12.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

honda VFR 750 skidt eller kanel? honda VFR 750 skidt eller kanel?

ja. jeg er så småt på udkig efter en Honda med 4 cyl og godt kraftoverskud.
jeg har tidligere kigget efter CBR 1000 eller CBR 900 fireblade. men så opdagede jeg at VFR også har 4 propper smiley

hvordan måler sådan en VFR sig med de to andre?

ellers har i andre bud på en mulig cykel. over 100 hk 4 cyl og over 750 ccm. helst 900 eller over

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda VFR 750 skidt eller kanel?
  • #1   12. maj 2009 VFR750/800 uopslidelig sports touring cykel med meget gode passager forhold

CBR900 (sc28/33) uopslidelig sportscykel, gode komfortegenskaber hvis man tager for øje at det er en sportscykel, knap så gode passager forhold som en VFR. KLART hurtigere end VFR

CBR1000 er efter min mening blevet for gammel og tung til at måle sig med de to ovennævnte, men en bundsolid cykel med forbløfende høj topfart !!

• #2   12. maj 2009 Ensretteren kan blive varm og gå på dem. Ellers ingen problemer.

• #3   12. maj 2009 Det eneste problem jeg kan se ved VFR, er den forfærdelige lyd! Her vil Viffer-ejere nok blive noget røde i hovedet af raseri. Men jeg kan altså virkelig ikke klare den der symaskinelyd.
    Ellers kører den virkelig godt, helt klart en dejlig og frisk maskine, hvor man også sidder godt selvom man har lange ben.

• #4   12. maj 2009 HOV, så slet ikke du søgte andre alternativer.......

Nu skal det ikke være nogen hemlighed at jeg er 112% Honda mand, MEN et absolut godt alternativ til CBR900 Fireblade er Kawasaki ZX9R fra 1998 og frem, fremragende og meget effektfuld cykel med super komfort.

• #5   12. maj 2009 På en VFR er det ikke spørgsmål om ensretteren står af,men hvornår den gør der.Men så sætter man en Schnabel på den,så er der ingen problemer overhovedet.Mht.til lyden,tandhjuls drevne knaster skal jo hvine,men en slip-on gennemgangs potte hjælper en hel del.

• #6   12. maj 2009 brian V har lige set en youtube video med en VFR. og må nok give dig ret. jeg kører PT på en Bol D'Or 750. og den lyder bedre end den VFR. V4 er så åbenbart heller ikke min smag.

CBR 1000: den er forholdsvis billig og har kraftoverskud.

CBR 900: min favorit. man kan bare ikke helt få den for de penge jeg nok vil bruge på det her.

VFR nydelig cykel. men den lyd der.. det lyder ikke helt som en 4 cyl maskine bør smiley

ang budget så vil jeg nok helst holde mig under 45000 kr. smiley

• #7   12. maj 2009 Jeps, ensretteren står af på en VFR. En af mine kørevenner har fået skiftet sin ensretter 2 gange siden 2003, hvor han købte sin VFR - anden gang er der så kommet en Schnabel på, så bude problemet været løst.

• #9   12. maj 2009 jeg har haft både VFR og Fireblade. Bladen var hurtigere, mere letkørt, og en del flere kræfter og moment at gøre godt med, men det ER en sprots cykel det kommer man ikke uden om.

Jeg tror bare ikke den er en option for dig hvis du "kun" har 45K at fyre i projektet. Ikke engang nok til en VFR efter 1989 (dvs du må nøjes med den ældre RC24, som er ved at være godt oppe i årene efter min mening)

• #10   12. maj 2009 allan H hmm.. jeg står heller ikke overfor at skulle handle imorgen.. jeg har pengene, men lillemor og jeg vil gerne købe et hus.. så er det jo mere begrænset smiley hvad der er at rutte med til legetøj til mig :-S

• #11   12. maj 2009 Ahhhh. Nu er lyden på youtube tit forvrænget. Den skal køres live. Den nye R1 har samme lyd, og den lyd er ganske vellidt.

Desuden er lyden af de tandhjulsdrevne knastaksler ren racerlyd :o)

• #12   12. maj 2009 Prøv begge modeller og se hvad der er mest dig, længere er den ikke

• #13   12. maj 2009 Lyden af en VFR V4 maskine er da bare for fed..

At høre den på YouTube, og derefter sige at den lyder dårligt, det er ikke helt rimeligt set med mine øjne..
    Hør den live, evt med et par potter med brumlyd, så er du solgt..
    I mine ører lyder den betydelig bedre end en japansk V2 motor..

Og den kører helt kanon.. Selv om du skulle blive "tvunget" til at skulle "nøjes" med en RC24 (modellen fra før 89' - 90') så bliver du alligevel rigtig godt kørende..
    Kørestillingen er betydelig mere afslappet, end på de andre cykler der nævnes tidligere..

Tag ud og prøv en VFR, du vil blive overrasket over hvor godt den kører, alderen taget i betragtning..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #14   12. maj 2009 Giv dig selv den fornøjelse at prøve en VFR... jeg ville dog vælge 800 - og *UDEN* VTEC! Det er og bliver den bedste all-round MC du kan finde - og Honda får aldrig lavet en så god MC igen... skulle da lige være hvis de "nosser sig sammen" og får fundet rygtet af en 1000ccm VFR frem i lyset!

VFR er ikke bedst til noget.... den er "bare god" til det hele.... Og det med folk syns' at ensretteren står af... ikke noget problem! Hvis den ikke ER skiftet - så skift den!

That's it... fed cykel...og V4 lyden er sprød...bestemt MERE sprød end ringeklokken fra en dug-rød Ducati...

Just my 2 cent smiley

• #15   12. maj 2009 Hehe.. Jeg vidste nok at jeg ville komme til at fornærme nogen, det må i undskylde smiley
    Jeg har selv haft en VFR, den gamle model fra '87, og det var alletiders maskine. Den kørte godt og trofast, i lang tid. Men, JEG, syntes altså at lyden er helt forkert, efter MIN smag. Jeg kan godt lide at høre en motor arbejde, uden at det lyder som et savværk.. Jeg er enig i at en japansk V2'er heller ikke lyder alt for godt, de lyder faktisk lige dårligt, på hver deres måde.. Jeg holder på at Amerikansk V2, Japansk R4 og Engelske et-stampere er det bedste smiley

Undskyld for off-topic, men det er jo en meget herlig diskussion.

• #16   12. maj 2009 til alle andre: selvfølgelig er det svært at bedømme lyden fra en video på youtube. men jeg må grundlæggende være enig med Brian V.
    jeg ville hjertens gerne prøve alle tre cykler CBR 900 CBR 1000 og VFR 750/800
    det er bare ikke så hulens nemt at finde steder man kan gå hen og få lov at prøve synes jeg. jeg ville ikke være fræk nok til at tage kontakt til en privat sælger og køre en prøvetur bare for at prøve. dette gør jeg kun hvis jeg er interesseret i at købe smiley

jeg gad faktisk alle mest at prøve en CBR 1000 og en CBR 900 for at se hvad jeg egentlig er mest til..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   12. maj 2009 Tja...måske du skulle en tur forbi Brdr. Jensen?

Jeg ville vælge at prøve VFR... og så CBR900... og helt glemme 1000'eren!

Forøvrigt...der står en sølvgrå VFR800 (98'er) hos Brdr. Jensen med org. Corbin udstyr! Den har fuld servicebog...er super velholdt...og så skriger det Corbin-udstyr bare BIG TIME! Bl.a. org. Corbin sidetasker (dråbe/design-formet)..... Og nej... jeg er ikke på provision fra Bdr. Jensen... jeg kender (tilfældigt) bare den omtalte VFR som af finurlige årsager er havnet hos dem (læs: noget med Konkurs fra Jan O MC i Middelfart). Anyway's - kan kun varmt anbefales!

• #19   12. maj 2009 Hans M. jeg har kigget en del på deres side. men når man bor i hovedstadsområdet er det langt at køre for at få en prøvetur på nogle MC'er desværre

• #20   12. maj 2009 Hvis du køber en VFR kender jeg en der har en Highmount REMUS potte i rustfrit stål der ihvertfald passer på en årgang '95, til salg. Og tro mig den lyder for fedt med den på. Virkelig noget der buldrer og så er det pisse flot til den.

PS- VFR er en rigtig god og pålidelig mc og tror ikke du kommer til at mangle kræfter.

• #21   12. maj 2009 hvordan måler en gsxr 750 af de første årgange sig med de andre cykler? jeg har en kammerat der siger at kvaliteten slet ikke kan måle sig med honda, men er det virkelig så slemt?
    man får jo meget mere cykel for en del færre penge!

• #22   12. maj 2009 Der er en grund til, at VFR gang efter gang efter gang er udråbt til verdens bedste all-round MC!!!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   20. aug 2009 Jan S: Du skal ikke tro på de skøre englændere.... Hoppet fra "none" til VTEC inden for VFR er så en stor forskel... at den "test" gir' jeg sgutte en ski' for !! :o)

Og så lige tilbage i vandhøjde...lige netop GSX-R 750 vs. VFR800 VTEC.... Tja!
    (no comments needed....The judge is pissed!)

• #25   20. aug 2009 Jan S: Du skal lige læse den test igennem en gang til. Og læs lige hvad deres redaktør skriver om den i second opinion...

Kommentér på:
honda VFR 750 skidt eller kanel?

Annonce