Holdbar helårsmc - kvalitet? Holdbar helårsmc - kvalitet?
Hej
Jeg skal have mig en lille mc til maks 25.000 og har udset mig følgende:
Honda CBF 125
Yamaha YBR 125
Hyosyng RX125D
Jeg prøvede Hondaen i går og den var ligesom diverse tests sagde. Let at køre, umiddelbar god kvalitet men bremser er noget svage. Et minus er at der på nuværende tidspunkt ikke kan sættes topboks på og der er ikke beslag på vej lige med det samme.
Yamahaen er testet og på udsalg med modellen fra 2008 med indsprøjtning. - prøver en i næste uge.
Mht Hyosungen skal jeg også have prøvet den, men jeg er noget skeptisk ifht. kvalitet og holdbarhed. Den skal bruges i by til at køre på arbejde det meste af året - kun sne stopper evt. kørsel. Ifht. de andre har den skiver for og bag og høj sidestilling (offroader) samt den knoprede dæk kan være gode om vinteren.
Er kvaliteten blevet bedre for Hyosung? Og er der nogen med erfaring fra de nævnte modeller som kan sige godt og dårligt omkring dem.....
På forhånd tak - Christian
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 23
Synes Hyosungen er fin som offroader til by og vinter, men er bange for at kvaliteten ikke er optimal, hvilket jeg er sikker på med Hondaen.
Christian
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 742
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 23
Jeg har tidligere kørt 600 ccm mv. og er elite, så det er ikke fordi forsikringen er dyr - men bare behovet dækkes af de små mcer. Ville reelt gerne have en 250 ccm, men budgettet er ikke hertil, da jeg vil have en fra ny grundet holbarhed. Når jeg kører om vinteren sætter det jo spor på den 2-hjulede. Har kørt 2 vintre på mc tidligere.
Har tidligere kørt GS500E men den er ikke så brændstoføkonomisk med 19 km/l....
Tak for svarene
Christian
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
Selvfølgelig har de nok fået ordnet nogle af fejlene, men tvivler stadig på deres holdbarhed. Det kan vi jo desværre først se om et par år.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 240
Holdbar helårsmc - kvalitet?