3.157 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Starter ikke efter vask! HJÆLP! Starter ikke efter vask! HJÆLP!

Hej MCG,

jeg vaskede cyklen i lørdags og for en time siden forsøgte jeg så at starte den, men den kører blot på starteren uden at ville i gang. Den gav 2 store knald da jeg forsøgte at starte den først men nu er det alene starteren den kører på og vil ikke sætte igang.
Da den ga de store knald lød det meget som om det var noget vand den skød afsted. Hvad skal jeg gøre? Kan ikke rigtig finde ud af noget på motorcyklen, og vil da helst ikke have en forhandler skal til at have penge for en rookie mistake. smiley

/Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter ikke efter vask! HJÆLP!
  • #1   4. maj 2009 hvis du kan komme til dine tændkabler, så hiv hætterne af, en af gangen, og blæs dem tørre, det kan også være kontakten på din støttefod der har fået vand, har prøvet det på min kwak, prøv at blæse stik og kontakt tør der først...

• #2   4. maj 2009 Hej Daniel

Har du hældt vand i udstødningen? smiley

Hvis starteren kører rundt så lyder det mærkeligt at den ikke skulle tænde. Så skal vi jo igang med alt det elektriske, gnist på tændrørerne? osv osv.

Kan du ikke lige se om du kan løbe den igang?
    Smid den op i 3 eller 4. gear løb ved siden af med god fart, hop op og slip kobling.

• #3   4. maj 2009 og for fremtiden. så er det en go ide altid lige at starte den op efter vask. så når fugten ikke at trænge rigtig ind i de helt små huller.

• #4   4. maj 2009 det er med garanti vand onkring pløkkerne, få dem blæst tørre, og lad være med at skubbe den igang. Hvis den ikke starter ordentligt på starteren, så kommer du sikkert til at løbe meget langt med geden

• #5   4. maj 2009 der er altså tænding når den skyder

• #6   4. maj 2009 Måske er der kommet Vand i karb/luftfilter.

Som før nævnt: Start mc'en op kort efter vask så fugten ikke når, at trænge ind...

• #7   4. maj 2009 beklager den sene svar, men har arbejdet.
    Den er blevet startet op efter vask, dog blot for 150 meters kørsel hvor garagen er. Starteren kører som sagt ganske glimrende rundt, men det er som om den ikke vil tage ved. Da den tidligere ga de 2 skud fra udstødningen lød det meget som om noget vand havde fundet vej derned. Hvis det er tilfældet, skal jeg så vente nogen dage, eller hvordan?
    Beklager begynder spørgsmålene, men hvor sidder pløkkerne? smiley

• #8   4. maj 2009 det er tændrørene der omtales pløkkerne

• #9   4. maj 2009 Arg okay. Kan man lade den stå et par dage og kunne forvente den kan starte derefter, eller skal jeg finde vej ind til dem?

• Mark R
    Mark R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #10   5. maj 2009 Jeg har prøvet det samme.. Prøv at skifte tændrør, det hjalp på min.. også selvom der er gnist på dem.. Der var gnist på mine, men det var som om det ikke var nok.. Da jeg havde skiftet mine, sprang den lige igang.. Jeg er heller ikke den store mc skruer, men tændrør er simple at skifte..

• #11   5. maj 2009 Nu kan det godt være at det kun er mig…. Men jeg starter aldrig mine maskiner efter vask…
    Gademaskine… jeg er varsom med vandet, så det bliver aldrig noget problem…. Knoldhopperen – prop i udstødningen og så rigeligt med vand på…

Mit argument er at hvis motoren ikke kommer op og bliver driftsvarm – så suger du jo bare alt fugten ind fra luftfilteret, som dermed giver kondens i motoren…
    Jeg kender et par stykker der har fået rustne lejer i motoren lige præcist på grund af det – så derfor mener jeg at det er et ”big no no”…

Bare mine 2 ørers underholdning :o)

• #12   5. maj 2009 Jeg har aldrig selv pillet ved maskinen, har ikke engang skiftet olie på den endnu. Er der derfor nogen der kan forklare mig hvordan jeg kommmer ind til tændrørene og hvordan det skal gøres.

Har tidligere forsøgt at tage kåben af den, men kom ikke så langt før jeg opgav --> dermed illustreres min viden og kunnen. smiley - men vil gerne lære det.

• #13   5. maj 2009 thomas e er den bare tændt i et minut så er den så varm at alt vand der kommer ind fordamper. og det fugt der er tilbage i luftfilteret ja. det bliver jo der da der ikke længere sug på efter motoren er slukket.

• #14   5. maj 2009 Jonas... jeg er nok ikke helt enig med dig... men det er vel også ok... :o)

Mine erfaringer siger noget andet - skal lige siges at det specielt er taget fra Knoldhopper - 1stamper under 300cc med karburator motor ... men jeg har taget det med mig over på gadecyklen....

Jeg starter som hovedregel ikke min maskine op uden den skal ud og kører - og den får ikke lov til at "stå i tomgang" i indkørslen. Men jeg ved at der er en del der gør det...

• #15   5. maj 2009 et minuts tomgang sker der ikke noget ved.. i så fald ville der nok være flere der træk hjem fra bakkeåbning/lukning.
    min er også med karbonader

• #16   5. maj 2009 Du tænker på inden man kører... nej det gør det vel ikke.... Der er mange der lader den stå og "varme op" inden de skal ud,
    Jeg hopper bare direkte op, og tager det så med ro de første 5 10 minutter... :o) men der jo en anden sag...

• #18   14. maj 2014 Jeg tænkte at jeg også kan kommentere her eftersom jeg har oplevet lignende i går. Jeg gav min Ducati monster fra 97 en ordentlig vask. Da jeg var færdig, startede jeg motoren ca halv time efter og skulle ud og køre. Den kunne køre de første 750 meter ca. men derefter følte det som om motoren druknede, eller at der ikke var mere benzin i. Og nu vil den så ikke sætte motoren i gang. Jeg hældt lidt benzin i, da jeg umiddelbart tænkte, det var problemet men med uden held. Den tørner, men den tager ikke ved. Jeg havde købt fugtrenser og sprøjtede hvor ledninger gik rundt samt tændrørerne også. Og den reagerer stadig ikke. Er der nogen som har erfaring med det på en Ducati monster 600 ccm fra 97 og ved, hvad tilfældet kan være.

Daniel hvordan lykkedes det dig at få startet din mc igen efter uheldet på daværende tidspunkt? Ved godt det er noget længe siden du har slået det her opslag op, men håber du kan hjælpe smiley

Mvh.

Kommentér på:
Starter ikke efter vask! HJÆLP!

Annonce