{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

SÅDAN vælter man en MC i et lyskryds! {{forumTopicSubject}}

På vej fra arbejde i dag skulle jeg svinge til venstrefra Skovvejen Ballerup i retning København ad Frederikssundsvejen.

Lampen bliver grøn, og jeg triller stille ud i krydset og venter på plads eller den grønne pil. Mens jeg holder her begynder sagerne at skfte og en mandsperson triller i sin Previa lignende dytbil ind i ligeudbåsen fra Københavnssiden og standser. Mit trafiksignal skifter til grøn pil, og jeg triller roligt frem og lægger cyklen ind i venstresvinget, da Previaidioten hamrer klampen i bund og kører ligeud for det, der for ham er knaldrødt lys.

Jeg kunne vælge at banke ind i ham eller bremse og dermed lægge cyklen ned.

Jeg valgte selvfølgelig det sidste, og der skete ikke andet end jeg reddede mig et lille blåt mærke på skinnebenet og ridsede et spejl en smule.

Bag mig i krydset var en ældre mand, der dybt rystet fløj ud af bilen,sikrede sig at jeg var OK og hjalp edat samle knallerten op. Han var målløs - det var jeg også. Vi var begge sikre på, at Previaidioten havde klar øjenkontakt med os begge, standsede for rødt lys for derefter at tonse afsted med et eneste formål - at lave ballade.

Man kan ikke beskrive det her som rigtig farligt, for i det kryds på den tid af dagen går tingene meget langsomt.

Det værste var sådan set, atPreviaidioten bare fortsatte ud af Frederikssundsvej uden at standse.Han kan ikke undgå at have set, at det lykkedes ham at få mig til at gå i tilt.

Så kør roligt , man ved aldrig, hvad slags idiastiker man møder næste gang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅDAN vælter man en MC i et lyskryds!
  • #1   23. apr 2009 Føj da en grim oplevelse.. Godt der ikke skete dig mere..

  • #2   23. apr 2009 Knud for pokker...godt du var årvågen.... !!!



  • #3   23. apr 2009 Synd du ikke fik nummeret nu da du også havde et vidne.. Ku sku have blevet slemt for fjolset.

  • #4   23. apr 2009 Øv altså..
    Bliver helt hed om ørerne.. når jeg tænker på hvad der kunne ha sket.. (tænker hurtigt på den historie med ham den 66 årige - tror jeg han var - der blev kørt ned på en noget nær lignende måde)..

    Er glad for at høre ... at du var så vågen og forusigelig.. og ja... et rigtig godt råd til os alle.. ikke kun på de 2 -hjulet.. men os alle i trafikken..




  • #5   23. apr 2009 Håber din MC er ok nu du ikke for hans forsikring til at dække.... og surt I ikke fik hans plade..... Køre over for rødt = ny køreprøve (har jeg hørt)

    Godt der ikke skete dig mere Knud!


  • #6   23. apr 2009 Som sagt - i det kryds på den tid af dagen går tingene meget langsont for sig og heldigvis har jeg jo ikke en masse tupperware der kan gå itu på geden - men jeg ville med meget stor glæde have pudset politiet på ham.

    Desværre lå jeg på asfalten da han forsvandt, og den flinke bagvedkørende koncentrerede sig om mig - hvilket jo i bund og grund er prisværdigt - så nix intet bilnummer;-(


  • #7   23. apr 2009 sikke en idiot.

    Bor selv i digterparken lige ved skovvej, og kender godt trafikken om morgenen. Det går bare langsomt derude, men det er da noget svineri han bare kørte videre. Men han er jo ikke ene om det desværre.


  • #9   23. apr 2009 knud du ved udemærket godt at med din unge alder så hva det selvforskyldt smiley du kører jo som død og helvede

    ej pjat til side.
    Super godt der ikke skete dig mere og sikke en ideot det er de typer der bare bude skydes smiley


  • #10   23. apr 2009 Puha, sikke en oplevelse, det var godt at reagerede som du gjorde,
    der skal ikke meget til at det kunne have endt helt anderledes.

    Desværre er mange meget uopmærksomme i traffikken, især billister, jeg tror at det skyldes at man er mere passiv som billist og tit er der gang i anlægget, GPS, mobil, indtagelse af mad og drikke og en smøg, er man på 2 hjul er du tvunget til at være mere på, der er ikke så meget andet at koncentrere sig om.

    Godt at der ikke skete mere.


  • #11   23. apr 2009 hva skal jeg sige? sådan et mega fjols, men godt der ikke skete dig noget

  • #12   23. apr 2009 I mange kryds i dag er der monteret kameraer i toppen af lysreguleringmasterne, prøv at se om det ikke skulle være tilfældet her. Ved ikke om det de optager bliver gemt i fx 48 timer for derefter at bliver overskrevet, eller om det bare ryger direkte ud, men det er da vær at undersøge.

    Anders


  • #13   23. apr 2009 Damn rart du er ok, og som der skrives, så kan du lære at køre pænt.. Sådan en motorbølle!!


    Ej, så længe der ikke skete dig noget. MEN ærgeligt, du ikke nåede at få fingre i ham, eller minimum pladen smiley


  • #14   23. apr 2009 Hold da op en forskrækkelse. Godt du var vågen og åndsnærværende til at handle i tide.

    Han kom fra Københavnssiden - det må være fra Toms krydset? Men hvis du allerede havde lagt den ind i svinget, må du jo være væk fra hans vognbane (hvis han kommer imod dig fra venstre?). Eller kom han forfra nede fra Rådhuset? Nåh, det er ikke så vigtigt, kan bare ikke rigtig se for mig hvordan det er sket ud fra din forklaring. Historien endte lykkeligt.


  • #15   23. apr 2009 ja det var dog en pisse irriterrende oplevelse smiley
    Man kan kun undre sig over, hvor ligeglade og egoistiske folk kan være.

    Skide københavnere.....;-)


  • #16   23. apr 2009 Poul:

    Han kom fra chokoladesiden og var på vej mod sit grønne lys, der skiftede til rødt, hvorefter han standsede helt efter bogen. Mens dette foregik triller jeg frem fra skovvejen og venter på, at de modkørende, der skal lige over bliver færdige(der kommer også en grøn pil for mig)

    Det eksakte øjeblik, hvor jeg kan svinge til venstre, klamper ham dytten afsted - på det tidspunkt må hans lampe have været aldeles rød, og undel alle omstændigheder må han ikke køre inden krydset er ryddet.

    Når man skal til venstre fra Skovvejen, holder forreste køretøj ud for ligeud banen mod frederikssund, nr 2(mig) holder ud for Frederikssundsvejens højrebane. Bilen foran mig kørte over, jeg trillede og så kørte fjoget afsted lige foran mig,

    Vi holdt 3 køretøjer og skulle svine til venstre - alle tre ude i krydset, og helt ligegyldig hvad slags kys han har haft, skal han bare vente, til der er ryddet - håber det er klarere nu.


  • #17   23. apr 2009 Yep, så kan jeg se det tydeligt for mig. Manden må jo have været fuldstændig vanvittig!

  • #18   24. apr 2009 sindssyg stodder !!
    Godt der ikke skete "mere", men en skam han ikke kan opspores ;-(


  • #19   24. apr 2009 Her til morgen oplevede jeg noget af det samme..

    Havde lige afl. min datter i skole og holdt og skulle svinge til venstre i et lyskryds. Holdt ude i krydset da lyset skiftede til gult/rødt. Jeg kiggede lige over alle holdt stille så jeg kørte frem.

    Da jeg var midt i mit sving så jeg ud af min øjenkrog at en bil kørte over for rødt og svingede lige ind i min bane.

    Jeg kunne ikke gøre andet end at give gas for at komme væk og køre over i modsatte kørebane. Der holdt en bus som jeg kom til at køre meget tæt på siden af...

    Den kælling som kørte over for rødt hold bare på, så jeg kørte på de hvide striber med en bus på den ene side og hende på den anden side til jeg kom foran hende og kunne komme ind i mit eget bane igen..

    20 meter længre fremme blev der rødt i det næste lyskryds, så kunne jeg ikke dy mig. Smed cyklen steg af og gik hen for at høre hvad fanden hun havde misforstået med grøn/gul og rød.

    Hun forsøgte med en lang forklaring om at der var gult og at jeg skulle jo ikke dreje når der var rødt osv...

    Er kun glad for at en motorcykel kan flytte sig hurtigt når man drejer på håndtaget, hvis jeg ikke havde set hende var jeg endt under hendes bil..

    Så kan kun sige som min kørelære sagde til mig.. Stol ikke på nogen i trafikken.... Pas på jer selv og kør forsigtigt


Kommentér på:
SÅDAN vælter man en MC i et lyskryds!

Annonce