12.430 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
honda VFR 750 skidt eller kanel? honda VFR 750 skidt eller kanel?
ja. jeg er så småt på udkig efter en Honda med 4 cyl og godt kraftoverskud.
jeg har tidligere kigget efter CBR 1000 eller CBR 900 fireblade. men så opdagede jeg at VFR også har 4 propper
hvordan måler sådan en VFR sig med de to andre?
ellers har i andre bud på en mulig cykel. over 100 hk 4 cyl og over 750 ccm. helst 900 eller over
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
CBR900 (sc28/33) uopslidelig sportscykel, gode komfortegenskaber hvis man tager for øje at det er en sportscykel, knap så gode passager forhold som en VFR. KLART hurtigere end VFR
CBR1000 er efter min mening blevet for gammel og tung til at måle sig med de to ovennævnte, men en bundsolid cykel med forbløfende høj topfart !!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 90
Ellers kører den virkelig godt, helt klart en dejlig og frisk maskine, hvor man også sidder godt selvom man har lange ben.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Nu skal det ikke være nogen hemlighed at jeg er 112% Honda mand, MEN et absolut godt alternativ til CBR900 Fireblade er Kawasaki ZX9R fra 1998 og frem, fremragende og meget effektfuld cykel med super komfort.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.555
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 37
CBR 1000: den er forholdsvis billig og har kraftoverskud.
CBR 900: min favorit. man kan bare ikke helt få den for de penge jeg nok vil bruge på det her.
VFR nydelig cykel. men den lyd der.. det lyder ikke helt som en 4 cyl maskine bør
ang budget så vil jeg nok helst holde mig under 45000 kr.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
Jeg tror bare ikke den er en option for dig hvis du "kun" har 45K at fyre i projektet. Ikke engang nok til en VFR efter 1989 (dvs du må nøjes med den ældre RC24, som er ved at være godt oppe i årene efter min mening)
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 37
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Desuden er lyden af de tandhjulsdrevne knastaksler ren racerlyd :o)
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
At høre den på YouTube, og derefter sige at den lyder dårligt, det er ikke helt rimeligt set med mine øjne..
Hør den live, evt med et par potter med brumlyd, så er du solgt..
I mine ører lyder den betydelig bedre end en japansk V2 motor..
Og den kører helt kanon.. Selv om du skulle blive "tvunget" til at skulle "nøjes" med en RC24 (modellen fra før 89' - 90') så bliver du alligevel rigtig godt kørende..
Kørestillingen er betydelig mere afslappet, end på de andre cykler der nævnes tidligere..
Tag ud og prøv en VFR, du vil blive overrasket over hvor godt den kører, alderen taget i betragtning..
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
VFR er ikke bedst til noget.... den er "bare god" til det hele.... Og det med folk syns' at ensretteren står af... ikke noget problem! Hvis den ikke ER skiftet - så skift den!
That's it... fed cykel...og V4 lyden er sprød...bestemt MERE sprød end ringeklokken fra en dug-rød Ducati...
Just my 2 cent
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 90
Jeg har selv haft en VFR, den gamle model fra '87, og det var alletiders maskine. Den kørte godt og trofast, i lang tid. Men, JEG, syntes altså at lyden er helt forkert, efter MIN smag. Jeg kan godt lide at høre en motor arbejde, uden at det lyder som et savværk.. Jeg er enig i at en japansk V2'er heller ikke lyder alt for godt, de lyder faktisk lige dårligt, på hver deres måde.. Jeg holder på at Amerikansk V2, Japansk R4 og Engelske et-stampere er det bedste
Undskyld for off-topic, men det er jo en meget herlig diskussion.
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 37
jeg ville hjertens gerne prøve alle tre cykler CBR 900 CBR 1000 og VFR 750/800
det er bare ikke så hulens nemt at finde steder man kan gå hen og få lov at prøve synes jeg. jeg ville ikke være fræk nok til at tage kontakt til en privat sælger og køre en prøvetur bare for at prøve. dette gør jeg kun hvis jeg er interesseret i at købe
jeg gad faktisk alle mest at prøve en CBR 1000 og en CBR 900 for at se hvad jeg egentlig er mest til..
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg ville vælge at prøve VFR... og så CBR900... og helt glemme 1000'eren!
Forøvrigt...der står en sølvgrå VFR800 (98'er) hos Brdr. Jensen med org. Corbin udstyr! Den har fuld servicebog...er super velholdt...og så skriger det Corbin-udstyr bare BIG TIME! Bl.a. org. Corbin sidetasker (dråbe/design-formet)..... Og nej... jeg er ikke på provision fra Bdr. Jensen... jeg kender (tilfældigt) bare den omtalte VFR som af finurlige årsager er havnet hos dem (læs: noget med Konkurs fra Jan O MC i Middelfart). Anyway's - kan kun varmt anbefales!
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 37
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
PS- VFR er en rigtig god og pålidelig mc og tror ikke du kommer til at mangle kræfter.
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 37
man får jo meget mere cykel for en del færre penge!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Og så lige tilbage i vandhøjde...lige netop GSX-R 750 vs. VFR800 VTEC.... Tja!
(no comments needed....The judge is pissed!)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
honda VFR 750 skidt eller kanel?