
  • #1   14. apr 2009 tag dog en rs 125 den er billigere og federe. har 34 hk

• #2   14. apr 2009 Det kommer jo også lidt an på dit budget, men muligvis kunne du jo også kigge på SV fra 03-, så kan du jo bare få den droslet. Ellers kunne en Suzuki GSXR 250 også være et bud, de kan jo få til ca. 15-25.000kr alt efter stand.

• #3   14. apr 2009 Michael

læser du slet ikke hvad han skriver meget tydeligt?

Rasmus.

ville da også sige ninja.

hvorfor ikke få de ekstra heste og moment.

• #4   14. apr 2009 Rasmus.

nu siger du at yamaha´en har en bedre lyd?

WHAT?

• #5   14. apr 2009 **Donatello* *

Okay, jeg fangede ikke lige det med de gamle maskiner, men det var også bare et forslag og nogle alternativer til overvejelse smiley

Mht. til SV'er så ville jeg personlig, nu da Baby Ninja ryger op i 60.000+ kigger efter en brugt SV'er til samme pris og få den droslet, da der er en del mere motorcykel over en SV'er end en Baby Ninja, men det er jo bare min mening.

Af Yamaha'en og Kawa'en ville jeg vælge Kawa'en, da der er lidt for meget knalleret over Yamaha'en efter min mening.

Held og lykke med det smiley

• #6   14. apr 2009 Arhhhh ok, ''noget bedre'' er måske også for meget sagt...Men syntes at Yamaha'enm lyder bare en lille bitte smule bedre end Kawa'en. Men der er stadig ingen af dem der nærmer sig den rigtige lyd smiley

• #7   14. apr 2009 Jeg siger det samme som osterejen smiley

Nej helt ærlig, så ved jeg det ikke rigtig. Jeg har ikke set eller hørt dem live endnu, men YZF'en ser ond ud på billeder. Men 15 Hk og 125ccm er ikke meget. 250R er nok lidt mere alsidig og kan nok lidt mere rent motor mæsigt. Men om den kan imponere pigerne det ved jeg ikke, den se lidt funky ud på de billeder jeg har set.

Men det er jo forskelligt hvad der giver os værdi. Jeg ville også snuppen en aprillia RS125 - den kører super og ser samtidig rigtig godt ud. Den gamle model, sort og uden mærker - det er guf.

E

• #9   14. apr 2009 Rasmus.

kig evt på det sidste billed af min.

vil da mene jeg er ved at ramme racer looket lidt som du efterlyser.

• #10   14. apr 2009 Rs125...Det er jo bare 2taktere, jeg er nok mere en 4takts type smiley
    - Selvom jeg engang har læst et sted at man ikke er rigtig mc'ist før at man har haft begge dele ^^

For lige at knytte en kommentar til SV'eren så kunne den måske også godt komme på tale. Da jeg sagde ældre mc'er mente jeg mere før år 00. Altså at jeg ikke bryder mig om de gamle ''firkantede'' racere.
    Men hvordan vil den opføre sig når den er droslet? Vil den ikke føles lidt død i det, den er jo tungere end feks. ninjaen der jo er bygget til de 34hp?

• #11   14. apr 2009 **Donatello* *
    - Siger ikke at jeg ikke bryder mig om Ninja'en udseende, syntes bare at yamaha'en er et nummere federe smiley

• #12   14. apr 2009 Rasmus.

du skal tænke på at du stadig har lidt af moment i en ned droslet 1000 cmm. især når det er en v2´er.

men har du hørt ninja´en live?

• #13   14. apr 2009 Nej har ikke hørt noget af det live smiley

• #14   14. apr 2009 Rasmus.

så det sku da lidt svært at udtale sig om lyden:-)

• #15   15. apr 2009 Desuden kan du squ da bare smide andet udstødning på hvis det er, så den får en bedre lyd smiley

Ville også vælge den kawa.. mere kværn, den er da mega flot og så får du ekstra HK..

Tror du ville blive træt af det andet i løbet af no time..

• #16   15. apr 2009 Du vil blive møgtræt af 125éren på ingen tid. Det er jo ikke andet end en stor knallert. Der er langt mere go i en ninja 250! Ydermere er prisforskellen jo heller ikke enorm.

• #17   15. apr 2009 Hvis ellers denne side har ret:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_250
    ... så tager NInja 250 0-100 km/t på 5,75 sek.

En Honda CBR 125 med 13HK tager så vidt jeg husker de 14-15 sek fra 0-100. Så Yamahen med 2 heste mere, kan måske klare det på de 13-14 sek?

Og en maskine som yamahen med en så beskeden topfart vil nok være lidt anstrengende at kører på motorvejen på, da den vil ligge på høje rpms.

• #18   15. apr 2009 Ja Yamaha'en bliver udelukket så. Det funker bare ikke med så lille en motor.

Så nu sidder jeg og kigger løs på baby ninjaer, og så Sv650...

• #19   15. apr 2009 Drop de små maskiner og køb noget stort og drosl den!!!

Startede selv ud på en GSX-R 250 med drosling. Ikke fordi det ikke er en god maskine men når man ikke kan følge med en Toyota Carina II 1,6 så er det sku ikke sjovt at køre på motorcykel.

Mht. lyden så kan jeg kun sige at der overhovedet ikke er noget "racer" over nogen af dem. En racer lyd fås kun ved at have 4 cylindre og det har de ikke!

Det er også træls at skulle ud og skifte til en større maskine om nogle år og så miste en hel del penge på den nyindkøbte maskine. For hvor fedt er det at køre rundt på en 250'er som 21-årig eller mere? Der har alle de andre jo noget kun større maskiner. Og for den pris som en ny baby ninja koster er der mange flere maskiner som tiltaler noget kun mere hvis du spørger mig...

• #20   15. apr 2009 af de 2 maskiner ville jeg vælge baby ninja da du her får mest motorkraft til kørekortet

• #21   15. apr 2009 Af de to du nævner ville jeg tage kawa'en, tror du får mere "rigtig" mc for pengene.
    Jeg ved godt du skrev at vi skulle holde os til de to maskiner, men et alternativ kunne også være en hyosung gt250r. Den er større, og,(i mine øjne), pænere end kawa'en. I modsætning til hvad mange skriver er det en meget fin maskine. Den er også billigere end kawa'en. Afskrivningen er dog større end på kawa'en, men jeg synes dog helt sikkert den er et kig værd.

• #22   15. apr 2009
    Du skal da købe den du er mest hooked på.
    Det er jo dig der skal køre på den, men prøv dem begge først.

• #23   15. apr 2009 Af de 2 ville jeg snuppe Ninja 250R, men ville ikke lade være med at kigge på denne også:
    www.hyosung.dk/gt250r.htm

• #24   15. apr 2009 GT250R...
    Er det ikke lidt...ja...sådan noget ''billig'' ragelse?

Det jeg har hørt om den, er at den skulle køre rigtig godt, men at kvaliteten var ringe. Meget ringe enda..

• #25   15. apr 2009 Christian (Aalborg) V
    - Du har jo egentlig fulstændig ret i hvad du skriver. Men altså ''problemet'' er jo at jeg gerne ville have en mc med et nyere/moderne (altså de små spidse/agresive former) racer-look. Og så er det lidt begrænset hvad man får for lige omkring en 50k.

Det er jo også rigtig nok at hvis jeg vælger en ældre mc, så kan jeg få rigtig meget for pengene... Men så ser den bare ikke ud som jeg gerne ville have, og så er jeg ret sikker på at meget af glæden ved mc'en vil gå af det.

Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg med glæde købte mig en R1 eller lign..Hvis altså jeg havde røven fuld af penge, men det har jeg ikke smiley

• #26   15. apr 2009 Rasmus: Kvaliteten er ok, det er finishen der er lavere. Men Ninja 250R er heller ikke på sædvanlig japaner finish. Der er forgængeren ZZR250 langt bedre udført.

• #27   15. apr 2009 en meget fin GS500 med fuldkåbe af nyere model kan jo også nemt anskaffes til 50000kr

• #28   15. apr 2009 (link fjernet) - Den her har fodhvilker og det hele smiley

• #29   15. apr 2009 Har du et max. beløb du er villig til at ofre???

Jeg ville personligt tage em SV 650 s fra 03 og frem, og så med fuldkåbe... Og da det er en V2 så har den stadig masser af kræfter selvom du drossler den...

Men ellers så baby ninja.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #30   15. apr 2009 Af de to du nævner ville jeg vælge kawaen pga. de ekstra kræfter. Jeg er dog enig med dig i, at yamahaen ser lidt federe ud. Hvis jeg selv skulle købe en mindre ny racer, ville jeg dog helt sikkert købe aprilia rs125 da den efter min mening ser super sprød ud, samt har relativt mange kræfter og høj topfart. Den er tilmed stærkt nedsat, og kendt for at være af meget høj kvalitet.

• #31   15. apr 2009 Ved godt det ikke har din interesse, men alligevel:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=49475
    Det er en hamrende god 250'er

• #32   15. apr 2009 Yamahaen er også sprød, men tænk på hvor neder det vil være når scooterfjæs æder dig i lyskrydset inde fra cykelstien på sin tunede jog...

Så hellere tage baby ninjaen og de ekstra cc

Kommentér på:
YZF-R125 Vs. Ninja 250R - Til rookie

Annonce