1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Holdbar helårsmc - kvalitet? Holdbar helårsmc - kvalitet?

Hej

Jeg skal have mig en lille mc til maks 25.000 og har udset mig følgende:

Honda CBF 125
Yamaha YBR 125
Hyosyng RX125D

Jeg prøvede Hondaen i går og den var ligesom diverse tests sagde. Let at køre, umiddelbar god kvalitet men bremser er noget svage. Et minus er at der på nuværende tidspunkt ikke kan sættes topboks på og der er ikke beslag på vej lige med det samme.
Yamahaen er testet og på udsalg med modellen fra 2008 med indsprøjtning. - prøver en i næste uge.
Mht Hyosungen skal jeg også have prøvet den, men jeg er noget skeptisk ifht. kvalitet og holdbarhed. Den skal bruges i by til at køre på arbejde det meste af året - kun sne stopper evt. kørsel. Ifht. de andre har den skiver for og bag og høj sidestilling (offroader) samt den knoprede dæk kan være gode om vinteren.

Er kvaliteten blevet bedre for Hyosung? Og er der nogen med erfaring fra de nævnte modeller som kan sige godt og dårligt omkring dem.....

På forhånd tak - Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdbar helårsmc - kvalitet?
  • #2   25. apr 2009 Det er også den jeg hælder mest til, men det er et minus med manglende mulighed for topboks.
    Synes Hyosungen er fin som offroader til by og vinter, men er bange for at kvaliteten ikke er optimal, hvilket jeg er sikker på med Hondaen.

Christian

• #3   25. apr 2009 Hyosung er klart blevet bedre. Det er selvfølgelig ikk det samme som Hondaen.

• #6   25. apr 2009 alt efter hvor gammel du er, vil jeg næsten anbefale at kigge efter en lidt større, eksempelvis noget gs500 eller lignende!

• #7   25. apr 2009 Mit behov er bare en lille pendler mc, som er billig, økonomisk at køre og meget stabil, da det er til arbejde.
    Jeg har tidligere kørt 600 ccm mv. og er elite, så det er ikke fordi forsikringen er dyr - men bare behovet dækkes af de små mcer. Ville reelt gerne have en 250 ccm, men budgettet er ikke hertil, da jeg vil have en fra ny grundet holbarhed. Når jeg kører om vinteren sætter det jo spor på den 2-hjulede. Har kørt 2 vintre på mc tidligere.
    Har tidligere kørt GS500E men den er ikke så brændstoføkonomisk med 19 km/l....

Tak for svarene
    Christian

• #8   25. apr 2009 Christian "Becher" 9240 ;- ) --> Hvis du så kigger på et par af de Hyosung der har kørt et par år, så er man da heller ikke i tvivl om kvaliteten er meget langt væk fra japanerne.

Selvfølgelig har de nok fået ordnet nogle af fejlene, men tvivler stadig på deres holdbarhed. Det kan vi jo desværre først se om et par år.

• #9   25. apr 2009 kan man ikke smække et givi rack på den honda ligesom på de gamle cykler hvor der ikke findes beslag til, det er da universal og hvis man er lidt fingernem kan de sidde rigtig fint

Kommentér på:
Holdbar helårsmc - kvalitet?

Annonce