{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Afgiftsberegner - Gør jeg det rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Sidder lige for første gang og prøver at regne prisen på afgift ud.

Har lidt kig på noget SV 650 S, og vil se om det kan betale sig at smutte ned syd for grænsen og hente en.

Type: Motorcykel
Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter: 86'995kr
Handelspris i Danmark: 65'000kr (men hvem afgør egentlig det? Jeg har både fundet 03-04 modeler over og under 65k)

Samlet registreringsafgift - 35'077kr
Afgiftspligtig værdi - 29'923 kr

Den billigste jeg har fundet på mobile er så en til 22'000.

22+35 = 57k ...

Har jeg gjort det rigtig? For så syntes jeg da ikke at det kan betale sig at køre der ned. da jeg har fundet en på dba til 58k..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgiftsberegner - Gør jeg det rigtigt?
  • #1   16. apr 2009 Du har gjort det rigtige... De priser skat tager afgiften udfra er FORHANDLER PRISER. Dvs avance til forhandleren er medregnet.

    Så kik hos forhandlerene og se hvad de står til der og du har grundlaget for afgiften.

    Men nej, det kan ikke betale sig længere og dem der er til salg i DK, kan stadig presses i pris.


  • #2   16. apr 2009 Ok, mange tak for hjælpen smiley

    Så kan det godt ske at jeg bliver nød til at gå ned til en 99-03 model i stedenfor..Ellers kommer det nok til at knibe med økonomien smiley


  • #3   16. apr 2009
    Umiddelbart vel jeg mene, at det kun kan svare sig at købe i Tyskland, hvis mc'en er dyrere end hvad en SV650 koster. Dvs, mc'er over 150.000kr fra ny i Danmark...ca!


  • #4   16. apr 2009 Det kunne godt betale sig med min Honda.
    Jeg gav 22500 for den i tyskland, og afgiften er 52000 kr. Det er 74500,-.
    P.t. ligger dem der er tilsalg på dba.dk mellem 90 og 115.000 kr.
    Der har været nogle få tilsalg nede omkring de 75 herinde, men det er med et helt andet km-tal (2-3 gange så meget).


Kommentér på:
Afgiftsberegner - Gør jeg det rigtigt?

Annonce