Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luft vs vandkølet..
  • #1   1. maj 2009 Vandkølet er helt klart det bedste. Der er en mere stabil motortemperatur og en mere effektiv støjdæmpning fra motoren.
    Suzuki GSX 600 F? Google er din ven!

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #2   1. maj 2009 Suzuki GSX 600F 91-97.

• #4   1. maj 2009 Umiddelbart vil jeg sige at vandkølet er bedst.... Men der er jo lavet masser af luftkølede motorcykelmotorer der kører/har kørt masser af problemfri km...Eksempelvis var den nok mest vilde og spektakulære Le-mans racerbil nogensinde luftkølet (Porche 917).

• #6   1. maj 2009 Der er mere motorstøj fra en luftkølet,
    på en vandkølet har du vandet til at ligger rundet i hele motoren, som så er med til at dæmpe støjen,

• #7   1. maj 2009 Ved nu ikke om jeg er helt enig med at en luftkølet larmer mere, for en bimmer boxer larmer sgu ikke ret meget i motoren, og sammenligner jeg med min vandkølet v2, så larmer min meget mere end både min R4 som er liftkølet og også mindre end min kammerats bmw..

• #8   1. maj 2009 Sådan en suzuki 600-1200 lufkølede larmer altså ikke, den lyder fantastisk!

• #9   1. maj 2009 vandkølet bør være bedst netop fordi du opnår en mere jævn motortemperatur også ved stilstand hvor blæseren kan hjælpe med køling og en luftkølet ikke får noget vind, termostaten hjælper også med at opnå en hurtigere arbejdstemperatur ved at lukke for vandet, du kan jo ikke bare lige lukke for vinden de første 10 kilometer på en luftkølet,

når det så er sagt er der altså ikke problemer med luftkølet, kan da godt være at de larmer lidt mere men de fleste sætter jo larme potter på alligevel, for det første er de luftkølede lavet til det, så de kan sagtens køle og for det andet har de ingen køler, blæser, termostat etc. der kan gå i stykker så det er utroligt driftsikkert,

tog faktisk sidevognskørekort på en gammel luftkølet bimmer, som i de sidste 20 år havde ligget og tøffet næsten kun i tomgang på deres bane og jo den blev varm, meget varm, når den blev startet kold gik den så lavt i tomgang at man næsten ikke troede på det, efter sådan et par lektioner løb den glad 30 i tomgang, den røg også en del når den blev varm, men de havde overhovedet ikke repareret på den motor i de 20 år, så den har da gjort det godt

• #10   1. maj 2009 det er bare træls at sidde fast i trafikken på en luftkølet på en varm sommerdag eller køre de store træfture hvor man kører mega langsomt... så bliver motoren altså hurtigere varm end vinden kan køle den ned... liiiidt træls efter noget tid ^^

• #11   1. maj 2009 Jeg foretrækker til enhver tid luftkølet motorcykler.

Ligesom jeg foretrækker kæde fremfor kardan..

Og en kværn skal sgu larme. Det er musik.

Mener jeg..

• #12   1. maj 2009 Martin P, Det er sgu da ikke noget problem, så længe den er ordenlig designet.. Har sgu ikke haft nogen problemer med nogen af mine, begge luftkølet... Også til bakke lukningen, hvor man har kørt 15-20 kmt over hele strækningen med solen bagende.. smiley

Hvis det er en nøgen cykel uden kåbe, syntes jeg decideret at vandkøling gør cyklen grimmere, alt for mange slanger..

• #13   1. maj 2009 Vand hører sig sgu da ikke til i en motor smiley

• #14   1. maj 2009 Vandkøling er mere effektivt end luftkøling. Og til de højtydende motorer, der sidder på næsten alle sports-MC'er i dag, er det nærmest en nødvendighed. En luftkølet motor er til gengæld enklere at servicere.

Med hensyn til kø-kørsel med en luftkølet, så får man næppe problemer på vores (trods alt) kølige breddegrader; der kører jo også luftkølede MC'er rundt i lande med varmere himmelstrøg ... smiley

• alex s
    alex s Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32
    #15   1. maj 2009 min gamle fs-1 ved godt det en knallert..'
    har aldrig haft cytlinderet af, den er jo luftkølet.. den kører glad de 60 km/t starter hver evig eneste dag, uanset om du så stiller den i solen med tomgangsskruen helt oppe, den er ligeglad smiley
    så luftkølet er ikke dårligere

Kommentér på:
Luft vs vandkølet..

Annonce