704 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

skal / skal ikke skal / skal ikke

Hej

Jeg går og overvejer at få en mc, men kan sku ikke helt bestemme mig.

Hvert forår, får jeg blod på tanden indtil man begynder og høre om de første dødsfald, så går det lidt i sig selv igen smiley

Men hvis jeg tager kortet, vil jeg ikke blive en af den der køre med hovedet under armen, og med en del fornuft, hvor farligt vil i så mene det er at køre?

Er det kun mig der har det sådan, eller er der andre der har haft det på samme måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal / skal ikke
  • #1   19. maj 2009 Sikkert bare dig du kan også blive kørt ned på cykel eller i bil så hvis du bare selv køre pænt så kan man ikke gøre mere

• #2   19. maj 2009 jeg tror der er flere der har det som dig . men du skal nok lige passe på med at male fanden på væggen .

det er dig der styrer gassen og dig selv der kigger dig for . så du skal se, det skal nok gå . så længe du er selvbevist omkring at DU er den bløde trafikant !.

• #3   19. maj 2009 Tag det og kør ordentligt... det er jo superfedt !

• #4   19. maj 2009 Kom i gang med det og brug fornuften i trafikken ..

Så går det ikke så gal ..

• #5   19. maj 2009 kom du bare igang med at tage kortet og kom ud at køre ellers finder du jo ikke ud af om det er noget for dig

• #6   19. maj 2009 Alt er farligt, også at gå i seng, der dør de fleste, hvis du selv passer på kan du ikke gøre mere, det er bare med at få så meget som muligt ud af livet, tro mig jeg ved hvad jeg snakker om

• #7   19. maj 2009 Tag kortet, køb en mc. Efter første tur tænker du ikke mere på dødsfald og andre sørgelige ting. Du tænker kun på hvornår du skal ud og køre igen smiley

• #8   19. maj 2009 Det helder jeg også mest til, at køre fornuftigt ,så kan det ikke være så farligt :o)

• #9   19. maj 2009 syntes da man bliver overset en gang imellem. men man er klart mere oppe på mærkerne og opmærksom når man er på de 2 hjul, end når man tager bilen. og man skal bare have i baghovedet at man er "usynlig" smiley sådan har jeg det, og syntes ikke de gange man er blevet overset har været nok til at skramme en fra at køre videre.

bare kør ordentlig og vær opmærksom.

• #10   19. maj 2009 Tak for alle de godt råd, må nok hellere komme igang med det :o)

• #12   19. maj 2009 OG HUSK NU :

Når der kommer en bil fra en sidevej: gå ud fra at han er ude på at ramme dig, har hørt fra flere at de har kigget bilisten lige i øjnene, hvorefter han alligevel er kørt ud foran!!

Kør defensivt, og kør som om alle de andre trafikanter kun er ude på at slå dig ihjel.

Tænk langt frem itrafikken.

Just my 5 osv osv

• #13   19. maj 2009 Ja bare tag kortet ... så er det for sent XD

• #14   19. maj 2009 Jeg fes i grøften og fløj en tur på min Ural (med sidevogn), pga et vejbump og bagefter fandt jeg flere fejl på cyklen der har haft del i uheldet (fastgroede forgaffelben, knækkede egre, løst sidevognshjul) og det første jeg har gjort bagefter er at fikse alle de ting så jeg kan komme ud igen. Og det første jeg vil gøre når den kører igen (på torsdag) er at køre præcis samme rute igen.
    ERGO; man lærer ingenting af ikke at prøve, og man skal ikke lade sig skræmme, med mindre man virkelig ikke har lysten til at køre. Man skal altid give sig god tid til at lære sin maskine at kende, og helst prøve nogle 'ekstreme' situationer, så man ved hvordan man skal reagere i de givne situationer. F.eks. køre i regnvejr, blokke bremserne, køre på grus, fremprovokere en lille udskridning osv. Alt det har hjulpet mig og jeg er mere end tryg ved at køre.

Så spring ud i det, og se om det er noget for dig. De fleste uheld sker pga mc'en har for meget fart på, eller at biler overser dem. Og få pga kørefejl ved normale hastigheder. Eliminér disse forhold, og du vil være relativt tryg, dvs. kør KUN den lovlige hastighed, LÆR at køre din egen maskine rigtigt og SØRG for bilisterne ser dig (grøn vest, hvid hjelm feks).
    Og husk alt udstyr. En maveplasker på en våd mark gør nas selvom det kun var med 45 km/t.

Hilsen Niels smiley

• #15   19. maj 2009 som de andre allerede har skrevet : at leve er livsfarligt :-), og man kan aldrig give/få nogle garantier, men hvis du selv køre fornuftigt og ser dig for, har du ihvertfald gjort dittil for at der ikke skal ske noget...og se at komme igang med kortet.det vil du ikke fortryde smiley

• #16   19. maj 2009 Brug du hellere pengene på bobelplast og en ekstra livsforsikring..... Jeg tror det er alt for farligt for dig at køre MC ;-P

• #17   19. maj 2009 Du skal egentlig også være klar over hvad du er mest til for en slags mc, eller om du har det som mig hvor det hele skal prøves smiley
    Jeg er glad for Uralen fordi man kører ikke over 80, man hygger sig, folk kommer og snakker, og man nyder naturen i et afslappet tempo, helt som man skal på en motorcykel smiley

• #18   19. maj 2009 Du vil aldrig fortryde det, man ser mere af naturen med hjelm på end med et tag over hovedet.
    Men der er kun en måde at finde ud af det på og det er ved at tage kortet, og så komme ud at se verden på mc ryg.

Kanon måde at sige det på Jacob P

• #19   19. maj 2009 Bare kom i gang - du vil IKKE fortryde det !!
    - og da det er dig der har kontrollen over maskinen, er det dig der bestemmer om marginalerne er på din side.......
    ( Jacob P's indlæg siger det hele ).

C U out there smiley

• #20   19. maj 2009 SKAL

• #21   19. maj 2009 Se at komme igang.. Det er for FEEEEEDDT..

• #22   19. maj 2009 Sæ´føli skal du da ud at køre mc. Jeg kom relativt sent igang, men hurra hvor var det godt, jeg holder ikke op, før jeg ikke kan holde mig fast på den!!! Og nej, det er ikke farligere end så meget andet, jeg kører i alt, personbil, lastbil, bus o.s.v., og det er der jeg har oplevet de værste uheld, trafikuheld med dødelig udgang bl.a, som andre har skrevet; du har jo selv fat i den lange ende...-) Sæt i gang, og nyd det!

• #23   19. maj 2009 Kig dig godt om og lær at kigge frem i trafikken. Så er det ikke specielt farligt.

Begge mine børn kører også, og det er jeg ikke en døjt utryg ved - men hold da kæft, hvor er der mange, der ikke forstår mig - altså folk, der aldrig selv har kørt MC smiley

Jeg plejer at sige, at motorcykler ikke er farlige, men nogle motorcyklister er:-)

• #24   19. maj 2009 Har netop skiftet min cykel ud med en audi TT for første gang i ca 10 år står jeg uden cykel , det eneste jeg kommer til og savne er gutterne der køre, og jeg ikke kommer med, men på den anden side holder jeg måske lidt længere smiley
    men det er fedt og køre cykel men mange penge når den kun bliver brugt 4-5 tusinde kilometer om året ..

Kommentér på:
skal / skal ikke

Annonce