{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

TL 1000 omdrejninger v. alm kørsel {{forumTopicSubject}}

Efter at have gået fra en R4 motor og over til V2 synes jeg at det er svært at vurdere hvor den ligger bedst omdrejningsmæssigt ved alm kørsel.

Den gamle V4 lå konstant på 4500-5500 omd. ved landevejskørsel i 6 gear. Og det føltes fint. Ok sprød til overhalninger uden gearskifte og lign.

Den nye V2 har jeg svært at finde ud af hvor den ligger bedst. Delvis fordi den bare trækker uanset hvad gear den ligger i, men ved 90 km/t synes jeg faktisk den kører bedst kun i 5 gear!!! og ved ca. 3000-3500 omdr.
Men hvor er den mest økonomisk og hvad kører i andre????
Skal jeg have den gearet om for at få den op i 6 gear eller hvad???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine, vand ind og ud problemer. 900 kr.
  • Grundig flytterengøring 2.000 kr.
  • Airbnb rengøring 800 kr.
  • Dele af skab skal fjernes / skæres væk 650 kr.
  • Jeg skal have samlet en gasgrill 950 kr.
  • Fraflytningsrengøring og oprydning ude og inde 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TL 1000 omdrejninger v. alm kørsel
  • #1   9. maj 2009 Ja med standart gearing er 6 og til dels også 5 ikke særlig andvenlig under 100km/t... Tleren er generelt gearet højt fra Suzukis side af....

• #2   9. maj 2009 @ Michael: Har du ændret din gearing?? og hvor ligger din ved 90 km/t

• #3   9. maj 2009 Nu spørger jeg dumt, men er det ikke ligegyldigt for kmL, om du er gearet via tandhjul/kæde, eller tandhjul i gearkasse, ligger den bedst i 5 under 100, så er det bare rart at vide, at på motorvejs langtur, kan den ligge i 6 gear, i tomgang smiley

• #4   9. maj 2009 Jo det er det på sin vis nok.
    Jeg synes bare det er svært at finde ud af hvor den økonomisk set har det bedst da den er så momentstærk. Og at ligge og trille med 1800-2000 omd. i 6 gear virker bare på mig som forkert selv om mc,en sagtens kan.

• #5   9. maj 2009 Nu har TLSeren og TLReren ikke samme gearing til at starte med, men ja min er lavere gearet, men jeg benytter aldrig 5 og 6 alligevel under 100km/t. Min triller ca. 18km/liter ved gennemsnitskørsel.

• #6   9. maj 2009 Den skal da geares hvad du kommer til at betale ekstra i benzin får du i tifold igen i funfactor smiley

• #7   9. maj 2009 Nu må jeg have min mening.
    Købte en tl 1000s for 4 år siden, og HELT ærligt, blev ALDRIG glad for den, den var 10 år nyerere end den anden jeg havde, pæn maskine, men igangstart, var træls, at køre med en bag på med under 4000 omd hakkede i stel, der var ikke så mange gange hvor jeg følte "vi" maskinen og jeg, var et, desværre, min mening. så jeg solgte den igen, nogle kan lide den, andre ikke, er til R4.
    T

• #8   9. maj 2009 Thomas det er sjovt du siger det, for jeg har samme mening om Busaen... Hvis man "modder" TLeren rigtig, får den en motorgang som er silkeblød... Min TLer har både bedre motorgang og gas-respons end min brors Busa og det er til trods for at de begge er indkørt med PC3 ved FV motor... Så det er noget pjat at sige TLeren træls... Det er bare et spørgsmål at optimere cyklen rigtig...

• #9   9. maj 2009 Havde en TLR med tremod. Trods det var den sku en pestilens at kører kortege kørsel med. 1 gear virkede for lavt og 2. gear for højt som medmindre koblingen blev brugt flittigt var kørestilen HAK HAK.
    Udover det var jeg meget glad for den. Og den havde absolut ingen problemer med at trække fra land fra 80 km/t i 6. gear.

• #10   9. maj 2009 jeps 16 tands fortandhjul på smiley

• #11   10. maj 2009 Nu lavede jeg lige test på vej hjem fra job. Hvis jeg vil have at den virker sprød når man vrider øret, så er 3500-3600 o/m et fint sted at ligge og så i 5 gear, så triller den 90.
    Men bør jeg skifte op i 6 og få den længere ned i omdr. ala en bil, eller er der ikke noget forkert i at en V2 spinder ca. 3500 ved landevejskørsel.

Og jaja.. jeg ved godt at man ikke kører på 1000ccm v2 for at spare på brændstof.

Kommentér på:
TL 1000 omdrejninger v. alm kørsel

Annonce