{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.441 visninger | Oprettet:

Er Århus Scooter "latterlige"?? {{forumTopicSubject}}

Ovenpå min let uvenlige oplevelse hos ÅS ( http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/04b2fb53ef4187f3/3e16c6c22564a56c?rnum=21), kørte jeg i går ind til et aftalt check af min cykel - Den har rundet 12 kkm... I telefonen (og da jeg havde loddet stemningen personligt I butikken for nogle uger siden) havde jeg sagt, at det ikke var et fuldt service, fordi jeg have skiftet olien før vinteren og et par andre småting. Det var fint med ÅS, jeg skulle bare ikke regne med noget stempel i bogen, så.

Da jeg kom ind til 'gammelfar' sagde jeg det samme igen; at jeg gerne ville have en med erfaren hånd/øje til lige at løbe den igennem. Men at der ikke skulle skiftes olie, bremsevæske, luftfilter og tændrør..:

ÅS: "Så der jo ikke noget tilbage når du selv laver halvdelen – det er jo latterligt...

mig: "Øhm nå? Hvad så med den anden halvdel?"

ÅS: " .. jamen det jo latterligt, vi sætter da ikk en mekaniker til at lave ingenting"

mig: " 'Latterligt' - for jer eller for cyklen? Et 12 kkm eftersyn består vel af mere end de fire ting??"

ÅS: "For os! .. pfh – vi kan da godt bruge to timer på den, men til hvad nytte? Så' nogen hjemmemekanikere kan vi ikke rigtig bruge til noget; så må I jo også selv lave resten"

mig: "Æææhh, da jeg var herinde for et par uger siden var det ikke noget problem, og der sagde du ca. en time for 'resten'?? Hvad *er* der for eksempel mere?"

ÅS: "Der har vi sådan en liste ... [jeg ku ikk ryste nogen eksempler ud af ham] men ... det vil vi ikke."


EOD. Der kommer jeg ikke mere, men de har åbenbart også nok at lave...

Men hvad stak ham? Jeg kan da se i service manualen en række (mere eller mindre trivielle) ting som skal inspiceres? Kan man virkelig have så meget imod gør-det-selv-folk; eller var det på kanten til at blive ufrivillgt ærlig og indrømme at den inspektion er overflødig, evt. at de ikke gør det?!? smiley

--
Simon, ER-6n '07


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Århus Scooter "latterlige"??
  • #1   12. maj 2009 Århus Scooter har altid været totalt latterlige. Har aldrig brugt butikken eller værkstedet. Forstår ikke at de ikke har drejet nøglen endnu smiley

  • #2   12. maj 2009 hvis den kun har gået 12 km, ville jeg kun tjekke benzin i tanken og køre vidre.

    hvorfor lave service hvis den ikke har gået mere. kæden er ikke gang blevet slap på den tid?

    eller har jeg misforstået noget


  • #3   12. maj 2009 du må undskylde men jeg forstår ikke problemet , du vil ha lavet et halvt service , det vil de ikke , og så du har retten til at bestemme, hvor og hvad du vil handle og de har retten til at sige hvad de vil lave.det bliver de vil ikke latterlige af?

  • #5   12. maj 2009 12 kkm = 12 kilo kilometer = 12.000 km., altså anvendelse af 1000-betegnelsen kilo i en sammentrækning som f.eks. 12 "kilo-kroner"

    Et udtryk som "Fuck jeg tjente lige 12 kilo sort her forleden" betyder heller ikke at man fik 12 kilo oksefilet for ulejligheden, men 12 sprøde 1000-basser lige ned i foret ;o) - Øhhhhh basser betyder i denne sammenhæng heller ikke wienerbrød ;o).

    Hvad er det lige jeg har gang i :o), :o), :o)



  • #6   12. maj 2009 martin> han skriver 12 kkm, kkm er forkortelse af kilo kilometer, dvs 1000km! smiley bare til en oplysning.

  • #7   12. maj 2009 dooh, 1,5 minut for langsomt, så er man sgu sløv! smiley

  • #8   12. maj 2009 michael B, det er jeg pricipielt helt enig med dig i. Hvis de blot havde sagt "Nej du, for en halv (hel?) times arb.løn er det ikke umagen værd" er det 100% fair og forståeligt - men han satte jo ikke engang en pris på, hvad jeg evt. skulle have givet for sådan et 'sundhedstjek'.

    ... At svare i øst og vest, ikke holde sig til den tidligere udmelding og jage gør-det-selv'ere på porten synes jeg er elendig opførsel... -- Andre håndværkere kommer da gladeligt ud og tjener penge på at rydde op efter folks hjemmegjorte fadæser!! ;o)


  • #9   12. maj 2009 ja tror egentlig problemet er at de kører med fast priser på de service .
    men hvis du selv skifter olie og ikke skal ha stempel i bogen, hvor for laver du så ikke det hele selv,(ikke ment hånligt men som et regulært ?)


  • #10   12. maj 2009 Den er svær - Umiddelbart ville jeg, hvis jeg var i forhandlerens sted, også takke nej til jobbet.
    Der er flere aspekter i det.
    Skal der stemplet i bogen? (det er svært at stemple "halvt" )
    Hvad med garanti for det udførte arbejde, der har kun været halv fortjeneste på arb. løn, og slet ingen på dele, dvs, der er kun en ganske beskeden fortjeneste at hente.
    Hvis der er noget der efter noget tid ikke spiller, risikerer forhandleren at skulle stå og diskuterer om problemet er opstået pga det hjemmegjorte arbejde, eller pga det forhandleren har lavet, og er det pga det hjemmegjorte, så kan han klantres for ikke at have opdaget at det ikke var udført godt nok. (At kontrollere den slags tager ofte længere tid, for forhandleren, end at lave det selv fra start af)

    Som sagt, der er mange aspekter i det.
    Forhandleren er formentlig heller ikke interesseret i at få taget brødet ud af munden, og vil derfor nok forsøge at gøre det så besværligt for dig som muligt, ikke at jeg bifalder dette, det er blot en tanke, der nok spiller ind her.

    Det er langt fra sikkert at alle de ovenstående scenarier ville blive aktuelle i dit tilfælde, men det kan forhandleren jo ikke vide på forhånd, og han handler nok ud fra dårlige erfaringer på området.


  • #11   12. maj 2009 Fatter ikke at de vil sætte et krydes (det ville de jo så heller ikke) når det ikke er dem der har lavet det. hvordan kan de vide at de så er gjodt ordenligt og efter bogen hvis det ikke er dem selv der har gjordt det. ? Så kan de da ikke give garant for deres arbejde og stå ved det når det ikke engang er dem der har gjordt det.
    Vil man have kryds i bogen - så er det sku da et værksted der skal lave det. Så må man jo selv gøre det og gemme et kviterings på det man har købt til det som bevis/system for ens service.


  • #12   13. maj 2009 Så vidt jeg læser indlægget, forventede Simon K heller ikke noget stempel i bogen.
    Så derfor hæfter ÅS heller ikke for noget som de ikke selv har serviceret i henhold til eftersyn

    At de ikke gider at lave et halvt eftersyn" har jeg kun hovedrysten overfor. Et halvt eftersyn er vel stadigvæk betalt efter timeløn, = med kroner i kassen. At de så ikke kan score forjeneste på diverse reservedele, tegner på ondt i røven.

    Hvis man skulle følge ÅS logik helt til dørs, ville det betyde at de ikke vil stramme en kæde uden at skifte til en ny kæde. Det ville jo kun være halvt arbejde.


  • #13   13. maj 2009 Først vil jeg sige, at servicen ikke er for høj...
    -dog vil jeg godt tilføje at et værksted ikke kan leve af at sælge timer alene, der skal sælges nogle dele for at få skidtet til at løbe rundt. Også derfor de færreste vil montere dele du selv slæber med. (udover at de kan blive klandret for delenes kvalitet senere)

    Så jeg kan se det både fra den ene og den anden side.


  • #14   13. maj 2009 "kkm"? Helt ærligt, det hedder altså "Mm", for megameter. smiley

  • #15   13. maj 2009 Enten laver man det selv eller også så får man forhandleren til det. Længere er den jo ikke. Det er fuldt forståeligt efter min mening.

  • #16   13. maj 2009 Simon K
    Ring til Ry-Mc han skal nok lave det du ber ham om til en fair pris
    hvis han altså har tid :=)


  • #17   13. maj 2009 ELLER finder et værksted, der ikke har noget imod, at lave "bestillingsarbejde"!

  • #18   13. maj 2009 hold da det lyder som om de ikke har lyst til af tjene penge det firma smiley

  • #19   13. maj 2009 og når så der er et værksted, der laver sådan et 1/2 service, så er der en som opretter en tråd hvor der står " VILD pris for ingenting"

  • #20   13. maj 2009 Kan man forlange at et værksted, skal lægge navn og garanti, til noget man selv har lavet.??

  • #21   13. maj 2009 Bent S: Læs tråden...

    "Ikke noget tilbage til dem"??? Har du så snydt dem eller hvad?

    Lad dem sejle deres egen sø. Jeg ville holde mig langt væk! Der må findes andre mere seriøse steder, selvom mine erfaringer siger mig at det kan være svært i den branche.


  • #22   13. maj 2009 Glemte lige at svare på dit spørgsmål i overskriften:

    Ja, ud fra hvad du beskriver, så ER Århus Scooter latterlige... smiley


  • #23   13. maj 2009 Hold da op en gang ævl.
    Hvis firmaet ikke vil lave det, ja så lad dem om det.
    Under alle omstændigheder kan du ikke få stemplet din servicebog når de ikke har lavet hele eftersynet. Men det går jeg heller ikke ud fra at du havde regnet med.

    Til alle jer der ævler:
    Hvem har sagt noget om at et firma skal lægge navn til noget de ikke har lavet ?
    Hvad er det for noget fis at så har firmaet ikke tjent noget på dele, så derfor skal de ikke lave det. De har fandme fået deres timeløn for det.
    Skal dette forståes som om at timeløn er yt, og alle herinde laver alt på fastpris ? ( selvstændige og lønmodtager )

    Firmaet lavet bare et halvt service, udsteder en faktura og får deres penge. Ingen stempel i servicebogen.
    Simon har sparet nogle penge, og firmaet har tjent nogle penge, hvad er det ævlehovederne ikke fatter her. Det er sgu ganske simpel forretning.


  • #24   13. maj 2009 Frank H: Ja, men det kræver at man læser tråden.

    Ja det burde ikke være så svært. Intet kryds i servicebogen og de skriver på fakturaen hvad de har lavet. Så er der ikke noget at komme efter, hvis det kunden selv har stået for viser sig at være noget hø.

    Var de været professionelle, havde de taget den ind lavet det omtalte og måske fundet noget ekstra, som kunden havde overset, eller de kunne have solgt ham et par nye dæk, kædekit, bremseklodser eller lign. Så havde de undgået dårlig omdømme/omtale og måske var der i stedet blevet oprettet en tråd her om hvor god service ÅS yder...

    Der må være FOR gode tider i MC branchen.


  • #25   14. maj 2009 Jeg er også enig med Frank H her.

    Der går ingen skam af firmaet hvis de havde "lavet et halvt service"

    De går listen efter på hans MC og smører og justerer det der skal smøres og justeres.

    Det tager tid, og det er den tid og de smørremidler han betaler for.

    Arbejde som aftalt. Og det indebar også at der ikke følger stempel med.

    Mit råd er. Find et værksted du føler kan løfte din opgave. Og få evt. et fuld service. Ingen MC har endnu taget skade af for hyppige olie skift og skal jeg købe brugt MC. Så kigger jeg i bogen hvis det er en nyere brugt ihvertfald.


  • #27   6. maj 2013 Jeg har kun benyttet Århus Scooter til indkøb af småstumper samt mindre reparationsopgaver, og jeg har kun haft gode oplevelser med firmaet. Bare så denne tråd ikke ender i lort med lort på smiley

    Mvh Mathias.


  • #28   6. maj 2013 Ja jeg bruger også Aarhus scooter, jeg oplever de er gode og flinke mennesker. De kan dog godt være lidt lang tid om tingene.

  • #29   6. maj 2013 Btw så er det da en gamle tråd vi lige fik op igen..

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #30   22. jul 2013 Har tidliger ekøbt en ældre scooter af en mekaniker der manglede at skifte stempelringene, og ringede til Århus Scooter der mente at den nok var boret og der skulle mere til end stempelringe selvom den tidligere mekaniker der ejede scooteren nok har mere forstand på hvad der skal laves på den, nå, men jeg blev simpelthen talt så grimt til da jeg spurgte om de ville skifte stempelringene, så jeg finder et andet sted, Den gamle ville slet ikke høre efter hvad jeg sagde til ham

Kommentér på:
Er Århus Scooter "latterlige"??

Annonce